אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"לייקים לעבודות של תלמידים ייצרו מוטיבציה וקשב בכיתה"

אלון חיימוביץ, סמנכ"ל הנדסה בסיסקו, מציע לשנות את דרכי הלימוד בכנס "טכנולוגיה בשירות האזרח": "להעביר תכנים במקום שנוח לתלמיד"

07.12.2011, 13:58 | אסף גלעד

"הלימוד יכול להיות חוויה קצת אחרת ממה שאנחנו מכירים בבתי הספר של היום", כך אמר אלון חיימוביץ, סמנכ"ל הנדסת מערכות בסיסקו ישראל, בכנס "טכנולוגיה בשירות האזרח" שעורכים "כלכליסט" וחברת סיסקו בת"א. "הסילבוס יישאר כמו שהוא, אבל הדרך שבה הוא מועבר לתלמידים יצטרך להשתנות, כך למשל, אם הייתי עושה תחרות 'לייקים' בפייסבוק על עבודות של תלמידים, כנראה שהיית מצליח ליצור חוויה אחרת בכיתה. האתגר של המורים היום הוא לשמור על מוטיבציה ועל ריכוז, ואין פסול בשינוי הדרך שבה מעבירים את החומר הלימודי היום".

חיימוביץ סיפר על הדו"ח החדש שפרסמה חברת המחקר הורייזון,  הנוגעת לאתגרים בחינוך בעידן הפייסבוק. "אנחנו נמצאים לא רק בעולם של עושר של מידע, אלא בעולם שבו אפשרויות הבחירה האישיות הולכת וגדלה. כל אחד מאיתנו בוחר לו את האפליקציות שמתאימות לו, כאשר אפשרויות הבחירה הן בלתי מוגבלות, ההבדלים בין הבחירות האישיות הולכת וגדלה. כשביקרתי בבית ספר ברמלה לאחרונה, ראיתי כמה שתלמידים רוצים ללמוד, כל עוד החוויה שלהם היא משמעותית: בשיעור שהועבר עם מערך מולטימדיה, התלמידים לא ויתרו עד שפתרו בעיה במתמטיקה באמצעות המחשב".

"בגלל עושר האפשרויות, צריך לשקול להעביר את תכני הלימוד במקום שנוח לתלמיד. מעסיקים, למשל, רגילים לעבוד מתשע עד חמש. אבל כאשר ניסינו לבדוק מתי עובדים נחשבים לפרודוקטיבים, גילינו שזה קורה כאשר הם מנהלים לעצמם את סדר היום: הם מתחילים לעבוד בבוקר, בצהריים יוצאים לשיעור ספינינג או ללמוד, וממשיכים לעבוד מתי שנוח להם, לעיתים עד חצות. זה דור שמאוד קנאי לשעות הפנאי שלו ולתחביבים שלו. עובדים פרודוקטיביים יותר כאשר הם עובדים ב'חתיכות' של זמן, ולא ברצף אחד משמונה ועד חמש".

"לכן החלטנו בסיסקו לספק נגישות לעובדים בכדי שיוכלו לעבור, למשל, קורסים במסרת העבודה ('וובינרים') מתי שנוח להם ובאמצעות חווית משתמש טובה. התוצר קצר הטווח של שיטה שכזו, לגבי תלמידים למשל, הוא הסתגלות לעבודה לבד ולא בצוות, ועל זה צריך לחשוב ברצינות כמובן. האדם הוא חיה חברתית, אבל לצערנו הדור הצעיר נמצא היום בעיקר בפייסבוק, ועלינו לחשוב איך אנחנו מכינים אותו לעולם התעסוקה האמיתי שדורש עבודת צוות".

"צריך להתחשב בשני פרמטרים חשובים כאשר פורסים תשתית חינוך דיגיטלית: לתת את האפשרות לבצע את האינטראקציה לא רק בין המורה ללוח או בין המורה לתלמיד, אלא גם בין התלמידים אחד עם השני, כדי לעודד עבודת צוות, והמרכיב החשוב השני הוא לאפשר לתלמידים גם ללמוד בזמן הפנוי שלהם, ולא להותיר את המערכות בבתי הספר בלבד".

תגיות