אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"כמעט כל חברות הספנות מפסידות כסף - בגלל המשבר באירופה"

"כמעט כל חברות הספנות מפסידות כסף - בגלל המשבר באירופה"

מארסק ליין, חברת המיכליות הגדולה בעולם במונחים של נפח, מתכוונת לקצץ את המשלוחים בנתיבים בין אסיה לאירופה. גם המתחרה אוריינט אוברסיס תקצץ את נפח המשלוחים

26.11.2011, 16:52 | סוכנויות הידיעות

משבר החובות המתמשך באירופה מתחיל להשפיע גם על המסחר הבינלאומי. "וול סטריט ג'ורנל" מדווח שמארסק ליין, חברת המיכליות הגדולה בעולם במונחים של נפח, מתכוונת לקצץ את המשלוחים בנתיבים בין אסיה לאירופה.

"כמעט כל חברות הספנות מפסידות כיום כסף, ונראה ש-2012 תמשיך להיות מאתגרת", אמר טים סמית, ראש החברה בצפון אסיה בכנס של התעשייה שנערך בהונג קונג.

יריבתה אוריינט אוברסיס הודיעה אף היא באותה מסיבת עיתונאים כי בכוונתה לקצץ את נפח המשלוחים בין אסיה ואירופה ב-20% ברבעון הנוכחי, בניסיון לשמור על רווחיות לנוכח ההאטה העולמית. "התוצאה תתבסס בסופו של דבר על המצב באירופה, והאם ניתן יהיה למצוא פיתרון למשבר החובות", הוסיף טאנג צ'י צן, יו"ר אוריינט אוברסיס. "אולם לנוכח המצב כיום, שנה הבאה אינה נראית מבטיחה במיוחד".

תעשיית משלוחי הספנות נחשבת למדד מרכזי של בריאות הכלכלה העולמית, ומהווה 80% מנפחי המסחר הבינלאומי. ב-2010 חלה התאוששות מהמשבר הפיננסי לאחר שהקמעונאים חזרו לצבור מלאי, אולם כעת ניצבת התעשייה בפני בעיות חדשות בעקבות חוסר הוודאות הנובע ממשבר החובות האירופי והמחסום הפוליטי הנלווה אליו והגירעון הפדראלי הגבוה בארצות הברית.

מארסק ליין, חברה בת של מולר מארסק, הוסיפה כי תרשום הפסד עבור 2011, בעיקר בשל התעריפים הנמוכים בנתיבים בין אסיה ואירופה. "התעריפים הקיימים היום אינם בני-קיימא", ציין סמית. עם זאת, הוא הדגיש כי הנתיבים באוקיינוס השקט מפגינים סימנים מעודדים יותר על רקע התאוששות הדרגתית בכלכלה האמריקאית ואיזון טוב יותר של ביקוש והצע. "השוק האמריקאי נראה מעט טוב יותר, אך עדיין מוקדם מדי לקבוע", אמר. 

תגיות