אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אורי ליכט: "הוצאות המכירה והשיווק של סלקום יעלו בגלל התחרות" צילום: סיון פראג'

אורי ליכט: "הוצאות המכירה והשיווק של סלקום יעלו בגלל התחרות"

מנהל מחלקת המחקר באי.בי.אי לקראת דוחות סלקום: "תהיה ירידה של 26% בהכנסות החברה משירותים וצמיחה של 110% בהכנסות מציוד"

08.11.2011, 15:33 | שהם לוי

סלקום צפויה לפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי הקרוב. "הדוחות יהיו חלשים ויצביעו פעם נוספת על הסביבה העסקית החדשה שנוצרה בענף בעקבות הבשלת הרגולציה וההכנות לכניסת המתחרים החדשים", כתב אורי ליכט מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות אי.בי.אי.

"אנו מעריכים בדוחות סלקום נחזה בירידה של 26% בהכנסות החברה משירותים וצמיחה של 110% בהכנסות מציוד", הוסיף ליכט.

בשורה התחתונה מעריך ליכט כי תירשם ירידה של כ-37% ברווח הנקי של סלקום בהשוואה לרבעון המקביל.

במסגרת הצדדים החיוביים מציין מנהל מחלקת המחקר באי.בי.אי כי סלקום תאחד לראשונה את נטוויז'ן (במהלך חודש אחד), מה שיתרום לדעתו כ-100 מיליון שקל להכנסות וכ-22 מיליון שקל ברווח התפעולי לפני מסים פחות והפחות חד פעמיות (EBITDA).

"אנו מעריכים כי הרווח התפעולי של סלקום יעמוד על 359 מיליון שקל ויושפע הן משיעורי הרווחיות הגולמי שיפגעו בשל תמהיל הכנסות פחות רווחי, והן בשל גידול חד שצפוי בהוצאות המכירה והשיווק. אנו מעריכים שככל שיקרב היום בו ייכנסו מתחרים חדשים נראה את סלקום ממשיכה להגדיל את הוצאותיה התפעוליות בשל הרצון לספק שירות טוב יותר ולמנוע את עזיבתם של לקוחות שיבקשו לעזוב", מסביר ליכט את ההרעה הצפויה בתוצאותיה של סלקום.

בנוף צופה ליכט פגיעה בפעילות העסקית של סלקום גם במבט קדימה. באי.בי.אי החליטו לאור החולשה בענף הסלולר להוריד את מחיר היעד של סלקום ל-74 שקלים, נמוך ב-7% ממחיר המניה בשוק.

תגיות