אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכבוד של פלטי צילום: אוראל כהן

הכבוד של פלטי

ב־2010 זכתה "רמזור" באמי הבינלאומי, והשנה יספק את הזווית הישראלית נדב פלטי, מנכ"ל דורי מדיה, שיפתח את הטקס. ל"כלכליסט" הוא מספר על החברה שמכונה "HBO של הטלנובלות" ועל הפרגון המפתיע של התעשייה

08.11.2011, 10:25 | תמר וילרפורט

כשנודע לנדב פלטי, מנכ"ל דורי מדיה גרופ, שנבחר ל־Gala Chair בטקס ה־39 של פרס האמי הבינלאומי, שיתקיים ב־21 בנובמבר בהילטון ניו יורק, הוא הופתע עד כדי כך שמיד שאל אם לא מדובר בטעות. הוא לא רגיל לפרגון בישראל, ועל כן הופתע עוד יותר מהתגובות. "זו הפעם הראשונה שכולם כאן מפרגנים", הוא אומר בחיוך, "אף על פי שלא לגמרי מבינים את מהות התפקיד, כולם מבינים שזה כבוד למדינת ישראל וחשוב למדיה הישראלית".

ואכן פלטי זוכה להרבה כבוד: הוא זה שיפתח את הערב בנאום שיישא בפני 1,200 מבכירי תעשיית הטלוויזיה הבינלאומית ומיליוני צופי טלוויזיה בעולם.

משמעותי גם לארגנטינה

האמי הבינלאומי הוא טקס שבו מיוצגת עבודתן של 50 מדינות ו־500 חברות, ובמהלכו מעניקים פרסים בעשר קטגוריות לתוכן בטלוויזיה, באינטרנט ובסלולר. עד שהתוכנית "רמזור" זכתה בפרס הבינלאומי בשנה שעברה, הישראלים לא כל כך התייחסו לטקס, שכן עיקר תשומת הלב מופנית לטקס האמי האמריקאי. דורי מדיה גרופ כבר היתה מועמדת לפרסי אמי בינלאומי פעמיים בעבר, עם הטלנובלות "La Lola" ו"Ciega A Sitas", שהופקו עבור הטלוויזיה בארגנטינה.

"המורדים". נמכרה ל-73 מדינות בהן מקסיקו, ברזיל וארה"ב, צילום: צביקה טישלר "המורדים". נמכרה ל-73 מדינות בהן מקסיקו, ברזיל וארה"ב | צילום: צביקה טישלר "המורדים". נמכרה ל-73 מדינות בהן מקסיקו, ברזיל וארה"ב, צילום: צביקה טישלר

 

דורי מדיה גרופ מזוהה עם אמריקה הלטינית שבה אתם פעילים אולי יותר מאשר בישראל. איך תוצג בטקס?

"כנשיא וכמנכ"ל דורי מדיה גרופ הכבוד הוא של דורי מדיה וישראל, אבל זה משמעותי גם עבור ארגנטינה. מבלי לפגוע בישראליות שלי, אני גם מפיק בארגנטינה ומשווק כארגנטינאי".

"ב־2007 ההפקות בעולם היו אחראיות ל־75% מהמחזור שלנו. ב־2008 זה התאזן ל־50-50, וכיום 70% מהפעילות שלנו היא בישראל, והיא ממשיכה לגדול", אומר פלטי ומפרט: "יש לנו 12 ערוצי טלוויזיה בישראל (למשל, ויוה וויוה פלוס - ת"ו), ונשיק עוד חמישה ערוצי HD ב־HOT. השאיפה היא להתחזק בישראל ובמקביל לחזור למקומנו בעולם. אני מאמין שתוך שנה־שנתיים המחזור שלנו שוב יתבסס על 70% הפקות מחוץ לישראל".

איך ההשתתפות באמי מקדמת אתכם מבחינה עסקית?

"לכאורה בכלום, אבל בפועל אנשים פתאום מסתכלים עליך אחרת, רוצים לעשות עסקים. לשוק האנגלי, לדוגמה, אנחנו מתקשים להיכנס, אך האמי הבינלאומי הוא הפרס הכי חשוב בעולם למוצר אנגלי, כך שאם אנחנו שם, זה שם אותנו במסגרת אחרת. אם האקדמיה בחרה בנו, מקומנו לא מוטל בספק".

