5 מכוניות חדשות בתערוכת טוקיו
תעשיית הרכב היפנית שופעת יצירתיות ומציגה בתערוכה, שנפתחת בשבת, דגמי ספורט ודגמים חשמליים והיברידיים. "כלכליסט" סוקר את המסקרנים בהם, שחלקם יגיעו לישראל
1. ניסאן ג'וק ניסמו. מחלקת הספורט המוטורי של החברה, ניסמו שמה, התמקדה עד כה במכוניות מירוץ עתירות כוחות סוס, אך כעת החלה גם להשביח את דגמי ניסאן העממיים. השנה תוצג בתערוכה גרסת ניסמו של הג'וק, המשווק גם בישראל. בתפריט: חישוקי גלגלים בקוטר 19 אינץ', מערכת מתלים משודרגת ופגושים שונים שמייעלים את האווירודינמיות של כלי הרכב.
2. טויוטה GT86. מכונית הספורט טויוטה קורולה AE86 זכתה למעמד מיתולוגי בשנות השמונים, בין היתר בגלל מנוע חזק ופשוט ושלדה בעלת הנעה אחורית. כמעט 25 שנה אחר כך מציגים בטויוטה את ה־GT86, מכונית ספורט שגם לה הנעה אחורית ומנוע חזק, ואשר פותחה בשיתוף עם סובארו. ה־GT86, שתיובא לישראל בשנה הבאה, מצוידת במנוע בוקסר המפיק 197 כוחות סוס ומתנשאת לגובה 1.28 מטר בלבד.
3. מיצובישי PX MIEV. מיצובישי הצהירה על כוונה להציע חלק ניכר מדגמיה עם מערכות הנעה חשמליות והיברידיות, והשנה מגיע תורם של רכבי השטח. לתערוכה תשגר החברה את מכונית התצוגה PX MIEV, גרסת הפלאג אין של רכב הכביש־שטח מיצובישי אאוטלנדר. היא מצוידת בנוסף למנוע הבנזין במערכת הנעה חשמלית, שמאפשרת לנסוע למרחק 50 ק"מ בכוחו של החשמל הנאגר בסוללות.
4. סוזוקי רג'ינה. סוזוקי תחשוף את הרג'ינה, חזונה של החברה בתחום המכונית העירונית בעתיד. לדברי היצרנית, הרג'ינה שוקלת 730 ק"ג בלבד ומצוידת במרכב אווירודינמי מיוחד, שנועד להפחית את התנגדותה של המכונית הזעירה לרוח ולהפחית בכך את צריכת הדלק. התוצאה, על פי נתוני סוזוקי, היא צריכת דלק של 32 קילומטרים לליטר.
5. פולקסווגן קרוס קופה. פולקסווגן בחרה להציג במעוזם של יצרני הרכב היפנים את מה שהיא מגדירה כ"עתיד רכבי השטח" - מכונית התצוגה פולקסווגן קרוס קופה. וכשמה כן היא: הכלאה בין רכב שטח למכונית קופה ספורטיבית בעלת ארבע דלתות. הקרוס קופה מצוידת כנדרש מרכב שטח במערכת הנעה כפולה לנסיעה בשטח קשה. אך יש לה גם מערכת הנעה חשמלית המבוססת על שני מנועים, אחד בקדמת המכונית ואחד מאחור, וגם מנוע בנזין - והם מפיקים ביחד 265 כוחות סוס, מספיק כדי להזניק את הקרוס קופה מ־0 ל־100 קמ"ש בשבע שניות.
2 תגובות לכתיבת תגובה