אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": דיויד גילה טרפד את מכירת אירוקה צילום: אוראל כהן

בלעדי ל"כלכליסט": דיויד גילה טרפד את מכירת אירוקה

הממונה על הגבלים לא אישר את מכירת אירוקה לקונצרן האופטיקה העולמי לוקסוטיקה תמורת 100 מיליון שקל

23.11.2011, 06:57 | גולן חזני

הממונה על הגבלים עסקיים דיויד גילה לא מאשר את העסקה למכירת רשת אירוקה לקונצרן האופטיקה העולמי לוקסוטיקה (Luxottica), כך נודע ל"כלכליסט".

באוגוסט האחרון נחתמה העסקה למכירת אירוקה ללוקסוטיקה תמורת 100 מיליון שקל (20 מיליון יורו). ככל הנראה, הממונה על הגבלים מתנגד לעסקה כי הרוכשת היא בעלת שליטה במותג ריי־באן ובשורה של מותגים נוספים, ויש חשש ששחקן סיטונאי יהפוך לשחקן קימעונאי - נוסף לשליטתה של אירוקה בתחום הסיטונאי.

אם הרכישה היתה יוצאת אל הפועל, אירוקה היתה אמורה להימחק והסניפים היו אמורים לפעול תחת המותג Sunglass Hut, רשת עולמית של לוקסוטיקה המתמחה במשקפי שמש ומונה יותר מ־2,000 סניפים.

רשת אירוקה שבבעלות מייקל וולף עוסקת במכירת משקפי שמש ומונה יותר מ־60 סניפים. מחזור המכירות השנתי שלה מוערך ב־150 מיליון שקל. העסקה עם לוקסוטיקה לא כללה את חברת "עינית", המתמחה במכירה סיטונאית של מוצרי פרימיום בתחום האופטיקה, עם מחזור מכירות שנתי של כ־50 מיליון שקל.

לוקסוטיקה עוסקת בייצור, הפצה ומכירה של משקפי אופנה, ומפעילה כ־7,000 חנויות ברחבי העולם. מותגי הבית כוללים את ריי־באן, אוקלי, ווג, פרסול, אוליבר פיפלס, ארנט ו־REVO. בנוסף, לחברה פעילות סיטונאית הנפרסת על פני 130 מדינות. המכירות של קבוצת לוקסוטיקה ב־2010 עמדו על כ־5.8 מיליארד יורו. לא ברור אם לוקסוטיקה תנסה להיכנס לישראל באמצעות רכישה אחרת. הכניסה לישראל היא חלק מאסטרטגיית ההתרחבות הגלובלית של Sunglass Hut.

מאז שנכנס לתפקידו מפגין גילה גישה נוקשה באישור מיזוגים, ובין השאר הקשה על רכישת קמור מוטורס בידי דלק רכב בענף הרכב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
משקפי שמש של רי באן מי זוכר מותג זה? אוקלי זה יותר רציני. אך בשוק יש מספיק מותגים
ההחלטה של הממונה על ההגבלים העסקיים קצת מוזרה. משום שתחום משקפי השמש הממותגים הוא קטן מאוד. מרבית הרכישה בישראל היא של מוצרים לא ממותגים. מותג ריי באן היה נפוץ לפני 30 שנה. מי מכיר מותג זה היום. אוקלי להבדיל הם מותג רציני ,אך הוא לא נפוץ בארץ. כך שהשיקולים שהנחו את הממונה הם מוזרים בלשון המעטה.
רונן , צפון  |  23.11.11
לכל התגובות