אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל הציגה את חנות המוזיקה שלה: תאפשר לרכוש 13 מיליון שירים צילום: בלומברג

גוגל הציגה את חנות המוזיקה שלה: תאפשר לרכוש 13 מיליון שירים

החנות תהיה זמינה בינתיים רק בארה"ב, ותציע מחירים זהים לאייטיונז של אפל ואפשרות לשתף את השירים ברשת החברתית גוגל+. הביקורת: גוגל לא מחדשת, אפל ואמזון היו שם קודם

17.11.2011, 08:19 | יוסי גורביץ

גוגל הודיעה הלילה (ה') על פתיחת חנות המוזיקה שלה, והיא תתחיל בקרוב למכור שירים באמצעות אפליקציית Music באנדרואיד. המשתמשים יוכלו לרכוש שירים באמצעות השירות – במחירים זהים למחירי החנות של אפל, ה-iTunes – לצד אחסון של עד 20 אלף שירים בחינם בשרתים של גוגל. המשתמש יוכל להעלות את השירים שלו ללוקר דיגיטלי באמצעות אפליקציית Music Manager, ומשם יוכל להשמיע אותם בכל מכשיר.

השירות מאפשר רכישה של כ-13 מיליון שירים, כאשר מדי יום תציע החברה שיר חינמי. רכישה של שיר תביא להעלאתו האוטומטית ללוקר של המשתמש. החברה מציעה לאמנים עצמאיים עסקה שבמסגרתה הם ישלמו סכום חד פעמי של 25 דולר, ובתמורה הם יוכלו להעלות את המוזיקה שלהם, כמו גם מידע נוסף – כמו מילות השירים או מידע אוטוביוגרפי – לשירות המוזיקה, ולקבל 70% מההכנסות מהמכירות. מדובר בשיעור גבוה במיוחד של תמלוגים לאמנים.

גוגל הגיעה להסכמים עם מספר גדול של חברות הקלטה עצמאיות כמו גם עם שלוש מתוך ארבע חברות ההקלטה הגדולות בארה"ב, כאשר החריגה היא וורנר מיוזיק; בכירים בוורנר מיוזיק סירבו להגיב לשאלות עיתונאים בנושא.

לדברי גוגל, באופן זמני השירות יהיה זמין רק למשתמשים שחיים בארה"ב עצמה, אך בכוונתה להביא תוך זמן קצר ככל האפשר את השירות לכל 200 מיליון משתמשי אנדרואיד – וזו היתה ההכרזה הראשונה על הגעתה של גוגל לאבן דרך זו.

מתוך ההשקה, צילום: בלומברג מתוך ההשקה | צילום: בלומברג מתוך ההשקה, צילום: בלומברג

קבלת פנים פושרת

פיצ'ר שגוגל התהדרה בו במיוחד מאפשר למשתמש לחלוק את השיר שרכש עם חבריו בגוגל+, מה שיאפשר להם לשמוע אותו פעם אחת בחינם. פרשנים הביעו ספקנות, עם זאת, האם הוא אכן ישנה את התנהגותם של הצרכנים – בייחוד לאור העובדה שרמת הפעילות בגוגל+ נמוכה יחסית לרשתות חברתיות אחרות.

קבלת הפנים הראשונית לשירות היתה פושרת, וגולשים התלוננו על כך שהשירות לא מציע דברים חדשניים במיוחד, ושמדובר בעצם בשירות הדומה ל-iTunes Match של אפל, אם כי חינמי.

שירות המוזיקה של גוגל יצטרך להיאבק ב-iTunes הוותיק של אפל, שמשולב כבר במכשירי האייפון והאייפוד הפופולריים של החברה, כמו גם בשירות המוזיקה של אמזון. על פניו, לא נראה שגוגל הציעה למי שכבר משתמש בשירותים הללו – במיוחד זה של אמזון, שהוא חינמי גם כן – סיבה טובה לזנוח אותם ולעבור אליה.

במאי הציגה גוגל את השירות למספר מוגבל של משתמשים בארה"ב, ונמסר כי ההיענות אליו היתה חיובית וכי המשתמשים הקשיבו למוזיקה במשך כ-2.5 שעות מדי יום.

תגיות