אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": משרד התשתיות הקים צוות בדיקה למשבר הדלק הסילוני השני צילום: עמית שאבי

בלעדי ל"כלכליסט": משרד התשתיות הקים צוות בדיקה למשבר הדלק הסילוני השני

החשש הוא שקיים חומר כלשהו המוכנס לדלק כדי למנוע את המהילת המים אבל הוא אינו מבצע את עבודתו. הוועדה תגיש מסקנותיה עד ינואר הקרוב

28.11.2011, 18:32 | ליאור גוטמן

משרד התשתיות הלאומיות הודיע בימים האחרונים על הקמת צוות בדיקה לבחינת הימצאות מים בדלק הסילוני שהוזרם לנתב"ג – כך נודע ל"כלכליסט". כזכור, לפני כשבועיים נמצאו שאריות מים בדלק הסילוני שמוזרם מצומת ביל"ו לנתב"ג, ולמשך כמה ימים תודלקו המטוסים ממכליות ייעודיות כדי למנוע אפשרות של פגיעה במנועי המטוסים הן על הקרקע והן בשעת טיסה. עם זאת, לאחר כיממה נעלם המשבר כאילו לא היה וכל הגורמים הודיעו שהדלק הסילוני למטוסים תקין.

אולם הימצאות מים בדלק הסילוני הדירה ככל הנראה שינה בנתב"ג, ומנכ"ל רשות שדות התעופה קובי מור פנה למשרד התשתיות בבקשה לבחון כיצד נמצאו מים בדלק, בוודאי לאור העובדה שרק במאי האחרון הושבת נמל התעופה לכמה ימים בשל הימצאות חומר שמנוני וזר במסננים (פילטרים) לאורך מערכת ההולכה.

עכשיו יבדקו את כל הצנרת

במכתב ששלח מנהל מינהל הדלק חן בר יוסף, אליו כותבו גם שר התשתיות עוזי לנדאו, מנכ"ל משרדו שאול צמח ונציג איגוד התעופה הבינל' (IATA) קובי זוסמן, מודיע בן יוסף על הקמת צוות בדיקה חדש לנושא. החידוש בצוות הנוכחי הוא שהבדיקה תתמקד בדגימות שנלקחו בחוות בילו, לאורך הצנרת הלאומית בבעלות החברה הממשלתית תש"ן (תשתיות נפט) ובחברת נכסי תעופה, היא זכיינית אספקת הדלק.

גורמים במשק האנרגיה מסבירים שהחשד העיקרי הוא ששאריות המים התגלו בצנרת הרחק מנתב"ג וייתכן שאף באזור צומת ביל"ו. הסיבה: לפי משרד התשתיות בדיקות הדס"ל שנערכו בנתב"ג התגלו כתקינות, כך שקיים חשש שחומר מסויים שמוכנס לדלק כדי למנוע מהילת מים אינו מבצע את עבודתו.

על פי המסתמן, הוועדה תגיש מסקנותיה עד ינואר הקרוב. יצוין שוועדת הבדיקה הקודמת, שהוקמה לאחר המשבר במאי 2011, ניקתה את כל הגופים המעורבים (ספקית הדלק פז, משרד התשתיות, נתב"ג, תש"ן) מאשמה.

תגיות