אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - "המוצרים ששופרסל הורידה מהמדף הם סמרטוטים שלא היו צריכים להיות שם" צילום: א. סהר

בלעדי ל"כלכליסט" - "המוצרים ששופרסל הורידה מהמדף הם סמרטוטים שלא היו צריכים להיות שם"

דודי עזרא, בעל השליטה בקבוצת נטו תקף במשפט רוזנהויז את חברות המזון הגדולות: "השתן עלה להן לראש. הן חושבות שהכל מגיע להן, ואם מישהו מנסה לנהל איתן מו"מ הן נכנסות ללחץ". לדבריו, ההחלטה להגיש תלונה לרשות ההגבלים העסקיים היתה טיפשית

04.12.2011, 08:21 | גיל קליאן

דודי עזרא, בעל השליטה בקבוצת המזון נטו, תקף את חברות המזון הגדולות במסגרת עדותו במשפטו של אפי רוזנהויז, מנכ"ל שופרסל, הנחשד בעבירות על חוקי ההגבלים העסקיים.

רוזנהויז נחשד כי איים על ספקי מזון שאם לא יפעלו נגד מבצע של רשת מגה המתחרה - יזכו לפעולות תגמול מצד רשת שופרסל.

רשות ההגבלים מנסה להוכיח במשפט כי היה קשר בין אי־עצירת המבצע של מגה על ידי ספקים שונים, לכך שמוצרים שונים הורדו ממדפי רשת שופרסל זמן קצר לאחר מכן. אותו מבצע של מגה הביך מאוד את שופרסל - משום שכלל מוצרים זהים למבצע מקביל של שופרסל, שפורסם באותו יום והציע מחירים נמוכים יותר מאלה של שופרסל.

לדברי עזרא, "אפי רוזנהויז התקשר אליי בשעות הבוקר עם פרסום המודעה של מגה. הייתי ברכב. אפי שאל אם ראיתי את המודעה. הוא שאל אותי מה אני אומר על הסיפור הזה, ואמרתי לו שאין מה לומר ולדעתי הם מטורפים (בגלל המחירים הנמוכים שבהם מכרו את המוצרים - ג"ק).

"זה מבצע התאבדות"

"אז התפתחה שיחה, ואמרתי לו שלדעתי הוא צריך לבדוק מי עשה את הביזיון הזה והדליף את עשרת המוצרים במבצע של שופרסל לרבוע כחול. אמרתי לו שזה מבצע של התאבדות. הוא אמר לי שזה מבצע שהורס את המותג עצמו. כשמוכרים במחיר שהוא לא הגיוני, שזה פוגע בי בעקיפין. הוא היה נסער - עשו ממנו צחוק מול כל עם ישראל. אני לא הבנתי מה הוא רוצה שאעשה מעבר לזה שהוא כעס, ובצדק. אפי התקשר עוד כמה פעמים, אבל לא עניתי לטלפון כי אבא שלי אמר לי שלאדם עצבני עדיף לא לענות באותו רגע".

בחקירה הנגדית נטען כי רוזנהויז התקשר כדי להוציא קיטור ולא כדי לאיים על עזרא כספק. לדברי עזרא, "אפילו בימים של תשלובת פיקנטי לא עשו דברים כאלה (כמו המבצע של מגה - ג"ק). אני גם הייתי כועס ככה במקומו".

"אתם לא קולטים את המצב"

כשנשאל אם רוזנהויז איים בהורדת מוצרים אמר עזרא כי "בתור אחד שחי בענף המזון אתם לא קולטים את המצב. אפי לא טיפש. מוצרי הטונה מקבלים ביקושים קשיחים על המדף. המוצרים שירדו אחר כך (על ידי שופרסל - ג"ק) הם סתם סמרטוטים שלא היו צריכים להיות על המדף. זה תה שבתנובה ניסו להשיק ונכשלו, קפה שאף אחד לא קונה ומים שאף אחד לא שותה. אפי לא יעשה נזק לשופרסל - וחבורת הבכיינים שבכו על המוצרים שהורידו להם מהמדף ניצלו את כוחם. אפי מעולם לא איים עליי בהורדת מוצרים".

