אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בואינג תספק לאמירייטס מטוסים בשווי 26 מיליארד דולר צילום: בלומברג

בואינג תספק לאמירייטס מטוסים בשווי 26 מיליארד דולר

יצרנית המטוסים קיבלה את ההזמנה הגדולה ביותר בתולדותיה: תספק לחברת התעופה אמירייטס 70 מטוסי 777

13.11.2011, 15:06 | סוכנויות הידיעות
יצרנית המטוסים בואינג השיגה את ההזמנה הגדולה ביותר בתולדותיה: חתמה על הסכם בשווי 26 מיליארד דולר עם חברת התעופה אמירייטס לאספקת 70 מטוסי 777.

יו"ר אמירייטס, שייח אחמד בין סעיד אל מכתום, מסר כי ההסכם, שנחתם היום (א') בתערוכה האווירית באבו דאבי, כולל הזמנה של 50 מטוסים המוערכים בשווי 18 מיליארד דולר, והשאר נשארים בגדר אופציה. "יש לנו תוכנית שאפתנית להמשיך ולהרחיב את הרשת הבינלאומית שלנו, בדגש על הנתיבים הארוכים", אמר.

אמירייטס היא המפעילה הגדולה ביותר של מטוסי 777, שיכולים להטיס 365 נוסעים בכל פעם. חברת התעופה היא גם הקניינית הגדולה ביותר של מטוסי A380 של איירבוס.

"זהו רגע מרגש עבורנו, שכן הוא לא רק מחזק את האמון המתמשך המתמשך של אמירייטס במטוסי 777, אלא גם הופך זאת להזמנה הגדולה ביותר על פי השווי בדולרים בהיסטוריה של בואינג", הודיע ג'ים אלבו, שעומד בראש חטיבת המטוסים המסחריים של בואינג.

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
בואינג מניה מנצחת בעולם מטורף וקשה
זו חברה טובה יותר ממתחרתה האירופאית אירבוס. יש לה תחומי פעילות שיאפשרו למשקיע בה השקעה יחסית בטוחה ולטווח ארוך, משלמת דוידנד יציב לאורך השנים בקיצור גאונים בלי מרכאות. הבעיה הגדולה שלהם שיש חברות המנסות לחקות אותם בסין, המשתמשות בטכנולוגיה שלהם על ידי ביצוע רכישות מספקים המייצרים עבור בואינג. ועוד בעיה שאין מספיק כוח אדם מיומן להגברת הייצור, דבר הגורם לקשיים בהגברת היצור. מי שמבין יודע שלקנות את המניה עושים לא במכה אחת, ככה יש הגנה במקרה של תנודתיות ומובן שאפשר להעזר באופציות להגנת מחיר המניה. גם אפשר לרכוש חברות ליסנינג של מטוסים כמו FLY שהדוידנדים שלהם מעולים, ויש להם מלאי מטוסים גדול ועדיפות בקניית המטוסים לעומת חלק מחברות התעופה בעולם שמשך ההמתנה שלהם ארוך מאד.
איתי יהל  |  14.11.11
6.
לידיעתכם
הקנייה של אמירייטס של המטוס מדגם 777-300 בלבד הוא המוצלח ביותר שהקימה בואינג בעשרים השנים האחרונות. המטוס הוא כבר עובד בשרותה מהקנייה הקודמת והוא חסכוני 20 אחוז בדלק, שקט בטיסה, רחב מאוד, מרווח וגדול יחסית למטוסים דו מנועיים של בואינג. השנה כבר חברות אחרות בעולם בחרו במטוס הזה ובאוינג מתקרבת למחירה של 500 מטוס מדגם זה של 777-300 בלבד. מקווה שבאל-על יבינו שהגיע הזמן לקנות מטוס זה לטיסות עם יעדים ארוכים כמו צפון אמריקה ואסיה. במקום לחקור מטוסי 767-200 או 767-300 מדגם ישן של שבוע שעבר, שהייתה לו בעייה טכנית בביג'ין של 30 שעות עיכוב!!
שמוליק , תל אביב  |  13.11.11
5.
תשובות ל-2 ו-4
המטוסים דווקא בגודל דומה. ההבדל הוא במועדי האספקה. בואינג מסוגלת לייצר כרגע רק כ-2 עד 3 787 בחודש, בערך כ-25-30 בשנה, וכבר יש לה צבר הזמנות של למעלה מ-800 מטוסים, כך שהזמנות חדשות שיתקבלו עכשיו יסופקו רק בעוד כעשור, גם בהנחה שקצב הייצור יוכפל ואף ישולש. קו הייצור של ה-777 כבר מפותח ומאפשר אספקה מהירה לפי דרישה. לכן חברה שצריכה מטוסים עכשיו ולא בעוד 10 שנים מזמינה 777.
אורי , תל-אביב  |  13.11.11
לכל התגובות