אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חוק חדש יאפשר לאתלטים למשוך יותר ספונסרים צילום: רויטרס

חוק חדש יאפשר לאתלטים למשוך יותר ספונסרים

הגוף המנהל את האתלטיקה העולמית יאפשר פרסום רב יותר של לוגואים על המדים

06.12.2011, 14:22 | סוכנויות הידיעות

הזדמנויות חדשות למשוך ספונסרים עומדות להיפתח בקרוב בפני האתלטיקה הקלה בעקבות החלטת הגוף המנהל  של הענף (IAAF) לאפשר פרסום סמלים רבים יותר על המדים.

חוק חדש יאפשר פרסום של שני סמלים על מדי האתלט - אחד של היצרן והשני של ספונסר נוסף. הכנסת הלוגו הנוסף תיכנס לתוקף החל מה-1 בינואר 2012. לפי הערכות, ההחלטה עשויה להתגלות כבעלת חשיבות רבה לאבטחה הפיננסית של הספורטאים.

לורן פלשמן, אצנית מקצועית עבור נייקי, מודה כי כאשר יש ספונסר אחד בלבד גדל הלחץ המופעל על האתלטים. לדבריה, הכלכלה המקרטעת פירושה "שמספיק שיהיה לאתלטים המובילים מירוץ אחד גרוע או עונה אחת רעה כדי שמחצית מההכנסה שלהם תיעלם. ספונסר נוסף יקל עלינו האתלטים להתפרנס".

החוק קודם על ידי נציג של התאחדות האתלטיקה הבינלאומית בפגישה השנתית של USA Track and Field שנערכה בסנט לואיס, במהלך דיונים שכללו ספונסרים בולטים בתחום כגון נייקי, סאקוני, ריבוק ואדידס.

עכשיו רק נותר לראות כיצד ארגון האתלטיקה האמריקאי (USATF) יאכוף את החוק. הדיונים בנושא ימשיכו בדירקטוריון האיגוד ובוועדת הייעוץ לאתלטים, אם כי לא נקבע לוח זמנים לקבלת החלטה סופית.

החוק החדש חל רק על תחרויות רשמיות של התאחדות האתלטיקה "במקרה שמדובר בתחרויות רשמיות של ארגונים שאין להם רגולציות פרסום משל עצמם", נכתב בהצהרה.

ניתן יהיה לצפות בתוצאות הראשונות של החוק בתחרות הפתיחה של היו.אס. אופן שייערך במדיסון סקוור גרדן ב-28 בינואר, וכן באליפות האתלטיקה של ארה"ב שתיערך בקיץ הבא. 3.2 מיליון צופים עקבו אחר האליפות שנערכה השנה ושודרה על ידי NBC.

גם לאחר ישומו, אין בהכרח פירושו של החוק החדש שכל האתלטים ייהנו מיותר ספונסרים - לחלקם יש סעיף בלעדיות בחוזה הספונסרים שמבטיח שהלוגו של יצרן הבגד הוא היחיד המופיע על המדים.

כמו כן, עדיין לא ברור בכמה תגדל ההכנסה של האתלטים, שכן מרבית החוזים מלווים בחוקי סודיות נוקשים. לדברי המומחים, השכר יכול לנוע בין אספק, דיור וציוד ועד למשכורות של שש ספרות, אם כי מדובר רק בחוזים בודדים. מרבית האצנים המקצוענים משמשים כקבלנים עצמאיים עבור הספונסרים שלהם, ולא נהנים מחבילת הטבות.

סאם גרוטוול, מנג'ר של ספורטאים מקצוענים עבור ניו יורק רוד ראנרס, שמארגנת את מרתון ניו יורק ING, אומר כי הוספתם של עוד ספונסרים תטיב עם כל המעורבים בענף. לדבריו גיוון תאגידי מהווה שיקול בפני מנהלי התחרויות, "שאינם מעוניינים שבתמונת התחלת המרוץ לכולם יהיו אותו לוגו".עוד הוא הוסיף כי גם אם החוק החדש, כדאי לאתלטים לחשוב על דרכים לקדם את הפרופיל ציבורי שלם מעבר לתצוגת הלוגו בלבד.

אחד מהאתלטים שמקשיבים לעצתו של גרוטוול הוא ניק סימונדס, אצן אולימפי ל-800 מטרים שעובד עם נייק, שמחפש כיום דרכים נוספות למשוך הכנסות מספונסרים.

סימונדס הפך בעל כורחו לפנים של הנושא, לאחר שעמוד פייסבוק שיצר באוקטובר כדי להוציא את תסכולו צבר למעלה מאלף חברים בתוך 48 שעות. כיום יש כמעט 6,500 חברים בקבוצה "נמאס לי מ-USATF והתאחדות האתלטיקה הבינלאומית שמשתקים את הספורט".

אף שהוא אינו מאשר שחתם על חוזי ספונסרים חדשים, סימונדס אומר כי הוא מוכן אפילו לשנות את שם משפחתו כדי לספק ספונסרים פוטנציאליים. לרוב שם המשפחה מתנוסס על החולצה שלובשים במהלך התחרות. "מי יודע, אולי באולימפיאדה הבאה יתחרה ניק מקדונלדס", מתבדח סימונדס, שהתייחס לרשת המזון המהיר. 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות