אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקראת עונת החגים: איביי תאפשר רכישת מוצרים מחנויות סמוכות צילום: בולמברג

לקראת עונת החגים: איביי תאפשר רכישת מוצרים מחנויות סמוכות

בנסיון לחסוך זמן, במיוחד בעונת החגים, תאפשר איביי למשתמשים דרכה לרכוש מוצרים שקיימים בחנויות סמוכות, ואז לאסוף אותם

13.11.2011, 11:38 | יוסי גורביץ והראל עילם

איביי, המנהלת את אתר המכירות הפומביות הגדול בעולם, משקיעה בשנה האחרונה מאמצים ניכרים בתחום הרכישות בסלולר והשיקה במהלך סוף השבוע יוזמה חדשה המיועדת לסייע ללקוחות לקבל את המוצרים שלהם תוך זמן קצר במיוחד: רכישה ישירה מחנויות הקמעונאיות הסמוכות אליהם. מניות החברה עלו בתגובה ב-3.3%.

איביי מיישמת את השירות החדש באמצעות האפליקציה הסלולרית שלה, RedLaser, הכוללת גם את טכנולוגיית קריאת הבר-קוד של חברת RedLaser אותה רכשה איביי ב-2010. האפליקציה עד כה איפשרה למשתמשים לסרוק ברקוד בחנות מכל מוצר ולהשוות את המחירים בחנויות קרובות ובאיביי, וכן לבצע רכישות ומכירות דרך האפליקציה הסלולרית. כמו כן, ניתן גם לבצע חיפושים ידניים עבור המוצר וכן לסרוק ברקוד QR.

כעת, בעזרת הפיצ'ר החדש, המשתמש לא רק יוכל לראות את מחירי המוצר באיביי ואת החנויות הסמוכות המחזיקות במלאי את המוצר, אלא גם לרכוש אותו בחנות הקמעונאית הקרובה בלחיצת כפתור אחת. התשלום הוא דרך פייפל, שגם שייכת לאיביי. לאחר מכן, ניתן לאסוף את המוצר בחנות בתור נפרד ומיוחד.

בשלב זה, רק מספר קטן של רשתות משתתפות במיזם – ביניהן ענקית הצעצועים Toys R US – אך באיביי מצפים כי רשתות נוספות יצטרפו אליו בהמשך הדרך. המטרה היא, בין השאר, לקצר את משך הזמן של שליחת מתנות בעונת החגים, שמבחינת איביי החלה כבר בראשון בנובמבר.

בעתיד, אמרה איביי, היא מתכוונת להציע למשתמשים טכנולוגיה שתאפשר להם לזהות את המוצרים שבהם הם חושקים ולחפש אחריהם מיד – למשל, לזהות באמצעות מצלמת הסלולר את סוג השמלה שלובשת אשה ברחוב ואחר כך למצוא חנות שמוכרת שמלה דומה. להערכת איביי, היא תוכל ליישם את הטכנולוגיה בתוך שנה עד 18 חודשים.

גוגל מצידה השיקה ב-2010 שירות דומה למיזם החדש של איביי בשיתוף פעולה עם וול-מארט ומספר רשתות נוספות, על ידי עדכון מנוע חיפוש המוצרים שלה ומאגר בתי העסק, גוגל פלייסס, עם מידע על זמינות מוצרים בזמן אמת.

תגיות