אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארדן: "ההצעה לפיתוח נמלי הים אינה מאוזנת, יש לבחון ההשפעה הסביבתית" צילום: עמית שעל

ארדן: "ההצעה לפיתוח נמלי הים אינה מאוזנת, יש לבחון ההשפעה הסביבתית"

השר להגנת הסביבה מתנגד גם להצעה לקידום התחרות בין תחנות הדלק, שתועלה בבוקר בממשלה: "תיצור מפגעים תכנוניים וסביבתיים"

03.12.2011, 22:49 | ליאור בן דוד

ההצעה לפיתוח נמלי הים, הכלולה בדו"ח טרכטנברג שיעלה בבוקר על שולחן הממשלה, "אינה מאוזנת ומפרה את העקרונות לפיתוח בר קיימא המבוססים על איזון בין חברה, סביבה וכלכלה. ההצעה נותנת העדפה ברורה לשיקולים התקציביים על פני בחינה תכנונית מאוזנת שמאפשרת לבחון את כל החלופות ואת כל השיקולים, כולל המשמעויות הסביבתיות של קבלת החלטה בנוגע לפיתוח של נמל זה או אחר". כך קובע השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן.

חברת חקר ימים ואגמים לישראל, הוציאה לבקשת ארדן חוות דעת על ההצעה, ובה היא מתנגדת לקבלת ההצעה כמות שהיא מבלי לבצע תסקיר של השפעת כריית החול לצורך הרחבת הנמלים על הסביבה. בחוות הדעת מוסבר כי בחינת חלופות בטרם קבלת ההחלטה חיונית להשוואה של מידת הפגיעה האפשרית בבתי גידול, במגוון ועושר מיני בעלי החיים החיים במי הנמל, של פוטנציאל השתלטות של זנים פולשים, פוטנציאל שחרור חומרי דשן ומזהמים, היקף הפגיעה הצפויה כתוצאה מעליית עכירות המים והשפעת סילוק החול על המערכת החופית.

הצעה נוספת שתעלה מחר בישיבת הממשלה עוסקת בקידום התחרות בין תחנות הדלק ומציעה מדיניות של קידום תחנות תדלוק ללא כל הבחנה ותוך מתן עדיפות עליונה לשימוש זה על פני ייעודי קרקע ושימושים אחרים. ארדן מתנגד גם להצעה זו, בטענה כי "ההצעה תוביל לפיזור לא אחראי של תחנות תדלוק לאורך כבישי ישראל, ללא כל צורך תחבורתי אמיתי ותוך יצירת מפגעים תכנוניים וסביבתיים שיובילו לפגיעות בלתי הפיכות בסביבה".

תגיות