אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנהטן זה לא כאן צילום: אוראל כהן

מנהטן זה לא כאן

השקת אברקרומבי לא הפכה לפסטיבל תקשורתי כי לא נפתחה כאן חנות הדגל שציפינו לה, אלא חנויות של זכיין

07.11.2011, 09:40 | יעל וינר

ביום חמישי שעבר נפתחה במדריד חנות דגל של המותג האמריקאי Abercrombie & Fitch, המשתרעת על כ־4,000 מ"ר. החנות ממוקמת באחד הרחובות המרכזיים בעיר בבניין ששופץ במשך חודשים, שבמהלכם עטפו אותו פוסטרים ענקיים של דוגמנים חשופי חזה - סימן ההיכר של המותג.

ימים אחדים לפני הפתיחה הגיעו לכיכר שבה ממוקמת החנות 101 דוגמנים וצעדו ברחוב נטולי חולצות. סביר להניח שמעט מאוד אנשים במדריד הצליחו להתחמק ממפגן יחסי הציבור הזה.

אתמול בשעות הצהריים שום דבר בקניון רמת אביב לא רמז על כך שבערב צפויה במקום השקה של רשת אופנה גדולה. שלא כמו במקרים אחרים, שבהם הגיע לישראל מותג אופנה מדובר כמו H&M או GAP, פתיחת החנות, אחת משלוש שפתחה אתמול הרשת, נעשתה בשקט מוחלט.

מחוץ לחנות רק שלט קטן בישר על הפתיחה, וחלונות הראווה כוסו בנייר סתמי. "למה אין מסע יחסי ציבור לחנויות בישראל?", שאלתי את נציג החברה במקום שהשיב: "זו המדיניות של החברה הבינלאומית". כשנשאל מדוע פתיחת החנות במדריד היתה חגיגית מאוד, התחמק מלהשיב. הוא רק הדגיש שגם שם לא נוהל קמפיין לפני הפתיחה. "המותג מדבר בעד עצמו", אמר בחיוך.

ההסבר מורכב יותר. לאברקרומבי יש בנוסף לחנויות בארה"ב רק שבע חנויות דגל בעולם בניהול ישיר. השביעית היא זאת שנפתחה במדריד. החנויות שנפתחו אתמול בישראל מנוהלות בידי סקאל הולדינגס, זכיין הנמצא בפיקוח של הנהלת אברקרומבי. הנחיתה בישראל היא חלק ממדיניות החברה שבשל המיתון בארה"ב, שמה דגש בשנים האחרונות על השוק הבינלאומי - גם באמצעות זכיינים. עם זאת, הזכיינים נמצאים במלכוד. מחד, החברה הבינלאומית כובלת את ידיו של הזכיין ולא מאפשרת לו לחגוג בגדול, ומאידך, הרי לא מדובר בחנות דגל, כך שגם החברה עצמה לא מלווה את ההשקה בהמולה ובשטיקים המאפיינים את המותג. מנהטן זה לא כאן.

את אנשי אברקרומבי זה כנראה לא מטריד. הם בטוחים במותג שלהם, יודעים שנצבא על הדלתות ורק מקווים שלא נידחף בתור. אבל, ליתר ביטחון, הם מבטיחים כי 100 הרוכשים הראשונים יקבלו הנחה של 100 שקל.

תגיות