אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נוסעי הרכבת הקלה בירושלים: מדצמבר תשלמו על עמידה ברמזורים צילום: עטא עוויסאת

נוסעי הרכבת הקלה בירושלים: מדצמבר תשלמו על עמידה ברמזורים

אחרי כשלושה חודשים בהם הוצעו נסיעות חינם, חתם השר כץ על צו שיאפשר מכירת כרטיסי נסיעה משולבת לרכבת הקלה והאוטובוסים בבירה שתוקפם 90 דקות - למרות שנושא העדיפות ברמזורים טרם נפתר

08.11.2011, 08:39 | ליאור גוטמן

כבר אין ארוחות חינם - שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ חתם אתמול (ב') על צו שמאפשר נסיעה משולבת ברכבת הקלה בירושלים ובאוטובוסים בעיר הבירה באמצעות כרטיס בודד שעלותו 6.40 שקלים ותוקפו 90 דקות. לפיכך, החל מדצמבר הקרוב תופסק הנסיעה חינם ברכבת הקלה, שהותרה שם מאוגוסט האחרון.

באופן תמוה, הנושא הוסכם טרם השלמת ההתקנה של מערכת רמזורים חכמה בתוואי הרכבת הקלה בירושלים, כזה שיאפשר לה מעבר חופשי ונטול עצירות לאורך 14 ק"מ המסילה. מבדיקת "כלכליסט" עולה שעד היום השלימה הזכיינית התקנה של 35 מתוך 60 רמזורים חכמים מהסוג שמאפשר לרכבת לנוע בחופשיות מבלי לעצור, כאשר השאר יוצבו במהלך השבועות הקרובים. התוצאה: נוסעי הרכבת הקלה שירכשו כרטיס נסיעה בעלות הנקובה יאלצו לסבול עצירה בכ-25 רמזורים לאורך תוואי הרכבת, עצירה שכאמור תעלה להם כסף.

הרכבת הקלה בירושלים היא הראשונה מסוגה בישראל. העבודות להקמתה ארכו כשש שנים ובעלות של כחמישה מיליארד שקל. לקראת השקתה התגלה שמשרד האוצר מסרב לאפשר מעבר חופשי ונטול עצירות בתוואי הרכבת, אולם בפשרה שנמצאה בין משרדי התחבורה והאוצר "סיטיפס" השיקה באוגוסט האחרון את הרכבת תוך תוך מתן נסיעה חופשית לכל הנוסעים בשל העצירות הרבות לאורך התוואי. מבדיקות שנערכו בעת ההשקה התגלה שזמן הנסיעה ארך כשעה ועשרים דקות לכל כיוון, זאת במקום 40 דקות שתוכננו במקור.

במשרד התחבורה מציינים שבמטרה לעודד את הנסיעה בתחבורה הציבורית בירושלים וסביבתה, החליט השר כץ להרחיב את אזור התעריף העירוני של הבירה לכל מטרופולין ירושלים. לפיכך, תעריפי הנסיעה מירושלים ליישובי הלוויין (מבשרת ציון, מעלה אדומים וגבעת זאב) הופחתו בשיעור של כ-30%, מ-8.80 שקלים כיום ל-6.40 שקלים בלבד. בנוסף, כרטיס "חופשי חודשי" מרחבי במטרופולין ירושלים יאוחד עם הכרטיס "חופשי חודשי" עירוני, ומחירו נקבע על 227 שקל (במקום 292 שקל כיום).

מנכ"ל סיטיפס יהודה שושני מסר ש"סיטיפס ערוכה כבר מספר שבועות בכל הנוגע למערכת הכרטוס. למרות זאת, כבר שבועות ארוכים נוסעים תושבי ירושלים בחינם ברכבת הקלה, כאשר את מרבית העלות סופגים על חשבונם בעלי המניות של סיטיפס. אנו שמחים שכעת, סוף סוף, הצליחה המדינה להיערך ולסנכרן את מערכת הכרטוס מול מערך האוטובוסים בעיר. בהתאם לכך, הוסכם בין המדינה וסיטיפס כי החל מה-1 בדצמבר יגבה תשלום אחיד עבור נסיעה ברכבת הקלה ובאוטובוס".

תגיות