אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
וואלה: "המחאה החברתית פגעה בתקציבי הפירסום והתאם בהכנסות וברווחיות" צילום: עמית שעל

וואלה: "המחאה החברתית פגעה בתקציבי הפירסום והתאם בהכנסות וברווחיות"

החברה רשמה במהלך הרבעון השלישי הפסד תפעולי של מיליון שקל. "החברה נוקטת בצעדי התייעלות תפעוליים ומעכבת חלק מהפרוייקטים שתוכננו להשקה ב-2012"

08.11.2011, 10:20 | מישל אודי

וואלהבניהולו של אילן ישועה דיווחה הבוקר (ג') על דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי. החברה דיווחה על גידול בהכנסות של 14% ל-55.1 מיליון שקל, אך רוב העלייה נבעה מאיחוד של אתר "יד 2" אותו רכשה בתחילת השנה. בשל הרכישה עלו הכנסות הפורטל (כולל אתר האינטרנט וואלה! ולוח "יד 2") ל-39.6 מיליון שקל לעומת 28 מיליון שקל ברבעון המקביל, אך במגזר הסחר (בעיקר וואלה שופס ו-וואלה טורס) נרשמה ירידה של מהכנסות של 20.3 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-15.5 מיליון שקל ברבעון החולף.

בחברה מזהירים בדוחות כי עלייה בתחרות מצד אתרים בחו"ל ורשתות קמעונאות בתום הסחר, נפגעה החברה הן במכירות והן ברווחיות. בנוסף כותבת החברה כי "על רקע גל המחאה החברתית בישראל, חלה בחודשים האחרונים האטה בשוק הפירסום בכלל ובתקציבי הפרסום המופנים לאינטרנט בפרט, אשר פגעה בהכנסות החברה. בהתאם עלולה להיות פגיעה ברווחיות החברה ככל השתימשך ההאטה". עוד נכתב כי החברה נוקטת בצעדי התייעלות תפעוליים והיא מעכבת חלק מהפרוייקטים שתוכננו להשקה ב-2012 כך שגם תיפגע הצמיחה.

במהלך הרבעון החולף רשמה החברה הפסד תפעולי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 4.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשל רכישת "יד 2" שהגדילה את הוצאות המימון ל-1.8 מיליון שקל לעומת 644 אלף שקל רבעון המקביל. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 1.9 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 2.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בתקופה של שלושת הרבעונים הראשונים של השנה רשמה החברה הפסד של 1.3 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 10.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.

"וואלה מצליחה לשמור על מובילות בשוק האינטרנט בישראל, לעלות ברייטינג ולצמוח בהכנסות למרות התחרות הגוברת" מסר ישועה. "ברבעון השלישי המשכנו להשקיע באתר 'מזל טוב' שזוכה להצלחה גדולה והופך למוביל בתחום. כמו כן נכנסנו לראשונה לשת"פ גדול עם ערוץ 10 בתוכנית הריאליטי 'הדור הבא 24/7'. התוכנית זכתה להצלחה עצומה באתר וואלה עם 2.6 מיליון גולשים וכ-25 מיליון צפיות ווידאו".

בשבוע שעבר נחשף ב"כלכליסט" כי בעלת השליטה בפורטל, חברת בזק, נערכת להגשת הצעת רכש למניות החברה ולהפוך אותה לפרטית. 

תגיות