אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תגובות: "הות"ל פועלת כנדרש" צילום מסך: Google Maps

תגובות: "הות"ל פועלת כנדרש"

המשרד להגנת הסביבה: ההשלכות הסביבתיות והבטיחותיות הנובעות מהקמת התחנה נבדקות בימים אלה

15.12.2011, 11:14 | הדס שפר

ממשרד הפנים נמסר בנוגע לתסקיר הסביבתי: "ההנחיות לתסקיר הוצאו על ידי היועץ הסביבתי לוועדה, ויצורפו כנספח לתסקיר. לות"ל הוגש תסקיר השפעה על הסביבה, וזה נבדק ונדרשו לו השלמות. לאחר קבלת ההשלמות תתבהר תמונת המצב. ראשי הרשויות מיודעים לתהליך. נציגי הציבור יקבלו את התסקיר לפני הדיון, ויזומנו אליו טרם ההחלטה".

לעניין החלופה בצפית מסר משרד הפנים: "תוספת ייצור באתר זה לא נבחנה בהיבט רשת ההולכה, ולכן לא ניתן לקבוע אם אפשר להוסיף שם תחנת כוח. כיום חסרים לישראל עוד אלפי מגה־ואט, ותחנות כוח נוספות יצטרכו לקום. מן הסתם, תושבי צפית לא ירצו שתחנת כוח גדולה תוקם בחצרם ותשרת גם את באר טוביה. רק עתה אושרה בצפית תחנה בהיקף 870 מגה־ואט, וגם בסמיכות לתחנה זו ישנם תושבים. לכן צריך לבחון לעומק אם האתר בבאר טוביה הוא אתר ראוי או לא, וזה מה שעושה הות"ל".

לעניין ההסמכה וההכרזה בעקבות שינוי הבעלים נמסר כי "הנושא נמצא בבדיקה משפטית".

בעניין נציג הציבור נמסר: "מנכ"ל משרד הפנים ימנה בקרוב נציג ציבור לוועדה".

בנוגע לתסקיר הסיכונים הבריאותי נמסר: "גם משרד הבריאות טרם יודע כיצד לבדוק אם ישנן השלכות בריאותיות לפרויקט כזה, ומסרב להיענות להצעה שהופנתה אליו לערוך פיילוט בפרויקט זה. הכנת תסקיר השפעה על הסביבה וסקר סיכונים לפרויקט היא כבכל הפרויקטים בהתאם לתקנות. הסקר לא פורסם, משום שיועצי הות"ל דרשו השלמות לסקר".

הטענה האחרונה זכתה להכחשה נמרצת ממשרד הבריאות. "ההנחיות המפורטות על אופן עריכת הערכת סיכון בריאותי הועברו לות"ל לאחר תיאום עם המשרד להגנת הסביבה. בדומה להליך עריכת תסקיר השפעה על הסביבה, המבוצע על ידי היזם בתיאום המשרד להגנת הסביבה, על הות"ל לדרוש מהיזם לבצע את הערכת הסיכון הבריאותי בתיאום עם משרד הבריאות. תוצאות ההערכה יוצגו בות"ל בדיון לאישור התוכנית.

"משרד הבריאות דרש כי קידום הפרויקט יותנה בביצוע הערכת סיכון בריאותי, על פי הנחיותיו. משרד הבריאות לא התנגד לתחנת הכוח בצפית, היות שזו מרוחקת מאזור מגורים. עמדת המשרד היא כי רצוי לרכז תשתיות מזהמות באזורים המרוחקים מהציבור".

משה שיטרית, ראש אגף רישוי ברשות החשמל, מסר: "לאחר אישור השר על העברת השליטה ברישיון IPM לחברת טריפל M, החלה ברשות העבודה לתיקון הרישיון ולהמשך הפעילות הקבועה באבני הדרך שברישיון, בהתאם לאישור השר ולרישיון".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "המשרד מודע להשלכות קרבת התחנה המוצעת על האוכלוסייה. כדי לבחון אם יש ממש בחששות, ההשלכות הסביבתיות והבטיחותיות הנובעות מהקמת התחנה נבדקות בימים אלה בתסקיר השפעה על הסביבה, בסקר סיכונים ובדו"ח מרחקי הפרדה שנערכים על ידי היזמים, בהנחיית צוות הות"ל. מסמכים אלה הגיעו לות"ל אולם הוחזרו ליזמים להשלמות. כאשר יוגש התסקיר המלא, הוא יועבר גם לבדיקת המשרד, ואז נגבש את עמדתנו בנוגע לתוכנית. אם יימצאו השלכות משמעותיות על הציבור והסביבה, המשרד יפעל כדי לצמצמן למינימום או יתנגד לתוכנית בכללותה".

ממשרד התשתיות נמסר: "תהליכי התכנון והבנייה מתבצעים על ידי רשויות התכנון, ובמקרה הזה, על ידי הות"ל. בגמר ההליך, אם יינתן אישור להקמת התחנה, נספק פתרון לכל השאלות הרלבנטיות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות