אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"יום שישי השחור" שבר שיאים במכירות מקוונות צילום: Shutterstock

"יום שישי השחור" שבר שיאים במכירות מקוונות

המכירות המקוונות בארה"ב זינקו ב-39.3% בחג ההודיה וב-24.3% ב"יום שישי השחור" שלאחר החג. האייפון והאייפד דורגו במקום הראשון והשני ברשימת הפריטים הנרכשים ביותר

27.11.2011, 14:41 | רפאל קאהאן

ניתוח מבוסס ענן מחשוב שערכה בסוף השבוע חברת יבמ מעלה כי "יום שישי השחור" עמד בסימן פעילותם של מחפשי מציאות שגלשו באמצעות טלפונים סלולאריים. הגולשים השתמשו במכשירים שלהם הן על מנת לאתר את החנות הזולה ביותר, והן על מנת לנווט בתוך החנות עצמה. הנתונים מעלים כי המכירות המקוונות בארה"ב זינקו בחג ההודייה ב-39.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, וב-24.3% ב"יום שישי השחור" שלאחר החג.

על פי הניתוח, תעבורת הנתונים למכשירים ניידים ביום שישי האחרון עלתה ב-14.3% בהשוואה ל"יום שישי השחור" של 2010, לעומת עלייה של 5.6% בלבד שנרשמה בין השנים 2009 ל- 010. עוד עולה מהמחקר של יבמ כי מכירות מכשירים ניידים היוו השנה 9.8% מכלל הפדיון, לעומת 3.2% אשתקד.

חברת אפל הובילה את רכישת המכשירים הניידים בשני ימי המכירות האחרונים. האייפון והאייפד דורגו במקום הראשון והשני ברשימת הפריטים הנרכשים ביותר (5.4% ו-4.8% בהתאמה). מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד ריכזו 4.1% מהמכירות.

האייפד אינו רק יעד רכישה מועדף – אלא גם מכשיר המועדף על מי שמבצעים רכישות אחרות ברשת. על פי הניתוח של מומחי יבמ, צרכנים שמשתמשים באייפד מציגים שיעור גבוה יותר של רכישות בפועל לכל מספר נתון של ביקורים באתר: בממוצע, ביצעו משתמשי אייפד רכישות ב-4.6% מכלל הכניסות שלהם לאתרי מכירות, לעומת ממוצע של 2.8% בשקלול הביקורים של משתמשי מכשירים ניידים מסוג כל שהוא.

משתמשים במכשירים ניידים נוטים להיות תובעניים וממוקדים יותר בדרישות המידע שלהם: 41.3% מהגולשים באמצעות ניידים עוזבים את אתר האינטרנט מיד לאחר שהתאכזבו מתוכן העמוד הראשון אליו הגיעו, זאת מבלי לנסות ולגלוש לעמוד נוסף באותו אתר (bounce rate) – לעומת 33.1% של כלל הגולשים.

עוד עולה מהניתוח כי גולשים שהגיעו באמצעות קישור מאתר רשת חברתית ייצרו 0.53% מהמכירות ביום שישי השחור. פייסבוק הייתה אחראית ל-75% מכלל ההפניות האלה. כמו כן עולה כי נפח הדיונים במדיה חברתית העוסקים בתחום הקניות זינק השנה ב-110% בהשוואה ל-2010. בראש רשימת הנושאים עמדו רעיונות ועצות כיצד להימנע מהדוחק של יום הקניות. נושאים אחרים כללו התייחסות לשאלות זמינות מלאי, זמני המתנה, בעיות חניה והערות חיוביות לגבי מכירות Cyber Monday, יום השיא של משווקי ציוד אלקטרוניקה.

תגיות