אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הערכה: "יום שני המקוון" שבר שיא בהיקף הקניות באינטרנט צילום: Shutterstock

הערכה: "יום שני המקוון" שבר שיא בהיקף הקניות באינטרנט

לפי קומסקור, הגולשים האמריקאים הוציאו 1.25 מיליארד דולר במהלך היום עמוס המבצעים. האם מכירות חג המולד יעקפו גם את השיא הזה?

30.11.2011, 17:34 | סוכנויות הידיעות

מכירות "יום שני המקוון" (Cyber Monday) טיפסו ל-1.25 מיליארד דולר בארצות הברית, עלייה של 22% ביחס לשנה שעברה - כך על פי נתוני חברת המחקר קומסקור.

בכך הפך יום שני האחרון ליום שבו הוציאו הגולשים האמריקאים את הסכומים הגבוהים ביותר אי פעם, והפעם השניה בלבד שבה היקף המכירות עבר את רף מיליארד הדולר. עוד קודם להודעת קומסקור דיווחה חברת התשלומים המקוונים פייפאל על זינוק של 514% בהיקף המכירות הסלולריות דרכה שלשום, ביחס ליום המקביל בשנה שעברה.

"יום שני המקוון היה עוד אבן דרך בהיסטוריית המסחר ברשת", מסר ג'יאן פולוני, יו"ר קומסקור. עונת החגים באירופה ובארה"ב עוד רחוקה מלהסתיים, ולדברי פולוני "יהיה מעניין לראות אם בשבועיים הבאים יהיו ימים ספציפיים שיצליחו לעקוף את הנתונים ההיסטוריים של השנה", במהלך 28 הימים הראשונים של עונת החגים (28-1 בנובמבר), 15 מיליארד דולר הוצאו דרך האינטרנט, עלייה של 15% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 

הצמיחה במכירות יום שני המקוון נבעה מעלייה הן במספר הקונים (11%) והן בהוצאה הממוצעת לקונה (9%). בסך הכל, 10 מיליון אנשים קנו מוצרים דרך האינטרנט. הקונה המקוון הממוצע ערך 1.9 עסקאות מקוונות ביום שני עבור סכום כולל של 125 דולר. מחצית מהכסף שהוצא על מכירות מקוונות באתרים אמריקאיים הגיע מעסקאות שהתבצעו על מחשבים במקומות העבודה, עלייה קלה בהשוואה לשנה שעברה. 

"יום שני המקוון" מלווה זה שנים את "יום שישי השחור", יום הקניות הידוע שלאחר חג ההודיה. המונח הוטבע לראשונה ב-2005 על ידי Shop.org, איגוד של רשתות קמעונאיות רב ערוציות, לאחר שהקמעונאים גילו שהמכירות המקוונות עלו באותו היום. ב-2006 השיק האיגוד את פורטל CyberMonday.com, אתר מרוכז לעסקאות "יום שני המקוון". כיום מדובר באחד מימי הקניות הגדולים של השנה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות