דיווח: HTC עובדת על "פייסבוק פון" רשמי
היצרנית, שכבר הוציאה לשוק מכשירים הכוללים אינטגרציה עם הרשת החברתית, פועלת כעת יחד איתה כדי ליצור סמארטפון המכונה "באפי"
אם המכשיר אכן יגיע לחנויות בסופו של דבר, זו תהיה הפעם הראשונה שפייסבוק משיקה סמארטפון תחת המותג שלה: מכשירים הכוללים אינטגרציה עם הרשת החברתית קיימים כבר כיום בשוק, חלקם של HTC עצמה (ה-Salsa וה-Chacha), ואחרים של חברות כמו INQ ואלקטל-לוסנט.
מפייסבוק נמסר ל-All Things D: "אסטרטגיית המובייל שלנו פשוטה: אנחנו חושבים שכל מכשיר מובייל יהיה טוב יותר עם שילוב עמוק של תכונות חברתיות. אנחנו פועלים בכל תעשיית המובייל: מול ספקיות סלולר, יצרניות חומרים, מפתחות מערכות הפעלה ומפתחי אפליקציות על מנת להביא את החוויה החברתית לאנשים בכל העולם". HTC סירבה להגיב.
פייסבוק מכל מקום
בחודשים האחרונים ביצעה פייסבוק כמה מהלכים גדולים בתחום החדירה לעולם המובייל. הבולט שבהם הינו כנראה רכישת סנאפטו הישראלית תמורת 70 מיליון דולר. החברה יצרה פלטפורמה המאפשרת הפעלת אפליקציות על טלפונים פשוטים, וביולי הבשילו פירות העסקה בדמות אפליקציית פייסבוק למכשירים פשוטים אשר תומכת ביותר מ-2,500 טלפונים סלולריים. בכך חדרה פייסבוק לשוק הצומח והרווחי של מדינות העולם השלישי, שבהן טלפונים סלולריים פשוטים הם אמצעי התקשורת העיקרי. במקביל שדרגה החברה לאחרונה את אפליקציית האייפון שלה, והשיקה לפני כשבוע וחצי אפליקציית אייפד ייעודית. בזכות מהלכים אלו ואחרים יכולה פייסבוק לדווח על 350 מיליון משתמשים הניגשים לשירותיה ממכשירי מובייל. ואולם, במצב הנוכחי פייסבוק משחקת תפקיד זוטר יחסית בחוויית השימוש בסמארטפון, למרות היותה אחת האפליקציות הפופולריות ביותר בכל חנויות היישומים. האינטגרציה המובנת של טוויטר בגרסה 4 של iOS, מערכת ההפעלה לאייפון ולאייפד, הראתה את היתרונות הרבים של הטמעה חלקה בכל יישומי המכשיר. בין היתר יכולים המשתמשים לשלוח תמונות לטוויטר ישירות מיישום המצלמה, בלי צורך לפתוח אפליקציה ייעודית.ה"פייסבוק פון" הרשמי עשוי לספק לרשת החברתית יכולות דומות, ואפשר לשער שכשיושק לבסוף נגלה מכשיר שכמעט כל פעולה ופעולה שבו – מצילום תמונה ועד מיקום – ניתנת לפרסם מיידי ברשת החברתית. בהתחשב בהיסטוריה של פייסבוק, הדבר גם יכול לעורר שערוריית פרטיות - כאשר זו תקבל גישה למידע אישי נוסף של משתמשיה.
תגובה אחת לכתיבת תגובה