אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות חשיפת "כלכליסט": מנכ"ל תע"א במגעים עם רשות המסים על תוספות השכר

בעקבות חשיפת "כלכליסט": מנכ"ל תע"א במגעים עם רשות המסים על תוספות השכר

השבוע חשף "כלכליסט" כי יצחק ניסן חסך עשרות אלפי שקלים בשנה בשל דיווח מוטעה על סוג הרכב שבו השתמש. אם לא די בכך, שכרו של מנכ"ל תע"א - שיאנית השכר בקרב החברות הציבוריות - עלה ב־30% ועלות שכרו תסתכם השנה ב־1.5 מיליון שקל

09.11.2011, 06:55 | גולן חזני

מנכ"ל התעשייה האווירית יצחק ניסן ורואי החשבון של החברה החלו במגעים מול פקיד שומה רמלה, יצחק סרוק, בנוגע לשווי השימוש ברכב המנכ"ל שלו.

כפי שנחשף בתחילת השבוע ב"כלכליסט", ניסן היה אמור לשלם מס של כ־50% על שווי שימוש של 9,950 שקל, בגין רכב האיגום של החברה מסוג וולוו S80, וזאת משום שהשתמש בו כרכבו האישי בפועל. מס זה אמור היה להסתכם בכ־5,000 שקל בחודש. ואולם, בפועל דווח לרשויות המס כי המנכ"ל נוהג ברכב זול יותר, מסוג פיז'ו 407. כתוצאה מכך שווי השימוש שלו פחת בכ־50%, ובמקום לשלם בגין הרכב 5,000 שקל בחודש, שילם ניסן 2,500 שקל בלבד. כך, הנטו שלו גדל בכ־2,500 שקל בחודש, שהם 30 אלף שקל בשנה. ניסן נוהג ברכב מאז אוגוסט 2007, ולפיכך חסך באופן זה יותר מ־120 אלף שקל על פני תקופה זו.

בהרב צפוי להתערב

באוצר כבר החלו לבדוק את הנושא, וברשות המיסים נפתחה חקירה בעקבות הפרסום. מדובר תע"א נמסר שלשום כי "חוות הדעת של רואי החשבון של החברה חיובית, ומתנהלים מגעים לקביעת פגישה מול פקיד שומה רמלה".

עד כה לא התייחס היו"ר החדש של תע"א, דב בהרב, לנושא. בהרב מגיע מאמדוקס, המתנהלת לפי כללי התקינה החשבונאית האמריקאיים הנוקשים, והוא צפוי לגלות מעורבות רבה יותר בעניין.

60.5 אלף שקל בחודש

בתוך כך, מתברר כי בתחילת השנה העלתה רשות החברות הממשלתיות את שכרו של ניסן בכ־30%, ועלות שכרו תנוע סביב 1.5 מיליון שקל ב־2011. זאת לאחר שנקבעה דרגת שכר חדשה וחריגה, שלא היתה נהוגה בחברות הממשלתיות ואשר בשלב זה בכירי תע"א הם היחידים שייהנו ממנה. שכר הבסיס ברוטו של ניסן עומד כעת על 60.5 אלף שקל לעומת 47 אלף שקל ב־2010, ולכך יש להוסיף מענקים שונים.

בעבר ציינו מקורבים לניסן כי הוא סבור ש"זו בושה וחרפה שמשכורת של מנכ"ל תע"א היא ברמה של 60 אלף שקל ברוטו בחודש, לאור העובדה ששווי החברה שהוא מנהל עלה בשיעור ניכר ולאור השעות הרבות שהוא משקיע בניהול העסק הגדול והמורכב הזה".

שמה של תע"א נקשר בשנים האחרונות לשורה של חריגות שכר לכאורה, ובכיריה הם שיאני השכר בקרב חברות המגזר הציבורי.

תגיות