אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פסימיים אבל פחות: שיפור במדד אמון הצרכנים צילום: shutterstock

פסימיים אבל פחות: שיפור במדד אמון הצרכנים

על פי נתוני הלמ"ס, עמד המדד על 16%- באוקטובר לעומת 20%- בספטמבר. עם זאת, עדיין מדובר בנתונים המעידים על פסימיות

13.11.2011, 14:27 | כתב כלכליסט

על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), מדד אמון הצרכנים בחודש אוקטובר עומד על 16%- . בחודשים מרץ-ספטמבר מדד אמון הצרכנים נע בין 13%- לבין 24%-.

הסקר של הלמ"ס נועד לאסוף מידע על ההערכות של הפרטים לגבי השינויים הצפויים במצב הכלכלי; לאסוף מידע על ציפיות לשינויים במדד המחירים לצרכן; לסייע לזהות תפניות במצב המשק לצורך מעקב אחר מחזור העסקים, ולאסוף מידע לגבי ציפיות לרכישות גדולות ולשינויים ברמת החיסכון של האוכלוסייה.

מדד אמון הצרכנים יכול לנוע בין 100%- לבין 100%+. ככל שערך המדד קרוב יותר לגבול העליון, הוא מעיד על אופטימיות גדולה יותר בקרב הפרטים, וככל שערך המדד קרוב יותר לגבול התחתון, הוא מעיד על פסימיות רבה יותר.

השוואה בינלאומית של מדד אמון הצרכנים מלמדת על הערכות להרעה במצב הכלכלי ברוב מדינות ה-OECD בחודש אוקטובר לעומת חודש מרץ 2011, שבו הושק הסקר הישראלי. במדינות הסקנדינביות (דנמרק, שבדיה, פינלנד), התפוגגה האופטימיות ששררה בראשית השנה, ובשאר המדינות התגברה הפסימיות בחודש אוקטובר לעומת ספטמבר. ביוון הנמצאת במשבר כלכלי ממשיכה הירידה החדה במדד אמון הצרכנים לרמה של 84%-.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות