אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה בנובמבר לשיא מאז יוני צילום: בלומברג

סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה בנובמבר לשיא מאז יוני

העליות בשוקי המניות ברחבי העולם שיפרו את תחושת העושר של הצרכנים והעלו את סנטימנט הצרכנים לרמה של 64.2 נקודות

11.11.2011, 17:26 | סוכנויות הידיעות

הודות לשיפור בציפיות הצרכנים מהכלכלה הגדולה בעולם, עלה סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ורויטרס לרמה הגבוהה מאז חודש יוני, אך למרות זאת נותר גבוה.

סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ורויטרס עלה לרמה של 64.2 נקודות, כך עולה מהקריאה המקדמית של המדד לחודש נובמבר. בקריאה המסכמת לחודש אוקטובר הצביע סנטימנט הצרכנים על רמה ל 60.9 נקודות.

הכלכלנים שהשתתפו בסקר של מרקטוואץ' צפו בממוצע קריאה של 63 נקודות. הצרכנים התעודדו במהלך חודש אוקטובר מהעליות החדות בשווקים, מה שהביא לשיפור בתחושת העושר שלהם. בנוסף, הירידה האחרונה בתביעות לדמי אבטלה והגידול בהיקף המשרות, משרים אופטימיות על הצרכן האמריקאי שאחראי ל-70% מתמ"ג הכלכלה.

האינדיקטור הנכלל בסנטימנט הצרכנים שבוחן את הצפי של הצרכנים בנוגע למצבם הכלכלי כמו גם למצבם של העסקים ויכולת הקנייה שלהם, עמד על 87 נקודות בשנה שקדמה למיתונים האחרונים. מדד הציפיות עמד על 56.2 נקודות בקריאה של תחילת נובמבר, עלייה לעומת 51.8 נקודות באוקטובר. המדד למצב הכלכלי הנוכחי של הצרכנים הצביע על קריאה של 76.6 נקודות, לעומת 75.1 נקודות.

תגיות