אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
השקעה עם המלצה: אאוטבריין של ירון גלאי מגייסת 35 מיליון דולר צילום: רחל פפו

השקעה עם המלצה: אאוטבריין של ירון גלאי מגייסת 35 מיליון דולר

החברה פיתחה מנוע המלצות שמאפשר לאתרים להציע לגולשים תוכן שעשוי לעניין אותם. מנכ"ל יאהו אירופה לשעבר יצטרף לדירקטוריון בעקבות הגיוס

14.12.2011, 15:59 | מאיר אורבך

חברת הסטארט-אפ הישראלית אאוטבריין (Outbrain) של היזם ירון גלאי מגייסת 35 מיליון דולר בסבב גיוס רביעי וגדול במיוחד. עד לסבב הנוכחי גייסה החברה 29 מיליון דולר, 11 מיליון מתוכם בפברואר האחרון.

אאוטבריין מאפשרת לאתרי תוכן וחדשות להמליץ לקוראים על כתבות שעשויות לעניין אותם, בהתבסס על התנהגות הגלישה. החברה מספקת את מנוע ההמלצות בחינם לאתרי התוכן, ואת הכנסותיה היא משיגה מפרסומות שהיא משבצת בקישורים מסוימים, לצד ההמלצות.

הנערך בהובלת קרן ההון סיכון האירופית אינדקס ונצ'רס: דומיניק וידל, שותף באינדקס ולשעבר מנכ"ל יאהו אירופה, יצטרף לדירקטוריון של אאוטבריין בעקבות ההשקעה. בנוסף לוקחים חלק בסבב המשקיעים הקיימים של החברה: כרמל ונצ'רס הישראלית ולייטספיד. חלק ממשקיעי העבר בחברה דוגמת רודיום, ג'מיני וגלנרוק לא השתתפו בגיוס האחרון.

ההשקעה תשמש את אאוטבריין להרחיב את הפעילות העסקית שלה ואת מוצריה לשוק הוידיאו והמובייל. על פי הודעת החברה, מערכות המלצת התוכן של החברה נצפות כ-3.5 מיליארד פעמים בחודש, ויוצרות 200 מיליון הקלקות. בין האתרים הנעזרים בטכנולוגיה של החברה ניתן לציין את סקיי, רויטרס ופוקס. אאוטבריין מעסיקה כיום 80 עובדים, מהם כ-30 בישראל. בשבועות הקרובים תחל החברה לשווק את המודל שלה גם בארץ, בכך שתאפשר לשלב תוכן עסקי בתוך ההפניות שלה.

"השנה השגנו אבן דרך רצינית כאשר רכשנו את פעילות Surphace של AOL, לצד השקת הפעילות שלנו ברחבי מערב אירופה ופעילות הוידיאו שאותה התחלנו", אומר בעקבות הגיוס גלאי, המכהן כמנכ"ל החברה. גלאי הקים את אאוטבריי בסוף 2006, עוד לפני שמכר את קוויגו ל-AOL תמורת כ-340 מיליון דולר. לצדו ייסד את החברה אורי להב, לשעבר מנהל צוותי מחקר ופיתוח ב-Shopping.com.

תגיות