אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
2012, השנה שבה ידע יהפוך למוצר צילום: בועז אופנהיים

2012, השנה שבה ידע יהפוך למוצר

לחברות הקיימות יש נשק שאין למתחרות החדשות: מידע על הלקוחות. עכשיו הן עומדות להשתמש בו

27.11.2011, 09:38 | גילעד נס

השחקנים החדשים בשוק הסלולר עומדים לזכות באהדת הלקוחות כמייצגי "המהפכה". למרות זאת, לפחות בטווח הקצר והבינוני - לא ניתן לקחת מהחברות הקיימות את כלי הנשק המשמעותי ביותר שלהן: המידע.

חברת סלולר יודעת כמה כל לקוח מדבר, לאילו רשתות הוא מתקשר, באילו זמנים, מהבית או מהרכב. חברת סלולר יודעת כמה מגה־בייטים של אינטרנט סלולרי הוא צורך, האם הוא מעדיף תוכן ישראלי או זר, האם הוא גולש במשרד או בבית, האם הוא מסמס למשפחה או מעדיף לשוחח איתה. למעשה, חברת סלולר ותיקה יודעת כמעט הכל על הלקוח שלה.

ב־2012 יוכלו חברות הסלולר להתחיל לממש את הידע הזה ולהציע חבילות ושירותים מותאמים אישית. מה למשל? אינטרנט סלולרי זול יותר בשעות שבהן הרשת לא עמוסה, חבילות עם רכיב הודעות גדול במיוחד כמאבק באפליקציות הרלבנטיות או תעריפים מיוחדים למתקשרים מאזורים מסוימים. אף שהקונצנזוס התקשורתי מבשר על "חבילות פשוטות ואחידות" לכל הצרכנים, ייתכן שדווקא החברות שישכילו לבצע פילוח מתוחכם יותר ולהציע לצרכן הצעה המתאימה לשימוש שלו בפועל עשויות להצליח ולשמר אותו מול התחרות הגוברת.

תגיות