אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פירות העונה: ההצלחות והכשלונות בטלוויזיה האמריקאית

פירות העונה: ההצלחות והכשלונות בטלוויזיה האמריקאית

לקראת פרסום המועמדויות לגלובוס הזהב, אפשר כבר לסכם את עונת הסתיו של הטלוויזיה האמריקאית: נערות פלייבוי והמלאכיות של צ'רלי בחוץ, מלצריות עניות מברוקלין בפנים

13.12.2011, 09:47 | תמר וילרפורט

ביום חמישי תתכנס תעשיית הטלוויזיה האמריקאית דרוכה ומוכנה לפרסום המועמדים לגלובוס הזהב. מבלי להעריך כמה מועמדויות תקבל כל סדרה אפשר כבר להצביע על "האשה הטובה", "משפחה מודרנית", "מד מן" ו"גלי" כעל מועמדות ודאיות. מבין התוכניות שהפציעו רק בסתיו האחרון תככב בוודאי "הומלנד" שאנחנו אוהבים לנכס לעצמנו, וגם "New Girl".

עונת הסתיו מאחורינו, וכבר אפשר לסכם: דרמות מצליחות ממשיכות גם שמונה עונות (ע"ע "עקרות בית נואשות") וריאליטי עשר ("אמריקן איידול"). אבל להצליח עם סדרה חדשה קשה מאוד. יותר מ־50% מהתוכניות לא שורדות לעונה שנייה, חלקן לא מסיימות את שידור הפרקים בעונה הראשונה.

כך לדוגמה, את מה שעשתה "מד מן" לצופים לא שחזרו העונה, והגלאם של שנות השישים והשבעים לא דבק בתוכניות החדשות. "מועדון פלייבוי" של NBC צנחה ברייטינג ונגנזה לאחר שלושה פרקים בלבד. "פאן אם" של ABC, שהתגלתה כסוג של "פיק אפ" לאמריקאים, עדיין בהכחשה, אבל משיסתיימו שידורי 13 הפרקים שצולמו, ספק גדול אם תשוב למסך לעונה נוספת. גם "המלאכיות של צ'רלי" לא הצליחו לשחזר את ההצלחה של המקור ונדמו.

רק במאי יודיעו האולפנים מי מהמדשדשות תמשיך לעונה שנייה. "טרה נובה", למשל, מחזירה את ההשקעה בה עם ממוצע של 10 מיליון צופים לפרק, ולכן תסיים את 13 פרקי העונה, אבל את הבאזז המיוחל אינה מספקת.

עם התוכניות המצליחות נמנות הקומדיה "2 Broke Girls" של CBS, המובילה בצפייה בקהל היעד (גילי 18–49), ומביאה כ־13.7 מיליון צופים בממוצע לפרק. במרכזה שתי צעירות, מקס וקרוליין, שעובדות כמלצריות בברוקלין. מקס מגיעה ממשפחה מהמעמד הנמוך ועובדת בעבודה נוספת, והמשפחה של קרוליין איבדה את כספה בהונאת פונזי.

עוד הצלחה היא "Once Upon A Time" של ABC, עם קרוב ל־12 מיליון צופים לפרק. הסדרה היא סיפור שמתקיים בניו אינגלנד, שם מלכה מרשעת, שלגייה, נסיך, פיות ושאר דמויות מהאגדות חיים בעולמות מקבילים, המודרני וזה שבספרים. עוד תוכנית שניסתה להחיות סיפורי אגדות, "Grimm" של NBC, לא הצליחה, ועונה שנייה מוטלת בספק.

אבל ההצגה חייבת להימשך, ותכנים חדשים עולים בינואר ובפברואר. למה לצפות? קודם כל, עונה שנייה ל”The Voice”’. הפרק הראשון ישודר אחרי הסופרבול בפברואר, ויזכה מיידית למקפצת רייטינג של מיליונים. NBC גם יעלו את הדרמה המוזיקלית "Smash" שבה מתחרות שתי צעירות על תפקיד מרילין מונרו בהפקה חדשה; ABC ישדרו את "The River", עוד הפקה שעוסקת בעל־ טבעי מבית ספילברג; “Touch” של FOX מחזירה למסך את קיפר סאתרלנד, כאלמן ואב לילד בן 11 שרואה את העתיד.

ומה עם ההפקות הישראליות? ברשתNBC תעלה בשבוע הבא הגרסה המקומית ל"אל תפיל את המיליון", וב־CW תככב פעמיים בשבוע "The Frame" שלא עלתה בישראל וכבר נמכרה לעשרות מדינות. זו תוכנית ריאליטי שבה עשרה זוגות מתחרים מבלי להיפגש אלא באמצעות מסך, ולמעשה הם מתמודדים על אהדת הקהל. הזוג הנצפה ביותר הוא המנצח. שני הפורמטים, אגב, של חברת יולי אוגוסט הפקות.

תגיות