אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפקט שרשרת: גם מכוניות הסופר מיני יתייקרו בינואר צילום: אתר יצרן

אפקט שרשרת: גם מכוניות הסופר מיני יתייקרו בינואר

קבוצת קרסו, יבואנית רנו הודיעה היום על מבצע מכירות לרנו קליאו, זאת "לאור עליית המחיר הצפויה בתחילת השנה"

08.12.2011, 11:33 | תומר הדר

ההתייקרויות הצפויות בינואר של דגמי מכוניות משפחתיות יתרחבו ככל הנראה גם לגזרת מכוניות הסופר מיני. קבוצת קרסו, יבואנית רנו הודיעה היום על מבצע מכירות לרנו קליאו, הנמכרת ב-70 אלף שקל. המבצע מתקיים, על פי הודעת הקבוצה "לאור עליית המחיר הצפויה ב-1.1.2012".

כפי שנחשף לראשונה ב"כלכליסט" מחירי המכוניות המשפחתיות צפויים לעלות בינואר בשיעור אשר יעמידם ברמת מחיר של כ-122 עד 123 אלף שקל. לאחרונה הודיעו יבואניות סקודה וטויוטה על העלאות מחירים של דגמי המכוניות המשפחתיות ל-122 אלף שקל. יבואני רכב אחרים צפויים "ליישר קו" ולתמחר את דגמיהם המשפחתיים בשיעור דומה. ואולם, הודעתה של קבוצת קרסו מראה שההתייקרויות יגיעו גם לפלח מכוניות הסופר מיני שעולות כיום כ-70 אלף שקל.

פלח שוק זה, יש לציין, נוצר רק השנה. הסיבה לכך היא הצגתן של מכוניות חדשות בשוק הרכב הישראלי - מכוניות המיני, כגון סוזוקי אלטו, שעולות כ-60 אלף שקל. הגעתן של מכוניות אלה גרמה ליבואני הרכב אשר משווקים מכוניות סופר מיני כגון רנו קליאו ופיז'ו 206, למצוא "פתרון" ולייבא גרסאות מוזלות של מכוניותיהם. כך נוצרה קטגוריה חדשה בה רנו קליאו, ניסאן מיקרה וסקודה פאביה נמכרו במחיר של כ-70 אלף שקל.

כפי שפורסם השבוע ב"כלכליסט" לא כל יבואני הרכב חייבים לתמחר את מכוניותיהם במחיר זהה, אך רובם המכריע יבחר לעשות זאת, למרות שמדובר במכוניות שונות זו מזו בארץ היצור, מטבע הרכישה, המפרט הטכני וגם הציון הירוק אשר קובע את גובה המס אשר מוטל על הרכב. כעת, כך נדמה, יישרו היבואנים קו וייקרו גם את מכוניות הסופר מיני: "מדובר במהלך שמתחיל ונגמר בתרבות של התנהלות יבואני הרכב מול חברות הליסינג", מסביר מנהל מותג אירופי: "ברור שאם אנו מעלים את מחירי המשפחתיות, בין היתר בגלל הליסינג, אז נוצרה כאן הזדמנות להעלאת מחירים רוחבית".

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
המחירים עולים, המחירים יורדים
אבל אם הרכב שווה את זה, ימשיכו להיות לו לקוחות. אבל בהחלט נכון שמקומם שיש מפעלים שלמים שמשקיעים בייצור הרכב אבל מוכרים אותו במחיר שווה לכל נפש (סתם לדוגמא, אני בעלים של פיקנטו ידנית שהיא בקטגוריית המיני, כאמור, והיא עלתה 61900 שקל, לא מחיר הגיוני לדעתכם?) ואז באים המשרדים הגדולים ופשוט לוקחים מאיתנו יותר כסף.
רובי  |  13.12.11
11.
הכל עולה, למה שהמכוניות לא?!
די כבר עם הקריאות המטופשות האלה לחרם שמרם. יש יבואנים ויש להם מוצר והם נותנים עליו מחיר כמו שבא להם כי זה עולם קפיטליסטי ולא קולחוז ברוסיה ומי שמתאים לו שיקנה ומי שלא שישאר עם מה שיש לו. לקרוא את התגובות פה ולא להאמין. אנשים חושבים שמגיע להם מכונית במחיר עלות כאילו יש להם מניה אצל היצרן. לפני חודש קנינו לבן שלנו סיאט איביזה כי היתה הוזלה מאוד משמעותית על הרכב ומכרו את הרכב ב-80 אלף במקום ב90 או משהו כזה שזה עלה קודם. אימא שלו עכשיו מאוד רגועה שהוא לא צריך להיות תלוי בחברים והאמת שגם אני. היינו קונים לו בכל מקרה אבל היתה הזדמנות של הנחה מאוד גדולה שעשו על הרכב אז למה לא לנצל את זה?!
אבי מצר  |  09.12.11
לכל התגובות