אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך לא לעצבן את הבוס - ולשמור על מקום העבודה צילום: shutterstock

איך לא לעצבן את הבוס - ולשמור על מקום העבודה

מהתמכרות לדואר האלקטרוני - ועד סגנון לבוש שאינו הולם. מהם ההרגלים שעלולים לעלות לכם במקום העבודה?

19.11.2011, 22:30 | סוכנויות הידיעות

זה לא סוד שבמצבו של שוק העבודה כיום, מעסיקים מגלים פחות ופחות סבלנות להרגלי עבודה קלוקלים ואצבעם קלה על הדק הפיטורים יותר מאי פעם. מן המפורסמות היא שבתחומי תעסוקה מסוימים, על כל עובד המאבד את משרתו ישנם עוד מאה אחרים העומדים בתור למלא חיש קל את מקומו, ולכן מעסיקים יכולים להרשות לעצמם להיות בררניים.

להלן כמה הרגלים שעל פי מומחים עלולים לגרום לפיטורים. בחנו את עצמכם בטרם תהרסו את עצמכם:

אתם מכורים לדואר אלקטרוני

בין אם אתם בפגישה, יושבים מול לקוח או נמצאים במשרדו של הבוס, אתם פשוט לא יכולים להימנע מלבדוק את המיילים שלכם בנייד. נדמה לכם שאתם פרודוקטיביים משום שאינכם מחמיצים ולו מייל אחד, אך למעשה הקולגות שלכם (בייחוד אלו שמדברים בזמן שאתם נוברים במיילים) עלולים להיפגע מכך. בדיקת מיילים תכופה בנייד שלכם עלולה להיתפס כהתנשאות.

איך נפטרים מההרגל: הניחו בצד את הטלפון הנייד. בייחוד במהלך פגישות - כבו אותו, שימו אותו בתיק או השאירו אותו במשרד. אם אתם ממתינים למייל בהול וחשוב הודיעו על כך לקולגות או ללקוחות שלכם מראש.

אתם חנפנים חסרי בושה

אף אחד לא אוהב חנפנים, וצריך רק מחמאה אחת יותר מידי כדי לזכות בתואר המפוקפק. אם אתם נוטים לקבל עליכם כל מה שהממונים עליכם אומרים, סביר שהקולגות שלכם נוטרים לכם טינה על גילויי ההתלהבות המוגזמים. יתרה על כך, הבוס שלכם עלול לחשוב שאתם מטרד ושאינכם תורמים לעבודת הצוות.

איך נפטרים מההרגל: בחנו את עשרת הדברים האחרונים להם הסכמתם, בין אם מדובר בדעה שהביע הבוס או מטלה שהוטלה עליכם. האם יש משהו שמעורר בכם התנגדות? לימדו לומר לא מדי פעם והוכיחו לבוס ולעמיתים שלכם שיש לכם עמוד שדרה.

אתם חטטנים

האם אתם מתעסקים בעניינים שלכם או שמא אוזנכם כרויה תמיד בתקווה לשמוע רכילות עסיסית? היו כנים עם עצמכם - הצורך להיות בעניינים כל העת עלול לגרום לאי נעימות לקולגות שלכם, בין אם אתם מתעסקים במי עובר לאיזו מחלקה ובין אם מדובר במי נפגש עם מי לדרינק אחרי העבודה. חטטנות מסמנת אתכם כמסוכנים.

איך נפטרים מההרגל: אם מדובר במידע שלו אתם זקוקים לשם מילוי תפקידכם, דאגו לקבוע ישיבות שבועיות עם הקולגות שלכם כדי לקבל אותו באופן שוטף. אחרת המתינו עד שהמידע יגיע אליכם והימנעו מלהתפרץ לשיחותיהם של אחרים. אם כל זה לא עובד, השקיעו בזוג אוזניות איכותיות.

עובד חטטן, צילום: Shutterstock עובד חטטן | צילום: Shutterstock עובד חטטן, צילום: Shutterstock

 

סגנון ההתכתבות שלכם לקוי

אם תיבת הדואר שלכם מזכירה כיתת יורים יותר מחילופי דברים ידידותיים, ייתכן והגיע הזמן לעשות בדק בית בכל הנוגע לסגנון ההתכתבות שלכם. לעיתים נדירות נתפסים מיילים ככנועים מידי - למיילים אין נימת קול, אינטונציה או רגש וקל מאד לפרש מיילים קצרים כתוקפניים ולא נעימים.

איך נפטרים מההרגל: סגנון תכתובת לקוי עלול לגרום להתמרמרות בקרב צוות העובדים. הקפידו לקרוא את המיילים שלכם בטרם תלחצו על כפתור ה"שלח" ונסו לאמוד את הרושם שהם יוצרים, בייחוד אם הם מיועדים למישהו שאינו קולגה.

אתם מלאים תירוצים כרימון

שכחתם את הדיסק און קי עם המצגת שעליכם להגיש הבוקר ואתם לא מסוגלים להודות בכך. אתם לא יודעים את התשובה לשאלותיו של הבוס אבל מנסים שלא להודות גם בזה. התוצאה היא שאתם מבזבזים לא רק את זמנכם אלא גם את זמנם של הקולגות ושל הבוס שלכם.

