אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מחקר: ספקיות הסלולר חוששות מאפליקציות השיחות ושליחת ההודעות צילום: shutterstock

מחקר: ספקיות הסלולר חוששות מאפליקציות השיחות ושליחת ההודעות

מבין 31 ספקיות שנבחנו ברחבי העולם, יותר ממחציתן מעריכות שהכנסותיהן בתחומים אלה ייפגעו במעל 10% בחמש השנים הקרובות. האם הפתרון הוא הצעת חבילות מידע כוללות?

20.11.2011, 10:36 | יוסי גורביץ
אפליקציית Whatsapp, המאפשרת למשתמש לשלוח הודעות טקסט חינמיות, נבחרה לפני כשלושה שבועות כאפליקציה מובילה בסקר "כלכליסט" – והישראלים אינם חריגים בכך. איום נוסף על חברות הסלולר הוא הפופולריות הגואה של אפליקציות VoIP (כמו סקייפ) שמאפשרות שיחה באמצעות הרשת וללא תשלום לספקית הסלולר. מחקר של חברת Mavenir  Systems העוסקת בשירותי ענן במובייל, שפורסם בסוף השבוע, מצא כי ספקיות הסלולר מעריכות שהכנסותיהן מהודעות SMS ומשיחות קוליות ייחתכו משמעותית בשנים הקרובות – וכי הן חשות את הירידה כבר כעת.

כשליש מתוך 31 הספקיות שנבחנו, הפועלות במדינות שונות בעולם, העריכו שבמהלך חמש השנים הקרובות תרד ההכנסה מהודעות ומשיחות קוליות ב-11% עד 20%. חמישית מהספקיות היו פסימיות אף יותר, והעריכו כי ההכנסה תרד בכ-31% עד 40%. הודעות ה-SMS הפכו בשנים האחרונות למקור הכנסה מרכזי של רבות מחברות הסלולר, ופגיעה בהכנסותיהן בגלל אפליקציות ההודעות הינה משמעותית עבורן.שירותים אחרים מציעים שיחות חינמיות בין משתמשים ואפילו שיחות חינמיות בין המכשירים שלהם ובין טלפונים קוויים באותה המדינה.

אנליסטים אמרו ל-Mavenir כי חברות הסלולר מודעות היטב לבעיה וכי הן מתחילות לנוע לעבר מודל תשלום שיתבסס כולו על חבילת מידע: המשתמש יקבל חבילת מידע נרחבת, ויחליט כיצד להקצות אותה – לשיחות, להודעות SMS או לגלישה. אחרים אמרו כי חברות הסלולר יכולות לשמור על נאמנות הלקוחות שלהן באמצעות שירותים מוטמעים הקשורים ישירות למספר הטלפון של המשתמש, כמו הורדת קבצים במחירים נוחים במיוחד, או שיחות וידיאו משופרות. 42% מהחברות שנשאלו אמרו כי הן כבר עובדות על תוכניות בתחום זה.

האיום על חברות הסלולר מגיע לא רק מאפליקציות עצמאיות: אפל, לדוגמה, הודיעה לאחרונה על שירות iMessage, שמחקה את שירות ההודעות הפופולרי של בלקברי ומאפשר למשתמשי האייפון והאייפד לתקשר ביניהם מבלי לשלם לחברות הסלולר.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
ל 9, מה שאתה אומר הוא בגדר הזוי.
אתה צריך להחליט עם שוק התקשורת הוא שוק תחרותי או מונפוליסטי. אם חברה לא יכולה להתקיים מבחינה עסקית - עליה לפסיק להתקיים. כל חברה יכולה להחליט על מצבת כח האדם שלה ובטח לא להלך אימים על הציבור בפיטורים. אגב, בקיצוץ קטנטן ממשכורות המנהלים אפשר להחזיק הרבה עובדים. כל עוד הציבור לא שוטף לרווחים (לא נהנה מדיבדנדים ורווחים) זה הזוי שהוא ישלם מס בשביל שחברות הסלולר יסכימו לא לפטר עובדים ... אגב,לפי מה שאתה אומר - לא צריך כספומטים, קופאים בחניות, מזכירות אלקטרוניות, עמדות תדלוק אוטומטי. בוא נחזור לימי הביניים וזהו. אם החברות רוצות לקבל מימון ציבורי - הן צריכות להיות שקופות, לשתף את המדינה ברווחים ולהיות כפופות לתקנות וביקורת על כל הוצאה וחריגת שכר. אני בספק אם חברות הסולור רוצות זאת.
מ  |  21.11.11
9.
ל-8 וכאלה שחושבים כמוהו
אם הם ירוויחו פחות זה אומר פיטורין למאות(או אלפים) עובדים. ואז השגנו את הנקמה שלנו בתור צרכנים,אבל הנקמה הזאת תחזור אלינו כבומרנג. שכן לממן מאות/אלפים מפוטרים זה אומר העלאת המיסים כי צריך לממן את דמי האבטלה של המפוטרים האלה. אני לא רואה בשום מצב שיקצצו ממשרדי החרדים/או הקטנת השרים והעלויות שלהם כדי לממן את הכסף החסר.. אז לשמוח על זה שהם ירוויחו פחות זה משמח את כולנו אבל אנחנו עוד נבכה על זה כשזה יחלחל לכיס הפרטי שלי ,שלך ושל כולנו..
עופר , צפון  |  21.11.11
לכל התגובות