אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה עשו המשומשות השנה

מה עשו המשומשות השנה

שמאי הרכב לוי יצחק בדק עבור "כלכליסט" אילו מכוניות שמרו השנה על ערכן ואילו איבדו אחוזים ניכרים ממחירן. מבין המשפחתיות הפתיעה ניסאן טידה, מכוניות המיני הפילו את מחירי הגדולות יותר, ודווקא רכב שטח בעל מנוע בנזין זללן התברג גבוה

06.12.2011, 08:22 | תומר הדר

סופר־מיני: טויוטה יאריס הצליחה לעמוד בסערה

 

2011 היתה שנתה של מכונית המיני. זעירה, בעלת מנוע בנפח של 1.2 ליטרים לכל היותר ומחיר נמוך של כ־65 אלף שקל. הגעתן של מכוניות המיני הזולות פגעה קשות במכירות מכוניות הסופר־מיני המשומשות, כלומר המכוניות הקטנות שעולות כ־80 אלף שקל ומעלה. פגיעה זו הורגשה היטב בחלק מהדגמים, אך אחרים שמרו על ערכם היטב. 

כדי לגשר על הפערים במחירים ולהחזיר את הכדאיות שברכישת מכונית משומשת, הציעו השנה רשתות הסחר ברכב עסקאות מימון. "שוק המשומשות אופיין השנה בעלייה ניכרת במספר עסקאות המימון", מסביר רפאל קריספל, סמנכ"ל אוטו סנטר. לדבריו, "מדובר כאן בשילוב של שני גורמים - המשבר הכלכלי שגרם לאנשים להחזיק את הכסף צמוד לחזה, והעובדה שחלק מההלוואות זולות מאלה של הבנקים".

מבחינת נתוני לוי יצחק עולה שמכונית הסופר־מיני בעלת ירידת הערך הגדולה ביותר היא אופל קורסה, שאיבדה 15.8% מערכה ב־2011. עם זאת, עבור אופל, שנת 2011 היתה שנת חבלי לידה, בגלל העברת זיכיון השיווק מ־UMI לקבוצת שלמה. גם פיז'ו 207 רשמה ירידת ערך ניכרת של 15.7% מערכה, כמו גם שברולט אוואו וסיטרואן C3, שערכן ירד ב־14.9%. שמירת הערך הטובה ביותר נרשמה בטויוטה יאריס, שאיבדה רק 7.7% מערכה. גם ניסאן מיקרה רשמה שמירת ערך נאה עם ירידה של 8.8% בלבד.

  • לעיון בטבלה המלאה של המכוניות המשומשות לחצו כאן

אופל קורסה אופל קורסה אופל קורסה

 

משפחתיות: מגאן צללה, ניסאן טידה התייצבה

 

מכוניות משפחתיות הן המכוניות הנמכרות ביותר בישראל, הן בשוק כלי הרכב החדשים והן בשוק המשומשות.

התנודות במחירי המשפחתיות נובעות בעיקר מההיצע במגרשי חברות הליסינג. לדברי דני שמעוני, מנכ"ל הרץ ואוטו סנטר, "באפריל ומאי חברות הליסינג ביצעו רכישות גדולות ופלטו מכוניות רבות לשוק. ביוני חלה האטה וגם ירידה ניכרת בערכי המכוניות במחירון לוי יצחק. כתוצאה מכך עצרנו את תהליך המכירה במקום להוריד מחירים, כך נוצרו עודפים ששוחררו רק ביוני במבצעי מכירות. ככלל, ברכב משפחתי הלקוחות מעדיפים חברות יפניות וקוריאניות, אך לאחרונה הציבור נפתח למותגים אירופיים, כל עוד הוא מקבל התחייבות לרכישה חוזרת".

מבחינת נתוני לוי יצחק עולה שירידת הערך הניכרת ביותר, של 20.2%, נרשמה ברנו מגאן. שמירת הערך הטובה ביותר נרשמה בניסאן טידה, שאיבדה רק 7.6% מערכה. אחריה נמצאת טויוטה קורולה, עם ירידת ערך של 8% בלבד.

