אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכה קלה ב־Like צילום: בלומברג

מכה קלה ב־Like

ה־FTC תפקח על השינויים בהגדרות הפרטיות בפייסבוק, אבל הרשת החברתית תמצא דרכים יצירתיות לעקוף את ההגבלות

02.12.2011, 17:13 | רפאל קאהאן

רשות הסחר הפדרלית בארה"ב (FTC) החליטה לשים קץ להתחכמויות של מארק צוקרברג, ולהסביר לו באופן שאינו משתמע לשתי פנים שהמידע האישי של משתמשי פייסבוק הוא לא סתם קובץ נתונים שאפשר למכור למרבה במחיר. הרשות החלה לבחון את הרשת החברתית בסוף 2009, בעקבות תלונות של ארגוני זכויות אדם המתמחים בהגנה על הפרטיות, שלפיהן פייסבוק משתמשת במידע של החברים באתר על ידי מכירתו או חשיפתו לגורמים מסחריים.

חקירת ה־FTC חשפה שמונה מקרים ספציפיים שבהם עברה פייסבוק על חוקי הסחר האמריקאיים. העונש שהוטל על הרשת החברתית, בהסכמתה, הוא שמעתה כל שינוי בהגדרות הפרטיות יהיה חייב לקבל את אישור הגולשים, ולא ייכפה עליהם. בנוסף, ה־FTC תפקח במשך 20 שנה כי פייסבוק עומדת בתנאי ההסכם.

פייסבוק כבר לא תוכל לקבוע עבורנו מהן הגדרות הפרטיות שלנו ואז להציע לנו אפשרות לשנות אותן. אבל, וזה אבל גדול, לא בטוח שפייסבוק תצטרך לבטל את השינויים שהיא כבר ביצעה. כך למשל, בעבר ברירת המחדל היתה שתוכן שפרסם משתמש פייסבוק זמין אך ורק לחברים. כיום מניחים בפייסבוק שכל פרסום כזה מיועד לכלל הגולשים.

נראה שהפיקוח של ה־FTC מגיע באיחור משמעותי: לפייסבוק יש כבר מספיק מידע על הגולשים, ואם היא תצטרך, היא תמצא את הדרך לשכנע אותם לאשר שינויים נוספים בהגדרות הפרטיות.

תגיות