אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סיכום רייטינג ל-2011: הישראלים צופים 4 שעות ביום בממוצע - שיא של עשור צילום: shatterstock

סיכום רייטינג ל-2011: הישראלים צופים 4 שעות ביום בממוצע - שיא של עשור

6 מתוך 10 התוכניות הנצפות ביותר הן מז'אנר הריאליטי, אחריו בידור וסאטירה ולבסוף חדשות. מבחינה דמוגרפית, נשים צופות יותר מאשר גברים: 284 דקות בממוצע לעומת 221 דקות בהתאמה

19.12.2011, 12:31 | שלי פריצקר

הישראלי הממוצע צופה 232 דקות ביום בממוצע, השיעור הגבוה ביותר מאז תחילת המדידה לפני יותר מעשור. בהשוואה לשנת 2010 חל גידול של 7 דקות בזמן הצפייה הממוצע לאדם. כך עולה מסיכום נתוני הצפייה לשנת 2011 של הוועדה למידרוג.

גידול נוסף נרשם גם בנתח הצפייה בערוצי הברודקאסט (ערוצים 1,2,9,10,23,24,33) אשר עמד בשנת 2011 על 60% מסך הצפייה של משקי הבית היהודים בשעות הפריים טיים בהשוואה לנתח של 57% בשנת 2010.

במה צפינו השנה? בעיקר בריאליטי - 6 מתוך 10 התוכניות הנצפות ביותר הן מהז'אנר הזה, אחריו בידור וסאטירה ולבסוף חדשות. קשת היא הזכיינית המובילה ברייטינג עם 8 תוכניות בטבלת עשרת התוכניות הנצפות ב-2011, כאשר "האח הגדול" היא הנצפית ביותר. רשת מצליחה להיכנס לטבלה עם "המירוץ למיליון" במקום החמישי. ערוץ 10 לא מצליח לייצר מספיק רייטינג בשביל להיכנס לטבלה.

מבחינה דמוגרפית, נשים צופות יותר מאשר גברים: 284 דקות בממוצע לעומת 221 דקות בהתאמה. רוב הצופים הם בני 65 פלוס, ומבחינה גיאוגרפית, רוב צופי הטלוויזיה גרים בתל אביב.

מנתוני הוועדה עולה כי שיא הצפייה השנה נרשם בחודש אוגוסט, הן בשל החופש הגדול, במהלכו צפיית הילדים והנוער גדלה, והן בשל אירועי המחאה החברתית בקיץ.

ד"ר בן חי-שגב, מנכ"לית הוועדה למידרוג ציינה כי בשנת 2011 נרשמו מספר אירועים חדשותיים מרכזיים, כגון שחרורו של גלעד שליט והפגנות המחאה החברתית בקיץ: "אם מחברים את הצפייה במשדרי החדשות המיוחדים של ערוצים 1,2,10 באירועים אלו (אשר שודרו במקביל) מתקבלים נתוני צפייה גבוהים מאד, חסרי תקדים ביחס לאירועי מדיה מן העבר. מאז חודש אוגוסט אנו עדים לעלייה בצפייה בחדשות בשיעורים חסרי תקדים במערב. הישראלים מחוברים בטבורם לחדשות ואקטואליה כחלק משיגרת יומיום קיומית".

נתוני הצפייה של הועדה למדרוג מבוססים על פאנל המורכב מ-580 בתי אב וכ-2,100 פרטים, המהווים מדגם סטטיסטי מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל, ששיעורה 93% מכלל האוכלוסייה. למשפחה ממוצעת בישראל יש 2.16 טלוויזיות בממוצע.

תגיות