אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שוק עולה

שוק עולה

יזם האינטרנט עופר שני וגל אוחובסקי הם מבעלי האתר החדש מרמלדה מרקט, מבית מרמלדה, המציע פריטים של יוצרים עצמאים. "זו כלכלה חדשה של אינדיבידואלים", מסביר שני, "כך אפשר לחתוך הוצאות תיווך"

01.12.2011, 10:17 | מאיה נחום שחל

יצירות של דוד טרטקובר, צילומים של אלכס ליבק, קומיקס של אסף חנוכה, תכשיטים או חפצי נוי לבית. זהו רק חלק מההיצע שעלה אתמול במרמלדה מרקט - מתחם קניות אינטרנטי לפריטי עיצוב ויצירה עצמאית, מבית היוצר של האתר הפופולרי מרמלדה. באתר מוצרים מכל מיני קטגוריות: אמנות, אקססוריז, בגדים, טיפוח, ילדים, מוצרי נייר, נעליים, עיצוב לבית, רהיטים ועוד.

יוזמי האתר ומקימיו – מיכל גלר, ענת בנדורי, עופר שני וגל אוחובסקי – טוענים כי הניעה אותם האמונה שהצרכנות הערכית נמצאת בטריטוריה של העסקים הקטנים והיוצרים העצמאים. באמצעות מרמלדה מרקט הם מאפשרים לצרכן להגיע בדרך בלתי אמצעית למוצרים יפים ואיכותיים.

"זו כלכלה חדשה של אינדיבידואלים", מסביר שני, "פלטפורמה שנותנת הזדמנות ליוצרים, לאמנים וליזמים למכור בקלות את מוצריהם ולעשות כסף, לשלוט במחיר ולחתוך את הוצאות התיווך".

קערית של רותי ברוט, 70 שקל קערית של רותי ברוט, 70 שקל קערית של רותי ברוט, 70 שקל

המודל של esty

מרמלדה מרקט מורכבת מחנויות וירטואליות של יוצרים עצמאים, הממשק ידידותי ונוח, והרכישה בו בשירות עצמי. "קהל היעד בלתי מוגבל", אומרת גלר. "ברור שיש יותר נשים, כי הן האמונות על תחום השופינג, אבל יש מוצרים לכולם".

המודל שעל פיו הוקם האתר הוא etsy - מרקט למכירת פריטי אמנות ואומנות שהקימה קתרינה פייק, ממייסדות פליקר. במרמלדה מרקט, טוענים היזמים, הם אף הרחיבו את היריעה. "הפרויקט צמח מתוך צורך אישי שלי להתחיל לצייר פרצופים על אבנים ולמכור אותן ב־etsy", מספר שני. "אני גם מאוד מחובר לרעיונות ולחשיבה של קתרינה פייק, וחשבתי לעצמי: 'למה למכור שם, אם יש לנו פה את מרמלדה?'".

כל אחד יכול למכור באתר? אין סינון בכלל?

שני: "על פי החזון, המטרה וההגדרה הטכנולוגית של המרקט, כל אחד יכול לפתוח חנות, וכך גם יהיה. אך בשלב הראשון אנחנו רוצים שתהיה לנו בקרה, ולכן כרגע יש רשימת המתנה של עשרות חנויות, שמחכות לפתיחת ה'שלטר'. אני מקווה שנוכל לפתוח לכולם, ואז הדברים השווים יזכו לחשיפה גדולה יותר. מרמלדה היא היום כתב איכות. אנשים יודעים שכל המלצה בה אינה סתם. הכל נבדק".

מדוע החלטתם לחשוף באתר את פרטי המוכר ואת דרכי ההגעה אליו?

שני: "אין לי בעיה עם זה. המודל העסקי קובע שהם משלמים שכירות חודשית על חנות. מדובר בסכום מינמלי של כ־300 שקל, ואם מתחייבים לתקופה מסוימת מראש, הסכום יורד. כרגע אנחנו לא גובים עמלה ממכירות, ולא מסתירים את הכתובת ואת הטלפון. בעתיד ניקח עמלה זניחה, ולפחות 90% ילכו למוכר. אם החזון הוא לגרום לכולם להצליח, אנחנו מזכירים לעצמנו שגם אנחנו חייבים להחזיק את עצמנו וחייבים קצת הכנסות".

קערות נייר של רותי בן דרור, מ- 270 שקל קערות נייר של רותי בן דרור, מ- 270 שקל קערות נייר של רותי בן דרור, מ- 270 שקל

גם אופנה

 

שני מספר כי כשהיה מעוניין לרכוש עבודות של אמנים מובילים, ובהם חתני פרס ישראל אלכס ליבק ודוד טרטקובר והמאייר אסף חנוכה שאייר את הסרט "ואלס עם באשיר", לא ידע לאן לפנות. "אז פנינו אליהם והסברנו שכדאי להם למכור באמצעותנו", הוא אומר. "ישנם גם אמנים מוכרים פחות, שמספרים כי רשתות או חנויות, כמו טולמנ'ס, רוצים לעבוד איתם, אך התנאים לא כדאיים להם. הם נדרשים לספק ארבע קולקציות בשנה ובכמויות גדולות, בעוד שאצלנו הם שולטים בייצור".

האופנאית קארין איי, שמשווקת את דגמיה בבוטיקים ואין לה חנות משל עצמה, הצטרפה למיזם ותציע בקרוב פריטים מקולקציות קודמות שלה במחירים משתלמים. במרקט מתכננים בהמשך לפנות למעצבים ולאמנים מובילים נוספים, ולבקש מהם ליצור דברים מיוחדים או נישתיים במיוחד בעבורם.

תגיות