איך נפטרים מההרגל: השתמשו בתזכורות, בייחוד לפני פגישות. עדיף שתבזבזו עשר דקות מזמנכם באיסוף כל מה שנחוץ לישיבה מאשר שתבזבזו עשרים דקות מזמנם של הקולגות שלכם בהשמעת תירוצים.

יש לכם פתיל קצר

עובד עצבן הוא עובד מסוכן. מנהלים חוששים מעובדים אשר ממהרים להתעצבן. אם לחץ הדם שלכן מרקיע שחקים כל אימת שמכונת הצילום מתקלקלת או שהעובדים בורחים לכל עבר כאשר אתם נכנסים לחדר, הגיע העת לבחון את עצמכם. זכרו שעובדים שמרגישים לא בנוח במחיצתכם לא ישבחו אתכם גם אם מגיע לכם.

איך נפטרים מההרגל: על מנת לשנות תדמית של אדם עצבני וחסר שליטה, נסו לעצור לרגע בטרם תגיבו למצב מלחיץ. אתם יכולים לסגור את דלת משרדכם ולקחת כמה נשימות עמוקות. ומכל מקרה הימנעו מלקטר לקולגות שלכם לפני שחשבתם היטב על המצב. אם זה לא עוזר, לכו לטיפול - רוב הסיכויים שישנם גורמים עמוקים יותר לכעס שלכם.

עובד עצבני, צילום: shutterstock עובד עצבני | צילום: shutterstock עובד עצבני, צילום: shutterstock

אתם נוהגים "לשאול" דברים שאינם שלכם

יש לעטים מנהג משונה "לצוץ" על שולחנכם. ייתכן שיש לכם בעיית "השאלה" קלה. לקיחת ציוד משרדי ללא רשות משולחנם של הקולגות שלכם לא תהפוך אתכם לפופולאריים במיוחד.

איך נפטרים מההרגל: כתבו את שמכם על הציוד שלכם, או לכל הפחות הרגילו את עצמכם להשתמש בסוג אחד בלבד של עטים מתוצרת מוכרת כך שברגע שתראו על שולחנכם עט שאינכם רגילים להשתמש בו, תדעו להחזירו לבעליו.

אתם אסון מהלך של ריבוי משימות

הטכנולוגיה כיום הפכה את ריבוי המשימות לנורמה במקומות העבודה, אך מומחים תמימי דעים שהדבר רק פוגע בפריון העבודה. אם קרה לכם יותר מפעם שהחמצתם מיילים חשובים, תאריכי יעד או כל דבר אחר החשוב לעבודתכם, ייתכן שהדבר מעיד על כך שאינכם מוכשרים בניהול ריבוי משימות כפי שחשבתם.

איך נפטרים מההרגל: השקיעו מאמץ מודע בהתמקדות במשימה אחת בכל פעם. קראו בדקדקנות כל אימייל והשיבו עליו בטרם תעברו למייל הבא. אל תענו לטלפון לפני שסיימתם. הנטייה להתעסק עם משימות רבות בו-זמנית הינה הרגל שקשה לשנותו אך אם הביצועים שלכם נפגעים - אין לכם ברירה.

ריבוי משימות בעבודה, צילום: Shutterstock ריבוי משימות בעבודה | צילום: Shutterstock ריבוי משימות בעבודה, צילום: Shutterstock

 

אתם מתנהגים כמו פרימה דונה

"זה לא בתיאור התפקיד שלי". הבעיה בהצבת יותר מידי גבולות על תפקידכם, בין אם אתם מסרבים למלא משימות שאינם בתחום אחריותכם ובין אם אתם מקפידים שלא לחרוג משעות העבודה שלכם אפילו בדקה, היא שגם אם נדמה לכם שאתם מציבים גבולות - דעתם של הקולגות שלכם עליכם קצת פחות חיובית, בלשון המעטה. אתם עלולים לגלות בדרך הכואבת שלא כדאי לכם לדבוק בגבולות הללו, רוב הסיכויים הם שמי שיאלץ לבצע את המשימה במקומכם יחרוג גם הוא מתיאור התפקיד שלו.

איך נפטרים מההרגל: בפעם הבאה שמגיעה לשולחנכם משימה החורגת מתיאור התפקיד שלכם שאלו את עצמכם מי יאלץ לבצע אותה אם תסרבו לעשות זאת. חשוב שתבינו שבתקופה של צמצומים, כל אחד חייב לתת כתף ורק אתם תסבלו אם תוציאו את עצמכם מן הכלל.

סגנון לבושכם אינו הולם

סגנון אישי זה דבר אחד. סגנון לא הולם זה דבר אחר לחלוטין. אם הבוס מעלה את האפשרות שהמראה שלכם אינו מתאים לעבודה מול לקוחות, הרי שיש פה קונפליקט בין הסגנון האישי שלכם לבין דרישות העבודה שלכם שעלול לעלות לכם בקידום אפשרי.

איך נפטרים מההרגל: דמיינו את המלתחה של האדם במשרד שאותו אתם הכי מעריכים. איך הוא מתלבש וכיצד סגנון הלבוש שלו תואם את מעמדו במשרד? רכשו לכם מלתחה חדשה תוך מחשבה על הסגנון של אותו אדם.

תגיות