אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הילד עשה שטויות ביוטיוב? קבל כסף מגוגל צילום מסך: youtube.com

הילד עשה שטויות ביוטיוב? קבל כסף מגוגל

גוגל מבקשת ממשפחות שהעלו סרטונים ויראליים להציג בהם פרסומות, ונעזרת באלגוריתם שעוזר לזהות אילו קטעי וידיאו יצליחו במיוחד

14.11.2011, 14:28 | יוסי גורביץ

גוגל יצרה קשר עם משפחות שהעלו סרטונים ויראליים מצליחים במיוחד, בדרך כלל כאלה המציגים ילד מבני המשפחה באור משעשע, על מנת לצרף אותן ל"תוכנית השותפים" של יוטיוב - הסכם על פרסום בסרטונים וחלוקת הרווחים. כך דיווח אתמול (א') "הדיילי טלגרף" הבריטי.

על פי הדיווחים, גוגל פיתחה אלגוריתם שמסייע לה לגלות בשלב מוקדם אילו סרטונים צפויים להפוך לוויראליים. במקרה כזה, היא פונה את הגולש שהעלה אותם בבקשה לשיתוף פעולה בתחום הפרסום: גוגל שותלת פרסומת בסרטון, וחולקת את ההכנסות עם המשתמש.

כוכבי יוטיוב ותיקים כבר הרוויחו לא מעט כסף בזכות תוכנית השותפים: הווארד דיוויד-קאר, למשל העלה לשירות את אחד הסרטונים המצליחים בהיסטוריה שלו - Charlie Bit My Finger, שבו אחד מילדיו נושך שוב ושוב את הבהן של אחיו הגדול.

הסרטון זכה למאות מיליוני צופים, ודיוויד-קאר אמר לסאנדיי טיימס כי כתוצאה מההסכם שלו עם גוגל, הוא הכניס כמיליון ליש"ט. קאר, שאמר כי הוא צילם את בנו הקטן "פחות או יותר מהרגע שבו נולד", ציין כי היה זה הסרטון הראשון שהוא העלה ליוטיוב.

משתמש יוטיוב אחר, דיוויד דהבור, שצילם את בנו לאחר טיפול במרפאת השיניים (David After Dentist), זכה לכמעט 100 אלף ליש"ט בהכנסות מפרסום בשנה הראשונה לאחר שהעלה את הסרטון ליוטיוב. משתמשים אחרים זכו לסכומים קטנים יותר. עוד נמסר כי משפחות שסבורות שהסרטונים שלהן יהפכו לוויראליים יכוליות לפנות לגוגל בבקשת שיתוף פעולה.

תגיות