אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": ועדת זליכה תבחן יבוא מכוניות משומשות מחו"ל

בלעדי ל"כלכליסט": ועדת זליכה תבחן יבוא מכוניות משומשות מחו"ל

גיל המכוניות המשומשות יהיה עד שנתיים. הנפגעות העיקריות מהמהלך: חברות הליסינג

08.11.2011, 06:58 | תומר הדר

ועדת זליכה להסדרת ענף הרכב בוחנת בימים אלה את יבואן של מכוניות משומשות מחו"ל, שגילן הוא עד שנתיים, כך נודע ל"כלכליסט". במסגרת הבדיקות פנו חברי הוועדה בין היתר לאנשי רשות המסים בבקשה לבדיקת המיסוי שיוטל על מכוניות אלה, כמו גם לגורמים אשר עוסקים בנושאים הקשורים בפליטת המזהמים של מכוניות אלה, כדי לוודא שהן אכן יעמדו בתקני הזיהום אשר מקובלים בשוק הרכב הישראלי. הסיבה לבחירה במכוניות שגילן הוא עד שנתיים בלבד היא חששם של חברי הוועדה מפני יבואן של מכוניות שאינן עומדות בתקני זיהום ובטיחות עדכניים. יצוין שכיום חל איסור על יבוא של מכוניות משומשות מחו"ל, אלא אם מדובר ביבוא אישי.

לדברי גורמים המקורבים לוועדה, פתיחה של שוק הרכב הישראלי ליבוא של מכוניות שגילן עד שנתיים נועדה לתת מענה לבעיית היבוא המקביל. שוק הרכב הישראלי נפתח ליבוא מקביל עוד בשנה שעברה, אך עד כה טרם יובאו לישראל רכבים ביבוא מקביל, בין היתר מכיוון שיבואני הרכב הוותיקים רוכשים את המכוניות במחירים זולים במיוחד. אך בשוק הרכב המשומש המצב שונה ויבואני הרכב הוותיקים אינם נהנים מיתרון תחרותי. לפיכך, פתיחת השוק ליבוא שכזה תאפשר יבוא מקביל של מכוניות. יבואן של מכוניות משומשות לישראל עלול לפגוע בלא מעט גופים, עמם נמנות חברות הליסינג. הסיבה לכך היא שייבואן של מכוניות משומשות זולות עלול לפגוע בערכי הציים של חברות הליסינג.

ממשרד התחבורה נמסר: "נושא יבואן של מכוניות משומשות נבחן על ידי הוועדה".

תגיות