התביעה שאלה אם דבש יד מרדכי, שגם ירד מהמדף, הוא מוצר סמרטוט, ועל כך ענה עזרא כי "גם שטראוס וגם עלית מעולם לא היו צריכות את יד מרדכי. השתן עלה להן לראש. מדי פעם הן מצרפות כל מיני מוצרים, ואם חס וחלילה אתה נוגע באיזה ילד מפגר שלהן זה כאילו לקחת להן משהו. חברות המזון הגדולות, שמרוויחות 43% רווח ממוצע גולמי, חושבות שהכל מגיע להן, ואם מישהו חס וחלילה מנסה לנהל איתן משא ומתן הן נכנסות ללחץ. ואז יש להן כתובת של התאחדות התעשיינים והן יכולות לדבר יחד בחסות רשות ההגבלים, ואז הן מגיעות לכל מיני החלטות טיפשיות כמו להגיש תלונה לרשות ההגבלים על הסיפור הזה".

על המחירים שבהם נמכרו מוצרי נטו ברבוע כחול אמר עזרא כי "לא מעניין אותנו בכמה מוכרים את המוצרים שלנו כל עוד משלמים לנו בזמן. בגלל זה גם לא פנינו למגה".

את רשות ההגבלים העסקיים מייצג עו"ד תומר דגני; את אפי רוזנהויז מייצגים עוה"ד צבי אגמון, מתן מרידור ואורי פורת ממשרד צבי אגמון.

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
11 אל תתבלבל מאיפה באת
1.אתה כנראה ישראלי או יותר נכון בוגד מישראל 2.אם אין לך זמן לעמך שאתה מדבר עליו (אגב מתבטא יותר גרוע ממנו) אז תתעסק בענייני בלגיה "הנהורה" .רק עשה טובה אל תבוא לבכות במשרד הקליטה כשתרצה להיות תושב חוזר כשהמוסלמים ישתלטו על כל מה שנשאר שם בבלגיה . אה ותזכיר לנו כשזה יקרה להגיד לך: מגיע לך !!!!!
לכל יפי הנפש , כמו מס'11  |  04.12.11
14.
אמן שהרשתות הקטנות - רמי לוי, חצי חינם, אושר עד יתחילו לייבא לבד
קחו עמילי מכס טובים וקניינים טובים - העולם מפוצץ בספקי מזון שימכרו לכם ישירות בלי תיווך של יבואנים ישראליים ובלי דריסת רגל של יצרני מזון ישראליים. תתחילו למכור ישירות מהקונטיינר / מהמכולה לצרכן הסופי.
תייבאו לבד  |  04.12.11
13.
עם כל הכבוד למר עזרא (ויש כבוד), שלא יתמם...
מספיק לקרוא איך הוא מתבטא ולהבין איך הענף מתנהל. שוק המזון בארץ הן מבחינת היצרנים והיבואנים והן רשתות השיווק, מתנהל בצורה הכי... לא יודע איך לקרוא לזה מבלי להיתבע על הוצאת דיבה ולשון הרע... בשנים האחרונות היצרנים והיבואנים משלמים על שיטחי מדף וסדרנות לרשתות השיווק ואת עלות מגלגלים על הצרכן כמובן. במגביל כל סניף מתנהל כיחידת רווח והפסד ניפרדת ומנהלו מתוגמל בהתאם. תוסיפו על כך את מה שמשלמים כקד"מ שזה גם סוג של עלות שמגולגלת על הצרכן הסופי והינה לכם מדוע מחירי המזון כל כ גבוהים. רשתות השיווק שמצויידות במנגנון תיפעול מנופח שגם זה עולה כסף ועוד סיבה מדוע מרווחי השיווק של הרשתות כל כ גבוה...
צ'ומפי , מרכז  |  04.12.11
לכל התגובות