אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התיירות יוצא בקמפיין להסדרת הפעילות בענף הצימרים צילום: צחי כהן

משרד התיירות יוצא בקמפיין להסדרת הפעילות בענף הצימרים

בעלי הצימרים נקראים להצטרף לתו האיכות IBB המדרג את הצימרים לפי 140 קריטריונים. בסוף התהליך ישווק משרד התיירות את היחידות המדורגות לתיירות נכנסת

18.12.2011, 12:44 | כתב כלכליסט

משרד התיירות יוצא בקמפיין לעידוד בעלי הצימרים להצטרף לתו האיכות IBB. היום יועלה קמפיין חדש הקורא לתיירנים, בעלי צימרים, להצטרף לתו התקן - IBB - Israel Bed and Breakfast, המופעל ומפוקח על ידי משרד התיירות והרשות לפיתוח הגליל. הקמפיין, תחת הסיסמא: "מישהו בדק את הצימר שלי!", יעלה באתרי האינטרנט ובמגזיני תיירות מובילים במהלך שנת 2012.

הדירוג, הנע בין A (הגבוה ביותר) ל-C, נקבע במטרה לייצר שפה אחידה בין בעלי הצימרים ללקוחות, בארץ ובעולם והוא נקבע לפי כ- 140 קריטריונים אשר הותאמו לישראל, בהם אמת בפרסום, בטיחות, גודל מינימלי של יחידה, מיזוג/ חימום, ניקיון ותחזוקה, מידע זמין על אזור האכסון, שירותי הסעדה בסביבתו ועוד.

כיום מדורגים בשיטת IBB כ-500 צימרים בלבד מתוך כ- 7,000 יחידות פעילות בישראל ובמשרד התיירות קוראים לתיירנים להשתלב בתהליך הדירוג. המצטרפים יעברו הכשרה בנושא ולאחר מכן תיבדק יחידת האירוח שברשותם על ידי יועצים של משרד התיירות, אשר יעניקו ליחידת האירוח את הדירוג המתאים.

ואיל כיוף, ראש אגף תיירות כפרית, מסביר: "הליך הדירוג מיועד להסדיר את הפעילות בענף הצימרים ולייצר סטנדרטים גבוהים באירוח הכפרי, הן של איכות והן של מחיר, כך שהצרכן יקבל תמורה ראויה לכספו".

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב: "ישראלים רבים צורכים בשנים האחרונות חופשה כפרית ברחבי הארץ, ולעתים חופשה זו מסתיימת בעוגמת נפש בשל הפער בין ההבטחה למציאות. דירוג הצימרים יבטיח סטנדרט ברור ואחיד, כך שהצרכן יקבל תמורה מלאה לכספו. בעתיד הקרוב יפעל משרד התיירות לשלב את הצימרים בשיווק המוצר התיירותי של ישראל בעולם, עבור תיירים, ובכך להגדיל את פעילות הצימרים והתפוסות גם במהלך אמצע השבוע, ולא רק בסופו. במסגרת זו, יפרסם משרד התיירות ויקדם צימרים העומדים בתקני הדירוג בלבד".

תגיות