אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התחרות מכה בסלקום: הרווח הנקי צנח ב-40% ל-199 מיליון שקל צילום: סיון פראג'

התחרות מכה בסלקום: הרווח הנקי צנח ב-40% ל-199 מיליון שקל

ההכנסות החברה הסתכמו ב-1.66 מיליארד שקל, ירידה של של 3.7%. בנטרול תרומתה של נטוויז'ן, סך הכנסות החברה ירדו ב-9.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. החברה הכריזה על דיבידנד של 189 מיליון שקל. מנכ"ל החברה, עמוס שפירא: "שיפרנו את שירות הלקוחות שלנו ונעשה מאמצים כדי להמשיך לשפר אותו"

15.11.2011, 09:09 | שהם לוי

סלקום ממשיכה להרגיש את ההשלכות של הפחתת דמי הקישוריות וההכנות לקראת התחרות בשוק הסלולר בשנה הבאה: החברה סיימה את הרבעון השלישי עם צניחה של 40% ברווח הנקי מ-332 מיליון שקל ל-199 מיליון שקל. במקביל הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של 189 מיליון שקל בגין רווחי הרבעון השלישי.

מדובר ברבעון האחרון בו חותם עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום על תוצאות החברה, למרות שימשיך בתפקידו עד סוף 2011. כפי שדיווחה החברה בעבר, החל מהרבעון הבא יחתום ניר שטרן, מנכ"ל נטוויז'ן על הדוחות הכספיים כמנכ"ל סלקום.

הכנסות סלקום ברבעון השלישי של שנת 2011 הסתכמו ב-1.66 מיליארד שקל, ירידה של 3.7% בהשוואה ל-1.729 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. תרומתה של נטוויז'ן לסך ההכנסות ברבעון השלישי של 2011 הסתכמה ב-98 מיליון שקל, בנטרול הכנסות בין-חברתיות. בנטרול תרומתה של נטוויז'ן, סך הכנסות החברה ירדו ב-9.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום. , צילום: תמר מוצפי עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום. | צילום: תמר מוצפי עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום. , צילום: תמר מוצפי

הכנסות החברה משירותים, המייצגות את פעילות השיחות והמסרונים, ירדו ב-20.9%, כתוצאה מהשינויים הרגולטורים, מ-1.5 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2010 ל-1.19 מיליארד שקל ברבעון השלישי אשתקד. בנטרול תרומתה של נטוויז'ן להכנסות משירותים ברבעון השלישי של 2011 בסך של 92 מיליון שקל, ירדו ההכנסות משירותים ב-27%.

הירידה בהכנסות משירותים נבעה בעיקרה מירידה משמעותית בדמי קישוריות ששולמו לנו על ידי מפעילים מקומיים אחרים לאור הפחתת תעריפי דמי הקישוריות החל מ-1 בינואר 2011, כמו גם מהשחיקה הנמשכת בתעריפי זמן האוויר כתוצאה מהתחרות הגוברת בענף.

הירידה בהכנסות משירותים קוזזה בחלקה על ידי גידול של 2.4% בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף (כולל SMS) ברבעון השלישי של 2011 לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף הסתכמו ברבעון השלישי של 2011 ב-293 מיליון שקל, המהווים 26.6% מסך ההכנסות משירותים (ללא ההכנסות משירותים של נטוויז'ן).

הפניות למוקדי שירות הגדילו את ההוצאות

הוצאות המכירה, השיווק, ההנהלה והכלליות הסתכמו ברבעון השלישי של שנת 2011 ב-435 מיליון שקל, בהשוואה ל-356 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הגידול בהוצאות משקף בראש ובראשונה את השפעת השינויים הרגולטורים, שהביאו לגידול בפניות הלקוחות למרכזי המכר והשירות שלנו ובעקבות כך, לגידול במצבת אנשי המכירות והשירות של החברה שגרם לעלייה בהוצאות השכר, כמו גם לגידול בעמלות המכירה. הגידול בעמלות המכירה נבע גם מעלייה במספר עסקאות המכר ברבעון השלישי השנה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

"האתגרים בשוק רבים לאור התחרות"

רווחי החברה לפני ריבית, מימון פחת והפחתות חד פעמיות (EBITDA) ברבעון השלישי של 2011 קטנו ב-25.4% והסתכמו ב-534 מיליון שקל בהשוואה ל-716 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2010.

תרומתה של נטוויז'ן ל-EBITDA של הרבעון השלישי 2011 הסתכמה ב-20 מיליון שקל. שיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות בנטרול תרומתה של נטוויז'ן ל-EBITDA ולסך ההכנסות הסתכם ב-32.8%, ירידה מ-41.4% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות כולל תרומתה של נטוויז'ן הסתכם ב-32.1%.

בהתייחס לתוצאות, אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום: "בזמן שהאתגרים העתידיים בשוק רבים לאור התגברות התחרות. אני מאמין שכניסתנו לשוק התקשורת הנייחת באמצעות רכישת נטוויז'ן רק תחזק את מעמדנו. השינויים הצפויים בשנה הקרובה אינם הראשונים בשוק ואני מאמין, שכפי שחיזקנו את מעמדנו לאחר השינויים בעבר (כמו ניידות המספרים בשנת 2008 והשינויים הרגולטורים המהותיים בתחילת שנת 2011), כך יש לחברה את צוות המנהלים והעובדים ואת העוצמה להמשיך לעשות זאת גם בעתיד".

תגיות