מחקר: ספקיות הסלולר חוששות מאפליקציות השיחות ושליחת ההודעות
מבין 31 ספקיות שנבחנו ברחבי העולם, יותר ממחציתן מעריכות שהכנסותיהן בתחומים אלה ייפגעו במעל 10% בחמש השנים הקרובות. האם הפתרון הוא הצעת חבילות מידע כוללות?
כשליש מתוך 31 הספקיות שנבחנו, הפועלות במדינות שונות בעולם, העריכו שבמהלך חמש השנים הקרובות תרד ההכנסה מהודעות ומשיחות קוליות ב-11% עד 20%. חמישית מהספקיות היו פסימיות אף יותר, והעריכו כי ההכנסה תרד בכ-31% עד 40%. הודעות ה-SMS הפכו בשנים האחרונות למקור הכנסה מרכזי של רבות מחברות הסלולר, ופגיעה בהכנסותיהן בגלל אפליקציות ההודעות הינה משמעותית עבורן.שירותים אחרים מציעים שיחות חינמיות בין משתמשים ואפילו שיחות חינמיות בין המכשירים שלהם ובין טלפונים קוויים באותה המדינה.
אנליסטים אמרו ל-Mavenir כי חברות הסלולר מודעות היטב לבעיה וכי הן מתחילות לנוע לעבר מודל תשלום שיתבסס כולו על חבילת מידע: המשתמש יקבל חבילת מידע נרחבת, ויחליט כיצד להקצות אותה – לשיחות, להודעות SMS או לגלישה. אחרים אמרו כי חברות הסלולר יכולות לשמור על נאמנות הלקוחות שלהן באמצעות שירותים מוטמעים הקשורים ישירות למספר הטלפון של המשתמש, כמו הורדת קבצים במחירים נוחים במיוחד, או שיחות וידיאו משופרות. 42% מהחברות שנשאלו אמרו כי הן כבר עובדות על תוכניות בתחום זה.
האיום על חברות הסלולר מגיע לא רק מאפליקציות עצמאיות: אפל, לדוגמה, הודיעה לאחרונה על שירות iMessage, שמחקה את שירות ההודעות הפופולרי של בלקברי ומאפשר למשתמשי האייפון והאייפד לתקשר ביניהם מבלי לשלם לחברות הסלולר.
10 תגובות לכתיבת תגובה