פלטי הגיע לדורי מדיה גרופ ב־2002, והיה למנכ"ל ב־2004. ב־2006 התחילה החברה להפץ את תכניה באופן עצמאי, וכיום ברשותה גם 18 ערוצי טלוויזיה באירופה, אסיה ודרום אמריקה, ומשרדים בת"א, בבואנוס איירס, מיאמי, ציריך ומנילה. עם מחזור מכירות שנתי ממוצע של 50 מיליון דולר ב־2008–2010 זו כבר אימפריה. "למדנו מה עובד בעולם. בתהליכי הייצור אנחנו דואגים שהלוק אנד פיל יהיה בינלאומי. יש יתרון לשחקנים הישראלים, כי הפנים שלהם עוברים מסך בכל מקום. בעולם אנחנו מזוהים כ־HBO של הטלנובלות".

"חצויה". נמכרה ל-80 מדינות, בהן איטליה, צרפת, גרמניה, רוסיה וברזיל, צילום: אוהד רומנו "חצויה". נמכרה ל-80 מדינות, בהן איטליה, צרפת, גרמניה, רוסיה וברזיל | צילום: אוהד רומנו "חצויה". נמכרה ל-80 מדינות, בהן איטליה, צרפת, גרמניה, רוסיה וברזיל, צילום: אוהד רומנו

מה קשה יותר למכור, פורמט או סדרה כמו שהיא (As Is)?

"As Is יותר קשה, אבל יש יותר כסף. הסדרה 'חצויה' נמכרה כבר ל־80 מדינות, והמכירות מסתכמות ב־6 מיליון דולר. את 'מגודלים', שעשינו עם סלקום, מכרנו כפורמט ל־27 מדינות, ואנחנו גם מפיקים אותה, כך שאחרי עמלות ההפצה הרווחנו ממנה 1.6 מיליון דולר. עכשיו 'חצויה' התחילה להימכר כפורמט. לפני פחות מחודש היא עלתה לראשונה כפורמט ברוסיה, ובמקביל ממשיכים לשדר שם את הפרקים המקוריים בעברית עם תרגום. המחיר לכל פרק הוא בערך אותו מחיר, אבל פורמט קונים לכמות מוגבלת: 13, 26 או 52 פרקים, ואילו בסדרה קונים הרבה יותר פרקים. עוד לא היה פורמט ישראלי שעשה ארבע, חמש או שש עונות והגיע לאותו מספר פרקים".

נדב פלטי, צילום: אוראל כהן נדב פלטי | צילום: אוראל כהן נדב פלטי, צילום: אוראל כהן

 

המשבר יעשה טוב

פלטי מספר על הירידה במחירי פרקי הסדרות בעקבות המשבר הכלכלי של 2007–2008: "לפני המשבר מכרנו 230 פרקים ב־1.5–1 מיליון דולר לעסקה. המחירים לפרק ירדו מאז, אבל הם עולים בחזרה. גם מדינות שנעלמו לשנתיים חוזרות עכשיו, כמו רוסיה ופולין, וגם איטליה מפתיעה. 'המורדים' עלתה עכשיו באיטליה כפורמט, בזמן שהמוצר המקורי מוקרן שם כשהוא מדובב לאיטלקית. אגב, גם בברזיל עלה 'המורדים' כמוצר חדש. חיים סבן אמר לי פעם שזה כמו ה'פאוור ריינג'רס' שלו, זה בא בגלים".

איך תתגברו על המשבר שתוקף עכשיו את הטלוויזיה המסחרית בישראל, ולא בפעם הראשונה?

"בסוף היום זה לא מאוד יפגע בנו. אני מאמין שהמשבר הזה יעשה טוב, כמו בעולם. יישארו הגדולים, וזה יעשה סדר ליוצרים, לתסריטאים, לסוכנים. כולנו, יחד עם הערוצים, נתגבר. אנחנו תמיד מתאימים את עצמנו למציאות החדשה. רק בישראל אנחנו מפיקים עכשיו את 'החולמים' 2+1, 'עבודה עברית 3' ו'החצויה 3', סדרה לyes עם כמות גדולה של צילומי חו"ל. 'אקסטרים מייקאובר' לערוץ 10 נמצאת בתהליך, צילמנו פרק אחד של 'המיליונר הסודי' לערוץ 10. נמשיך להפיק בישראל, וזה יהיה מסובך וקשה. הרמה עולה, גם דרישות הערוצים ודרישות המפיקים מעצמם. נידרש להיות יותר יצירתיים, יותר יעילים - ולהפיק בזול".

תגיות