אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גלובל כנפיים ממשיכה להרגיע: נעמוד בהלוואות גם אם לא נקבל תשלום על המטוסים צילום: בלומברג

גלובל כנפיים ממשיכה להרגיע: נעמוד בהלוואות גם אם לא נקבל תשלום על המטוסים

אתמול דיווחה גלובל, שעוסקת בהחכרת מטוסים, כי 18% מהכנסותיה הם מאמריקן איירליינס (AA) שחברת האם שלה הגישה בקשה להגנה מפני נושים. AA עדכנה כי היא פועלת כרגיל

01.12.2011, 10:58 | יסמין גיל

גלובל כנפיים ליסינג - חברה בת של כנפיים, בעלת השליטה באל על - שעוסקת ברכישת מטוסים, החכרתם ומכירתם לחברות תעופה בעולם, ממשיכה להרגיע לגבי עסקת החכרת מטוסיה לאמריקן איירליינס (AA), שחברת האם שלה AMR הגישה בקשה להגנה בפני נושים (צ'פטר 11). גלובל מחכירה ל-AA שישה מטוסים: אחד מסוג בואינג 767-300 וחמישה MD-82 ודיווחה אתמול בבוקר כי הכנסותיה מעסקה זו היוו בין ינואר לספטמבר 2011 כ-18% מסך הכנסות החברה.

צ'פטר 11 (Chapter 11) הוא פרק מספר 11 בחוק פשיטות הרגל האמריקאי שמתייחס לדרך להסדרת פשיטת רגל של חברה בארה"ב. הוא מעניק לחברה הגנה מסוימת מפני הנושים, תוך אפשרות להתארגן מחדש כך שתוכל להמשיך ולפעול.

בהמשך לדיווח מהבוקר, הוציאה אתמול בלילה גלובל כנפיים דיווח נוסף שבו נכתב לגבי העסקה עם AA, כי גלובל בחנה את תזרים המזומנים שלה לשנתיים הקרובות: "ולפי בחינה זאת החברה צופה כי תוכל לעמוד בפירעון אגרות החוב ובהלוואות שנטלה מהבנקים, ותיוותר גם בתום התקופה הנ"ל עם יתרות מזומנים משמעותיות".

על פי הדיווח, הערכות התזרים התבססו על הנחות שעיקרן: יתר חוכרי המטוסים המהותיים של החברה יקיימו את התחייבויותיהם על פי הסכמי החכירה; בהתחשב ביתרות המזומנים והפיקדונות בבנקים של החברה (נכון להיום כ-62 מיליון דולר) וכן על סמך ניסיונה באירועים קודמים של כניסת חוכריה להליך לפי צ'פטר 11 או הליך דומה: למשל עם דלתא איירליינס ב-2005 או עם אייר קנדה ב-2003.

ההערכות הן גם בהתבסס על ההנחה הגרועה ביותר שהמטוסים המוחכרים של AA לא יניבו לגלובל כל הכנסה במהלך תקופה זו: "הערכת החברה כי נוכח המשך פירעון ההלוואות לבנקים, הבנקים לא יראו בהתמשכות אי קבלת הכנסות, כאמור, כאירוע הפרה. ההנחות והערכות המפורטות לעיל הינן בגדר מידע צופה פני עתיד, היות והן תלויות גם בגורמים חיצוניים שאין לחברה יכולת השפעה עליהם".

אמריקן איירליינס: "ממשיכים בעסקים כרגיל"

באתר האינטרנט של AA נכתב כי: "אמריקן איירליינס טסה על בסיס לוח הטיסות הסדיר הרגיל וממשיכה בעסקים כרגיל מסביב לעולם". היא הוסיפה כי ב-29 בנובמבר, AMR, חברת האם שלה ושל אמריקן איגל, הגישה עתירה וולונטרית לרה-ארגון בהליך צ'פטר 11 בבית משפט בניו יורק: "נקטנו בצעד הזה במטרה להשיג מבנה עלות וחוב שיהיה תחרותי בתעשייה ובכך יבטיח את קיומנו לטווח ארוך ואת יכולתנו להמשיך לספק חווית נסיעה ללקוחתינו. טיסותינו פועלות כרגיל וכך גם מחלקת ההזמנות, שירות הלקוחות ומועדון הנוסע המתמיד".

בחברת התעופה האמריקאיות הוסיפו כי בזמן הליך הצ'פטר 11 זו תמשיך לספק שירות בטיחותי; לכבד כרטיסים והזמנות ולהחזיר כספים כרגיל; לכבד כרטיסי מתנה; לוודא שהמיילים של הנוסעים המתמידים ייצברו; לספק כניסה לטרקלינים בנמלי התעופה; להמשיך לקיים את מהלכי ה"קוד שייר" עם חברות תעופה בעולם (אגב, לחברה יש "קוד שייר" גם עם אל על, י"ג); להישאר חברה בברית התעופה oneworld; לספק לעובדיה כיסוי ביטוח בריאות, חופשות והטבות נוספות; ולשלם לספקים עבור מוצרים ושירותים; "להליך הזה אין השפעה חוקית על פעילות החברה מחוץ לארה"ב", נכתב באתר האינטרנט של החברה.

אגב, גם סוכני הנסיעות בארץ קיבלו הודעה מהחברה לפיה זו "מאשרת המשך פעילותה העסקית כרגיל וללא שינויים". AA לא מפעילה טיסות ישירות לישראל.

תגיות