אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שקדי: "אי היציבות הכלכלית בעולם תלווה אותנו גם ב-2012" צילום: בלומברג

שקדי: "אי היציבות הכלכלית בעולם תלווה אותנו גם ב-2012"

מנכ"ל אל על יגיע עם היו"ר, עמיקם כהן, לשימועים של ועדת הריכוזיות. שקדי: "זו התמודדות רגולטורית חדשה ומאוד מעניינת"

30.11.2011, 11:47 | יסמין גיל

יו"ר אל על עמיקם כהן, ומנכ"ל החברה אליעזר שקדי, צפויים להגיע היום (ד') לירושלים וליטול חלק בשימועים במסגרת ועדת הריכוזיות. בכנס התיירות הארצי של רשת יוטרוול שמאגדת סוכנויות נסיעות ברחבי הארץ, שנערך היום בתל אביב, אמר שקדי: "יש בירושלים התמודדות רגולטורית חדשה ומאוד מעניינת שנוגעת לכל מי שיושב פה, וזו הוועדה שהוקמה בנוגע לריכוזיות".

מלבד נושא הריכוזיות של חברות גדולות במשק, שקדי התייחס גם לנושא הרגולציה בענף התעופה הישראלי: "אין ספק שהנושא הרגולטורי במדינת ישראל הוא קריטי. אני אופטימי ומקווה שעד סוף השנה יהיה מענה. האפשרות שבריתות תעופה פועלות בישראל, כאשר חברות תעופה ישראליות לא יכולות להיות חלק מהמשחק (של המיזוגים ושיתופי הפעולה, י"ג), זאת סוגיה שנמצאת על שולחן הרגולטור. זה אחד הדברים הכי לא הוגנים שיש בעולם התעופה הנוכחי: יכולת ההוגנות בתחרות במדינת ישראל. הרגולציה צריכה לתת לזה מענה".

מנכ"ל אל על התייחס גם לפרסומים אתמול לפיהם AMR, חברת האם של אמריקן איירליינס, הגישה בקשה להגנה בפני נושים (צ'פטר 11): "אם צריך היה להבין כמה מורכב המצב, אז הנה חברה כל כך משמעותית וחזקה הודיעה את מה שהיא הודיעה. חברות תעופה מאוד משמעותיות בעולם משנות את האסטרטגיה ואת ההתנהלות בנוגע לצמצום קווים ומטענים, וזה משפיע על כולם".

"מה שקורה היום בעולם בתחום הכלכלי, גם במדינת ישראל, לא יציב, ולא ברור לאן הדברים מתפתחים", המשיך שקדי, "דבר אחד ברור, לי לפחות, והוא שאי היציבות תלווה אותנו גם במהלך 2012. אנחנו מושפעים, על אף שאנחנו נוהגים להסתכל על עצמנו כאי קטן ומבודד. גם אם ב'דיליי', אנחנו מושפעים".

"מבחינת אל על ישנה סוגיית המטוסים", אמר, "אין ספק שגם בעת הזו אנחנו צריכים להתפתח, ויהיו לנו מטוסים מצוינים. אנחנו בתהליך. על חלק מהמטוסים החלטנו, על חלק נחליט בקרוב. אי אפשר להשאיר את זה לעתיד בלבד. אנחנו צריכים להתמודד גם עם התנאים החיצוניים של הכלכלה והדלק. יש לנו משימה מאוד לא פשוטה שקשורה בהגדלת ההכנסה מצד אחד והקטנת ההוצאה מצד שני, ואנחנו עוסקים בזה. אנחנו בתהליכי אימוץ ושינוי של תהליכים מסחריים בחברה שלנו".

"נושא הלקוח הוא מהותי. ההתנהלות שלו, ההתנהלות שלנו, ונעשה הכל כדי לשמר אותו איתנו. אנחנו משקיעים בזה הרבה אנרגיה ומחשבה", אמר. "לגבי מנועי הצמיחה בחברה: ה'קור ביזנס' הטיסתי-תעופתי הוא נקודה קריטית, אבל עליו אנחנו חייבים לפתח מנועי צמיחה שקשורים לתיירות, למועדון הלקוחות, למכירה ישירה, לתחזוקה, לביטחון, למלונאות. אנחנו בדרך לעשות את זה. המטרה לפתח מנועי צמיחה שפחות מושפעים מגורמים חיצוניים".

שקדי התייחס לסוגיה מהותית מבחינת סוכני הנסיעות שנכחו בכנס: תשלום עמלות בסיס עבור מכירת כרטיסי טיסה. מספר חברות תעופה זרות גדולות שפועלות בישראל ביטלו בשנים האחרונות את תשלום עמלת הבסיס והחשש של הסוכנים הוא שאל על, חברת התעופה הגדולה בארץ, תצטרף למהלך: "החלטתי שב-2012 נמשיך במדיניות העמלות והעבודה עם הסוכנים", הרגיע אותם שקדי, "אני רואה בכם שותפים לדרך. אל על חזקה זה דבר קריטי לכל מי שיושב פה".

יחד עם מילות ההרגעה, ציין המנכ"ל כי אל על תמשיך להתפתח גם בתחום המכירה הישירה, קרי, באמצעות האינטרנט: "הגענו למסקנה שאנחנו חייבים במקביל לתשלום העמלות, לפתח את ערוצי המכירה הישירה שלנו. מי שלא נמצא שם, לא קיים. נעשה את זה בצורה ישרה והכי 'על השולחן' שאפשר.

תגיות