אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפרסומאים למען ערוץ 10: סגירתו תביא לעלייה במחירי הפרסום ותפגע בצרכנים צילום:אורן צווקר

הפרסומאים למען ערוץ 10: סגירתו תביא לעלייה במחירי הפרסום ותפגע בצרכנים

מודי כידון ,יו"ר איגוד חברות הפרסום, לח"כ כרמל שאמה: "מונופול בערוצי הטלוויזיה מסוכן לכלכלה ולצרכנים בישראל"

14.11.2011, 12:34 | שלי פריצקר

איגוד חברות הפרסום נרתם למען המאבק של ערוץ 10. במכתב ששלח הבוקר יו"ר האיגוד מודי כידון, הבעלים של משרד הפרסום גיתם BBDO, ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה, הוא קורא לחברי ועדת הכלכלה, שצפויה להתכנס ביום רביעי הקרוב, לאשר את דחיית פירעון חובותיו של ערוץ 10 בהיקף 60 מיליון שקל. לטענתו, משמעות הסגירה היא שערוץ 2 יחזור להיות מונופול בטלוויזיה המסחרית והדבר יביא לעלייה חדה במחירי הפרסום שתשליך על כל המשק.

לדברי כידון, "ישנה חשיבות עליונה ואף לאומית להמשך קיומו של ערוץ 10 שכן בלעדיו ישנה סכנה ממשית במונופולים ובריכוזיות לכלכלה במדינת ישראל. התוצאה של סגירת ערוץ 10 תהיה עלייה ניכרת במחירי הפרסום, שתביא ישירות לעליית מחירי המוצרים שהצרכן משלם. המשק הישראלי אינו תחרותי מספיק, לכן כל התייקרות בעלויות השיווק והפרסום תתגלגל מיידית לפתחם של אזרחי המדינה. כנסת ישראל אמונה על טובת האזרח הישראלי, ולטובת אזרחי ישראל דרוש ריבוי ערוצי: זה טוב לכלכלה מחד, וטוב לתעסוקה מאידך".

המכתב נשלח עם העתק לרה"מ בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ, שר התקשורת משה כחלון וחברי ועדת הכלכלה.

עוד נכתב כי "כפי שנהוג בכל העולם בעת משבר כלכלי, כך יש גם לנהוג במקרה הזה עם ערוץ 10. הרי הערוץ אינו מבקש מחיקת חובות, הוא מבקש דחייה בתשלומי החוב. מדינות, חברות וגופים בכל העולם מקבלים אשראי בפריסת חובותיהם, כדי שיוכלו להתקיים לטובת האזרחים. זו ללא ספק ההחלטה שעל מקבלי ההחלטות, ויושבי בית המחוקקים במדינת ישראל לקבל. בתקווה שבשנה הבאה הערוץ יעמוד על רגליו ויוכל לפרוע את חובותיו כדת וכדין".

על פי הנתונים שמציג האיגוד בשנת 2001, ערב תחילת פעילותו של ערוץ 10, עמד היקף שוק הפרסום בטלוויזיה בישראל על כמיליארד שקל. מאז תחילת פעילותו של ערוץ 10 גברה הפעילות בשוק הפרסום בטלוויזיה בשיעורים ניכרים והשוק הגיע עד להיקף של כ 1.65 מיליארד שקל בשנת 2010. עוד עולה מהנתונים המוצגים כי ב-2001 כשהיה רק ערוץ 2 המחיר הממוצע עבור סרטון של 30 שניות עמד על כ-2,600 דולר, בשנת 2010 המחיר עבור אותם 30 שניות הינו כ-750 דולר, המשקף ירידה של כ-70%.

צמצום בענף הפרסום, נטען, ייפגע ישירות בענף משרדי הפרסום המעסיק אלפי עובדים באופן ישיר ונסמכים עליו עוד מאות רבות של מקומות עבודה בקרב ספקי משנה (חברות הפקה וכו').

תגיות