אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסטארט־אפ השבדי-ישראלי קלרנה גייס 155 מיליון דולר צילום: אוראל כהן

הסטארט־אפ השבדי-ישראלי קלרנה גייס 155 מיליון דולר

חברת ההשקעות DST וקרן סקויה, שהשקיעו בחברות כמו פייסבוק, גוגל וטוויטר, הובילו גיוס עתק. החברה תכפיל את מרכז הפיתוח שלה בתל אביב, מ־20 עובדים כיום ל־50

11.12.2011, 08:09 | אסף גלעד

חברת הסטארט-אפ קלרנה, חברה שבדית-ישראלית העוסקת במסחר אלקטרוני, גייסה במהלך סוף השבוע סבב הון גדול בן 155 מיליון דולר בהובלת חברת ההשקעות הרוסית DST של יורי מילנר, המוכרת בזכות השקעותיה בפייסבוק ובטוויטר, וכן בזכות רכישת ICQ הישראלית מידי AOL לפני כשנתיים. בסבב השתתפו גם המשקיעה הוותיקה בקלרנה, קרן ההון סיכון סקויה, שעשתה את הונה בזכות השקעות מוקדמות בגוגל ובסיסקו, וקרן ג'נרל אטלנטיק, גם היא נחשבת למשקיעה בפייסבוק וכן בענקיות אינטרנט דוגמת עליבאבא הסינית ו- Gilt.

סבב ההון הענק הזה נועד לאפשר לחברה, שעד כה גייסה בסך הכל 8.6 מיליון יורו, להפוך לענקית תשלומים מקוונים על ידי התרחבות פעילותה באירופה. בנוסף, מסביר מנהל הפיתוח של החברה בישראל, יובל סמט, תגייס החברה 30 עובדים נוספים על 20 העובדים הקיימים במרכז הפיתוח החדש של החברה בתל-אביב.

קלרנה מכפילה מדי שנה את מחזור ההכנסות שלה וצומחת בשיעורים גבוהים על ידי תחרות בפייפאל ובשירותי תשלום מקוונים אחרים באמצעות מודל מהפכני: קנה עכשיו, שלם אחר כך. באמצעות אתר התשלומים של קלרנה ניתן לקנות מוצרים באינטרנט בדרך ההפוכה למקובל: לשלם על המוצר שהוזמן רק לאחר קבלתו, דרך שתקסום ודאי עבור צרכנים במשבר כלכלי ההולך ומתרחב. המודל נותן למעשה אמון מלא בלקוח ומאפשר לו להזמין מוצר ללא צורך בהזנת פרטי כרטיס אשראי לכל אורך תהליך הרכישה. רק לאחר קבלת המוצר לשביעות רצון הלקוח, הוא מזין את פרטי חשבון הבנק שלו ואת שאר הפרטים האישיים, כדי להימנע ממצב שבו הלקוח משלם מראש אך איננו מקבל דבר בתמורה.

באמצעות אלגוריתמים מתוחכמים שחלקם פותחו בישראל, קלרנה מנסה להבין מהו הסיכון שמשתמש מסוים לא ישלם ומאפשרת למעשה להרחיב את האשראי הניתן ללקוחות באופן כללי על ידי תשלום ישיר לסוחרים. רק לאחר מכן משלמים הלקוחות לקלרנה. לדברי החברה, רמת הסיכון שהיא לוקחת נותרת נמוכה מאחר והיא עושה שימוש בפעולות רבות, החל מבדיקה שגרתית של הפרטים שנרכשו באמצעות האשראי ועד אופן הקלדת כתובת הדואר האלקטרוני.

בקלרנה אומרים שהרכישה הראשונה שמבצע לקוח היא המסוכנת ביותר, אך לאחר מכן הסיכוי שהלקוח ישלם גבוה הרבה יותר. השירות החל בשבדיה, והתפשט בהדרגה לנורבגיה, פינלנד, דנמרק ולאחרונה גם גרמניה.

בעבר הסביר מנכ"ל החברה, סבסטיאן סמיאטקובסקי ל"כלכליסט" כי בניגוד לפייפאל "אצלנו המצב הפוך: אתה מקבל מוצר לשביעות רצונך, ורק אחר כך מחליט בתוך שבועיים אם אתה רוצה לשלם תמורתו. בדרך זו אנחנו גם מונעים ממך את דרך החתחתים של הזנת הפרטים האישיים שלך ופרטי האשראי שלך לעסקים שלא בטוח שיספקו את השירות שהבטיחו".

בחודש מאי האחרון רכשה קלרנה את חברת אנלייזד הישראלית של היזמים האחים יובל ואוהד סמט. כתוצאה המרכישה, פתחה קלרנה מרכז פיתוח ראשון מחוץ לשבדיה- בתל אביב ומינתה את את אורי נתיב למנהל המו"פ של החברה, ואת יובל סמט למנהל הסניף בתל-אביב. אוהד סמט, לשעבר בכיר ב-FraudSciences שנרכשה על ידי eBay, הפך למנהל הסיכונים הראשי של החברה העולמית. החברה מעסיקה 600 עובדים בעולם, מתוכם 20 בישראל. סמיאטקובסקי , מנכ"ל החברה, טוען כי במדינות בהן פעילה החברה, בעיקר בסקנדינביה ובגרמניה, 40% מהמכירות בחנויות שמשתפות פעולה עם קלרנה, מתבצעות דרכה ומתחרות בשחקניות התשלומים המקוונים הקיימות.

קלרנה פעילה באירופה בלבד, ולה 6 מיליון מנויים שרכשו דרכה מוצרים ב- 2.5 מיליארד דולר, דרך 14 אלף בתי עסק. הכנסותיה לשנה זו מעורכות בכ- 120 מיליון דולר. יובל סמט אמר ל"כלכליסט" כי למרות ההאטה הכלכלית באירופה, פעילות המכירות ברשת לא נפגעה.

לכתבה באנגלית לחץ כאן

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות