אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כמעט חינם: "המחאה פגעה ברווחיות" צילום: תומי הרפז

כמעט חינם: "המחאה פגעה ברווחיות"

רשת השיווק רשמה עלייה של 2.6% במכירות בחנויות זהות במהלך הרבעון השלישי, אך בשורה התחתונה רשמה ירידה של 32% עם רווח נקי של 9.2 מיליון שקל

27.11.2011, 09:48 | גיל קליאן
צים שיווק, המפעילה את רשת השיווק כמעט חינם, דיווחה על צמיחה של 23.5% בשורה העליונה להכנסות של 337.7 מיליון שקל. 70% ממכירות החברה מתבצעות על ידי חברי מועדון, המונים נכון לסוף ספטמבר 120 אלף איש. הצמיחה במכירות נבעה מהמשך התרחבות הרשת, וכן מעליה בפדיון הסניפים הקיימים.

החברה דיווחה על עליה של 2.6% במכירות בחנויות זהות בין הרבעון השלישי לרבעון המקביל אשתקד (מדובר במכירות אשר היו פתוחות במהלך כל הרבעון השלישי וכן במהלך כל הרבעון המקביל. נתון זה מנטרל למעשה את השפעת התרחבות הרשת). אך מנגד דיווחה על ירידה של 1.1% במכירות למ"ר. הירידה במכירות למ"ר נבעה מפתיחת הסניפים החדשים, ומפרק הזמן שלוקח להם להגיע לקצב מכירות יציב.

את השפעת מחאות הקיץ בתחום המזון ניתן לראות בשיעור הרווח הגולמי של הרשת, שעמד ברבעון השלישי על 23.6% לעומת 25.8% ברבעון המקביל. החברה הסבירה את הירידה בצורך שלה להוריד את מחירי המכירה ללקוח בעקבות המחאה החברתית בקיץ האחרון.

צים שיווק דיווחה על ירידה של 23.8% ברווח התפעולי, שעמד ברבעון השלישי על 13.5 מיליון שקל. עם זאת, הרווח התפעולי של החברה אינו משקף במלואו את תוצאות הרשת משום שהוא כולל שערוכי נדל"ן ופעולות חשבונאיות אחרות. בנטרול הפעולות החשבונאיות עמד שיעור הרווח התפעולי של הרשת על 3.9% - ירידה חדה לעומת 4.9% ברבעון המקביל.

בשורה התחתונה דיווחה צים שיווק על ירידה של 32.4% ברווח הנקי, שעמד ברבעון השלישי על 9.2 מיליון שקל.

תגיות