אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל מאבדת את הבכורה בפרסום הסלולרי לגוגל

אפל מאבדת את הבכורה בפרסום הסלולרי לגוגל

דו"ח IDC מעריך כי הירידה בנתח השוק של אפל נובעת בעיקר מהצמיחה המהירה של אנדרואיד על חשבון האייפון. בתגובה צפויה אפל לרכך את החוקים הנוקשים של פלטפורמת הפרסום iAd, ולהוריד את מחיר המודעות

13.12.2011, 17:02 | הראל עילם
גוגל, חברת הפרסום המקוון הגדולה בעולם, הצליחה לעקוף השנה את אפל בשוק הפרסום הסלולרי בארה"ב - כך עולה מדו"ח של חברת המחקר הבינלאומית IDC. האנליסטית קרסטן וייד, כותבת המחקר, טענה כי "לאורך זמן, אפל תיעלם מהשוק. הם ניסו ליצור חווית פרסום מושלמת, כמו כל דבר אחר במוצרי אפל, אבל זה לא עבד".

לפי חברת המחקר, ב־2010 גוגל ואפל החזיקו ב־19% מהשוק כל אחת, אולם ב־2011 נוצר פער משמעותי - גוגל הגדילה את נתח השוק שלה ל־24% בעוד שאפל רשמה ירידה ונפלה ל־15% בלבד. שלוש החברות המובילות בתחום, הכוללות גם את Millenial Media, שולטות ביותר ממחצית משוק הפרסום הסלולר. מדובר בתחום שצומח במהירות, וצפוי להגיע בארה"ב לבדה להכנסות של 2.1 מיליארד דולר השנה - עליה של 140% לעומת 2010.

פרסומות הסלולר של גוגל מוצגות דרך אדמוב, שאותה רכשה ענקית החיפוש ב־2009 עבור 750 מיליון דולר. הפרסומות של גוגל מופיעות בכל מכשירי הסלולר ובכל האפליקציות, וחלקן גם במכשירי אפל - יתרון משמעותי והסיבה המרכזית להצלחתה של אדמוב, לפי וייד. לפי ההערכה, הסיבה העיקרית לירידה הנוכחית בנתח השוק היא הצמיחה המהירה של אנדרואיד על חשבון האייפון.

פחות מחצי שנה לאחר שגוגל רכשה את אדמוב, אפל השיקה פלטפורמת פרסומות מתחרה משלה בשם iAD. על מנת לקדם את iAD על חשבון המתחרות, אפל הגבילה את הגישה של פלטפורמות הפרסום האחרות. הקמפיינים הראשונים שהתבססו על iAD רשמו הצלחה מסחרית, ואפל הצליחה לעמוד ביעד שהגדיר סטיב ג'ובס - להגיע למחצית מכל היקף הפרסומות דרך מכשירי האייפון.

למרות הצלחתה הראשונית של iAD, ההיענות מצד מפרסמים לפלטפורמה כיום היא נמוכה. הסיבה העיקרית לכך היא דרישתה של אפל לשלוט בכל הערוצים הקריאטיביים בפרסומות iAD - כל הפרסומות מעוצבות על ידיה וכל קמפיין זקוק לאישורה. החברה גם דרשה סכומי מינימום גבוהים במיוחד לכל קמפיין - מיליון דולר ומעלה. כמו כן, לחברה יש גם מדיניות מחירים נוקשה ו־iAD זמינה רק למוצרי אפל, בעוד ששירותים מתחרים מכסים את כל השוק.

יצירת פרסומות עם iAd, צילום מסך: developer.apple.com יצירת פרסומות עם iAd | צילום מסך: developer.apple.com יצירת פרסומות עם iAd, צילום מסך: developer.apple.com

לפי הדיווחים, אפל מודעת לבעיות הקיימות ב-iAD. מקור בכיר בחברה אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי אפל מתכוונת להוריד את סכום המינימום לקמפיין iAD ל־400 אלף דולר, ולפשט את שיטת התמחור שלה שכיום דורשת מחירים קבועים, לעומת המתחרות שמציעות מחירים דינמיים לפי דרישה.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות