אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החברה היפנית שרוצה להיות אמזון צילום: בלומברג

החברה היפנית שרוצה להיות אמזון

רקוטן קנתה ביותר מ-300 מיליון דולר את קובו, המפתחת קוראי ספרים דיגיטליים שמתחרים בקינדל ובנוק. המטרה: להתחרות בגדול בענקית המסחר המקוון

09.11.2011, 17:24 | הראל עילם

חברת הסחר המקוון הגדולה ביפן, רקוטן (Rakuten), הודיעה על רכישת חברת קובו הקנדית תמורת 315 מיליון דולר במזומן. קובו מפתחת קוראי ספרים דיגיטליים המתחרים בקינדל ובנוק של בארנס אנד נובל. המשקיעה הראשית בה, אינדיגו, תזכה להחזר של 300% על ההשקעה.

קובו השיקה לאחרונה את Vox, קורא דיגיטלי צבעוני עם אלמנטים חברתיים המאפשר לקוראים לשתף את רשימת הספרים שלהם בפייסבוק וטוויטר, להצטרף לקבוצות דיון, לקבל המלצות על ספרים וכן לשתף נתונים כמו קצב קריאה ממוצע. חנות הספרים הדיגיטלית של קובו כוללת 2.5 מיליון כותרים. החברה הוקמה עוד ב-2009 ומחזיקה במחצית מהשוק בקנדה וב-10% בארצות הברית, אך לא הצליחה להגיע לרווחיות.   

הירושי מיקיטאני, יו"ר ומנכ"ל רקוטן, אמר: "אנחו מאוד נלהבים מהצעד הזה. קובו מספקת את אחת מחוויות הקריאה הקהילתיות ביותר. אין ספק שזה קריטי לשלב תוכן עם סחר מקוון, ואנחנו נפעל להביא את חווית הספרים הדיגיטליים לאסיה במהירות האפשרית".

בראיון עם PaidContent, מיקיטאני הודה שכיום שוק קוראי הספרים הדיגיטליים ביפן מפגר בכמה שנים אחרי השוק האמריקאי, וציין שקוראים דיגיטיליים ייעודיים עדיין אינם נפוצים במזרח אסיה. הוא הבהיר בדבריו שאין בכוונתו לוותר על השוק האמריקאי. מנכ"ל קובו, מייקל סרביניס, אמר ש"בהחלט אפשרי שבהמשך נציע יותר מאשר רק ספרים דיגיטיליים".

האמזון הבאה?

האסטרטגיה של רקוטן היא להתחרות באופן ישיר באמזון, ואף עשויה להציע בעתיד מיני-טאבלטים שיוכלו להתחרות בקינדל פייר. לחברה היפנית יש גם אחזקות בחברות מדיה, קבוצות ספורט וכן במספר פורטלים ואתר המשחקים Play.com – מה שיאפשר לה להציע מגוון רחב של שירותים במכשירים עתידיים. רקוטן גם מחזיקה ב-LinkShare האמריקאית, המטפלת בערוצי ההפצה הדיגיטליים של בארנס אנד נובל.

חברת הענק היפנית חוזה ששוק הספרים הדיגיטליים ימשיך לגדול ב-36% בממוצע מדי שנה, ויגיע ל-10 מיליארד דולר ב-2015. אמזון כבר הודיעה בעבר שהיא מוכרת יותר ספרים דיגיטליים דרך מערכת הקינדל מאשר ספרי דפוס.

בשנתיים האחרונות רקוטן פועלת על מנת להרחיב את נוכחותה מחוץ ליפן. בתחילת 2010 היא השקיעה חצי מיליארד דולר על מנת להקים את הקניון הווירטואלי הגדול ביותר בסין בשיתוף פעולה עם באידו. מאוחר יותר היא החלה לרכוש אתרי סחר מקוון מערביים, בהם Priceminister הצרפתי, Tradoria הגרמני, Ikeda הברזילאי ו-buy.com האמריקאי, ויש לה אחזקות ב-Ozon הרוסי. לחברה יש כיום נוכחות ביותר מ-20 מדינות.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות