אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
4 המלצות קנייה ושורט אחד של חברות שפועלות במזרח

4 המלצות קנייה ושורט אחד של חברות שפועלות במזרח

בעקבות השוק האסייתי: החברות שנהנות מצמיחת המזרח

16.11.2011, 06:41 | ענת ציפקין

דיימלר (DAI)

ממליצה: חן אלטשולר

ענקית הרכב הגרמנית דיימלר, יצרנית מכוניות מרצדס, נסחרת בפרנקפורט בשווי של 35 מיליארד יורו. דיימלר מוכרת רכבי יוקרה, משאיות, אוטובוסים וכלי רכב מסחריים, כאשר מתחרותיה העיקריות מבית הן ב.מ.וו ופולקסווגן.

הסיכוי: החדשנות של דיימלר מסייעת לה לחדור בהצלחה לשווקים באסיה, האזור הגיאוגרפי שבו פעילות החברה צומחת במהירות הגבוהה ביותר. מכירות החברה בסין מהוות 18% מהכנסותיה.

מניית דיימלר נושאת תשואת דיבידנד של 5.5%, כך שמדובר בהזדמנות קנייה סביב מחיר של 33 יורו למניה. גם במקרה של האטה עולמית וצמיחה אפסית, במיוחד בארה"ב ובגוש היורו, צפויה דיימלר להציג רווחיות נאה ולהצדיק את מחיר המניה הנוכחי.

הסיכון: האטה בכלכלת סין עשויה להביא לירידה בקצב עליית הביקושים למכונית היוקרה, אף שגם במקרה זה צפוי הביקוש האבסולוטי להמשיך לעלות.

 

השורה התחתונה:  הצלחת החברה להעמיק את פעילותה בשווקים באסיה תאפשר לה להישאר רווחית גם במקרה של האטה בגוש היורו.

הכותבת היא מנהלת מחלקת המחקר באלטשולר שחם

מרצדס, צילום: בלומברג מרצדס | צילום: בלומברג מרצדס, צילום: בלומברג

 

לואי ויטון (MS)

ממליץ: ברוך כהן

לואי ויטון הוא תאגיד מוצרי היוקרה הגדול בעולם המתמחה בעיצוב, בייצור ובשיווק מותגי יוקרה בינלאומיים. התאגיד פועל בתחום היינות והמשקאות האלכוהוליים, בתחום הבשמים והקוסמטיקה (כריסטיאן דיור), בתחום השעונים והתכשיטים ובתחום מוצרי האופנה והעור (המותגים דונה קארן וכמובן לואי ויטון).

סיכוי: לואי ויטון מחזיקה במותגים בעלי מוניטין ונהנה מקהל לקוחות נאמן, כאשר בשנים האחרונות הציגה החברה תוצאות עסקיות מהטובות בענף, בעיקר הודות לביקושים חזקים מצד כלכלות מתעוררות, כגון סין וברזיל. מכירות החברה באסיה מהווות 20% מהכנסות החברה.

ב־2011 רשמה החברה עלייה של 15% בהכנסות שהגיעו לשיא של 16.3 מיליארד יורו. מניית החברה נסחרת לפי שווי שוק של 60 מיליארד יורו ובמכפיל רווח חזוי של 17.

סיכון: האטה משמעותית בשווקים המתעוררים עשויה לפגוע בתוצאותיה של החברה.

 

השורה התחתונה: המשך החדירה לאסיה ודרום אמריקה והמשך הצלחת המותגים החזקים יתמכו בצמיחת הרשת מעל הממוצע בענף.

הכותב הוא מנהל השקעות חו"ל - יובנק קרנות נאמנות

תיקים של לואי ויטון, צילום: בלומברג תיקים של לואי ויטון | צילום: בלומברג תיקים של לואי ויטון, צילום: בלומברג

 

היינץ (HNZ)

ממליץ: אוהד חיים

היינץ עוסקת בייצור ושיווק מוצרי מזון ומוכרת בעיקר בזכות הקטשופ שהיא מייצרת, אך בנוסף היא מייצרת מוצרי מזון נוספים שאותם היא משווקת לרשתות מזון, מסעדות ולצבא ארה"ב.

סיכוי: בשלוש השנים האחרונות התמקדה החברה בחדירה למדינות ה־BRIC (ברזיל רוסיה, אירלנד וסין), ושיעור הצמיחה שלה בשווקים המתעוררים גדל בשיעור שנתי ממוצע של כ־17%. נתח השווקים המתעוררים בפעילות החברה עומד על 22%, והיא מעריכה שהוא יגדל ל־30% עד 2016.

המוצר הנמכר ביותר של היינץ המוצר הנמכר ביותר של היינץ המוצר הנמכר ביותר של היינץ

בשנה האחרונה רשמה החברה זינוק של 2% בהכנסותיה ו־37% ברווח הגולמי שלה. יש לציין כי היינץ נוהגת לחלק דיבידנד של כ־60% מהרווח השנתי. מכפיל הרווח של החברה הוא 17.4, גבוה מהממוצע בעשור האחרון - 16.5, אך מוצדק לנוכח הצמיחה שלה בשווקים המתפתחים.

הסיכון: הכלכלה המקרטעת של אירופה פגעה בצמיחה של החברה במדינות המפותחות.

השורה התחתונה: פעילות היינץ ממשיכה לצמוח בשווקים המתעוררים, דבר שיכול להצדיק את מכפיל הרווח הגבוה שלה, לעומת השנים קודמות.

הכותב הוא אנליסט לאומי שוקי הון

יאם (YUM)

ממליץ: קובי פינקלשטיין

סיפור ההצלחה של חברת המזון יאם בראנדס (YUM) בסין נלמד היום בבתי הספר המובילים בעולם למינהל עסקים, והחברה מובילה את שוק המזון המהיר בסין עם נתח שוק של כ־40%. החברה מפעילה 3,900 מסעדות בסין, ופותחת בממוצע בכל יום מסעדה חדשה. שתי הרשתות הבולטות שהיא מפעילה בסין הן KFC ופיצה האט.

סיכוי: הפעילות בסין מניבה כ־43% מהרווח התפעולי, והחברה ממשיכה בהתרחבותה. היעד הוא להגדיל את מספר המסעדות בסין ל־20 אלף, שיפנו לקהל של כ־300 מיליון סינים שיצטרפו למעגל הצריכה הפרטית בסין בשני העשורים הקרובים. מאז פוצלה יאם מפפסיקו ב־1997, עלו מניותיה ביותר מ־600% (לעומת 290% של המתחרה מקדונלד'ס באותה תקופה).

הסיכון: חולשה בפעילות החברה בארה"ב ועלויות כוח האדם וחומרי הגלם בסין העולות בקצב מהיר ולוחצות על המרווחים. גם התחרות בשוק הסיני גוברת מכיוונן של מקדונלד'ס ורשתות מקומיות.

השורה התחתונה: יאם מחזיקה ב־40% משוק המזון המהיר בסין וממשיכה להתרחב בו, אך סובלת מייקור עלויות הייצור והאטת הפעילת בארה"ב.

הכותב הוא מנהל תחום חו"ל בדש בית השקעות

קראפט פודס (KFT)

ממליץ: אבי מועלם

טובלרון. ממוצרי החברה טובלרון. ממוצרי החברה טובלרון. ממוצרי החברה

חברת קראפט היא אחת משתי חברות המזון והמשקאות הגדולות בארה"ב. קראפט פועלת בכ־170 מדינות ברחבי הגלובוס ובבעלותה 12 מותגים בעלי מכירות שנתיות של יותר ממיליארד דולר למותג. קראפט מייצרת את השוקולדים מילקה וטובלרון, גבינות "פילדלפיה" ועוגיות אוריאו. כ־35% מהכנסות החברה מגיעים משוקי המזרח, והיקף המכירות שם גדל בשנים האחרונות, בעיקר בהודו.

הסיכון: תוצאות החברה בשנתיים האחרונות משקפות את האינפלציה במחירי הסחורות השוחקת את מרווחי החברה. תזרים המזומנים החופשי שהיא מייצרת ירד מרמות שיא של 2.7–3.7 מיליארד דולר בשנים 2009–2008 לרמה של 1.5 מיליארד דולר בשנה החולפת.

מכפיל הרווח של החברה עומד על 19 - גבוה מהמכפיל הממוצע בתעשייה שעומד על 11. עם זאת, החברה פועלת להתרחבות במזרח הרחוק, ביחד עם תהליך התייעלות הכולל פיטורי עובדים.

השורה התחתונה: תוצאותיה של קראפט מושפעות מהאינפלציה השוחקת את מרווחי החברה. בנוסף סובלת החברה מירידה בתזרים המזומנים.

הכותב הוא מנהל השקעות ראשי באלומות ספרינט

תגיות