אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גלובל כנפיים על הצ'פטר 11 של AMR: "כ-18% מהכנסותינו מאמריקן איירליינס" צילום: בלומברג

גלובל כנפיים על הצ'פטר 11 של AMR: "כ-18% מהכנסותינו מאמריקן איירליינס"

ע"פ הפרסומים, AMR, החברה האם של אמריקן איירליינס, הגישה בקשה להגנה בפני נושים. גלובל מחכירה לחברה מטוס בואינג 767 וחמישה מטוסי MD-82

30.11.2011, 11:58 | יסמין גיל

גלובל כנפיים ליסינג - חברה בת של כנפיים, בעלת השליטה באל על - שעוסקת ברכישת מטוסים, החכרתם ומכירתם לחברות תעופה בעולם, הגיבה הבוקר (ד') בדיווח לבורסה על הפרסומים לפיהם AMR, חברת האם של אמריקן איירליינס, הגישה בקשה להגנה בפני נושים, לאחר שלא הצליחה להגיע להסכמי עבודה ולמהלכי התייעלות נוספים. גלובל כנפיים מחכירה לאמריקן איירליינס מטוס אחד מדגם בואינג 767-300 וחמישה מטוסים מדגם MD-82.

"לחברה נודע, על פי פרסומים בתקשורת, כי AMR, חברת האם של אמריקן איירליינס, אחת מחוכרות המטוסים של החברה, הגישה בקשה להגנה מפני נושים, לפי פרק 11 (Chapter 11) בחוק האמריקאי", נכתב בדיווח של גלובל, "בהתאם לפרק זה, מתאפשר לחברות אמריקאיות לבצע ארגון מחדש וכן לנהל משא ומתן עם נושיה, לרבות עובדיה".

בדיווח צוין כי לפי פרק 11, בהתייחס לבעלי מטוסים המחכירים מטוסים בהחכרה תפעולית, כדוגמת גלובל כנפיים: "במקרה בו תוך 60 יום ממועד הגשת הבקשה להגנה בפני נושים לא יקוימו במלואם תנאי הסכמי ההחכרה, עומדת לקבוצה הזכות לקבל את המטוסים לרשותה, על מנת להחכירם לאחרים או למכרם. אלא אם יגיעו הצדדים לסיכום אחר".

"אמריקן איירליינס הודיעה בתקשורת כי היא ממשיכה בפעילותה ומקיימת את לוח טיסותיה", נכתב. כאמור, החברה האמריקאית חוכרת מגלובל מטוס אחד מדגם בואינג 767-300 וחמישה מטוסים מדגם MD-82. חמשת המטוסים נרכשו על ידי גלובל ב-2002 ותקופות החכרתם מסתיימות על פי ההסכמים בשנים 2014 ו-2015. "עד היום, דמי החכירה בגין המטוסים שולמו על ידי אמריקן איירליינס לחברה כסדרם ובמלואם", נכתב בדיווח.

"הכנסות החברה מאמריקן איירליינס היוו ב-2010 וכן בתשעת החודשים של 2011 כ-18% מסך הכנסות החברה בתקופות אלה ומהווים כיום שיעור דומה מסך הכנסות החברה הצפויות מדמי חכירה, על פי הסכמים קיימים עם כל לקוחות החברה (צבר הכנסות)", נכתב בדיווח של גלובל, "יתרת ההלוואה שנטלה החברה מבנק בישראל בגין מימון המטוסים (Recourse), מהווה נכון להיום כ-10% מסך יתרות ההלוואות שנטלה החברה מבנקים בגין מימון כלל מטוסיה. נכון ל-30 בספטמבר 2011, לחברה יתרות מזומנים ופיקדונות בבנקים בסך של כ-57 מיליון דולר וכ-64 מיליון דולר נכון להיום. החברה תדווח באשר להערכותיה את השלכות ההליך כאמור על החברה, עם קבלת מלוא המידע".

תגיות