ניסאן טידה, צילום: בועז אופנהיים ניסאן טידה | צילום: בועז אופנהיים ניסאן טידה, צילום: בועז אופנהיים

 

רכבי קרוס אובר: סוזוקי מובילה בשטח

 

בשנים האחרונות חלה עלייה ניכרת במכירותיהם של רכבי קרוס אובר, רכבי כביש־שטח רכים בעלי יכולת שטח קלה, שהחליפו באופן חלקי את הג'יפים הגדולים. לדברי קריספל, "השנה נדרשנו לראשונה להשיב על שאלות בנוגע לצריכת הדלק של הרכב. גם נושא התחזוקה, שבעבר לא הפריע לאנשים, הפך לקריטי בעת הקנייה. רכבי כביש־שטח רכים לא סובלים מבלאי של ג'יפים גדולים ולא צורכים כמויות גדולות של דלק כמו הג'יפים הגדולים".

מבחינת נתוני לוי יצחק עולה שמבין רכבי השטח הרכים, ירידת הערך הגדולה ביותר, של 20%, נרשמה בשברולט טראוורס. אחריו, עם ירידה של 19% נמצאת רנו קולאוס, ואחריה, עם 17.3% נמצא רכב הכביש־שטח הרך של לנד רובר - הפרילנדר. שמירת הערך הטובה ביותר נרשמה בסוזוקי גרנד ויטרה, שאיבד רק 4.8% מערכו. אחריו נמצא הקשקאי, שאיבד רק 6.1% מערכו השנה.

סוזוקי גרנד ויטרה סוזוקי גרנד ויטרה סוזוקי גרנד ויטרה

 

מנהלים: מאזדה 6 ברחה מהאקורד

 

בחו"ל הן נחשבות למכוניות משפחתיות גדולות, בישראל לעומת זאת מכנים אותן "מכוניות מנהלים". בכל מקרה, לדברי גורמים בענף הרכב, השנה חלה האטה ניכרת במכירותיהן של מכוניות מנהלים, בין היתר בגלל צמצומים שנערכו בחברות רבות ובגלל המודעות הגוברת לעלויות הדלק, עובדה אשר משתקפת היטב בירידות הערך הניכרות של כמה דגמים.

 

עם זאת, גם בקרב מכוניות המנהלים עדיין ישנן מכוניות אשר נחשבות ללהיטי מכירות. כך, לדוגמה, מאזדה 6 איבדה מערכה רק 8.9%, נתון שמתייג אותה כמכונית המנהלים בעלת שמירת הערך הטובה ביותר. אחריה, בפער ניכר, נמצאת טויוטה קאמרי פרימיום, שאיבדה 14.4% מערכה. לעומת המאזדה והטויוטה, שנהנו מירידת ערך מתונה, בצד השני של הסקאלה נמצאת הונדה אקורד פרמיום, שאיבדה 23.6% מערכה ב־2011. אחריה נמצאת ביואיק לה קרוס, שאיבדה 21.4%. 

הונדה אקורד הונדה אקורד הונדה אקורד

 

ג'יפים: לנד רובר הפסיד 90 אלף שקל בשנה

 

אף שבשנה שעברה רבים הספידו את רכבי השטח הגדולים, בגלל צריכת הדלק, המחסור במקומות חניה ועלויות התחזוקה הגבוהות, בפועל מדובר בכלי רכב שעדיין חביבים על הישראלים, גם בשוק כלי הרכב המשומשים. לדברי שמעוני, "השנה הורגשה ירידה בהתעניינות ברכבי שטח גדולים, אך עם זאת, עדיין קיימים דגמים שהביקוש להם ערני, כמו הלנד קרוזר של טויוטה".

מבחינת נתוני לוי יצחק עולה שירידת הערך הגדולה ביותר בקרב רכבי השטח הגדולים נרשמה בלנד רובר דיסקאברי, שאיבד 22% מערכו, סכום אשר מתורגם בפועל ל־90 אלף שקל.

במפתיע, שמירת הערך הטובה ביותר נרשמה ברכב שטח בעל מנוע בנזין, פורד אקספלורר, שאיבד 9.5% מערכו.

לנד רובר דיסקברי לנד רובר דיסקברי לנד רובר דיסקברי

תגיות