אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקרוב בכספומטים: פרסומות במקום עמלות צילום: אי פי אי

בקרוב בכספומטים: פרסומות במקום עמלות

יזם בן 25 מתכוון להשיק בשנה הבאה אלפי כספומטים ברחבי ארה"ב בהם יוקרנו פרסומות בזמן הפעולות אשר יכסו את עמלת המשיכה; מומחים מעריכים כי הרעיון עשוי לשנות את תחום הכספומטים בעולם כולו

19.12.2011, 18:11 | סוכנויות הידיעות

החל מהשנה הבאה, האמריקאים יוכלו למשוך כספים בכספומטים שאינם שייכים לבנקים מבלי לשלם עמלה גבוהה. המלכוד: הם יאלצו לצפות בפרסומת בזמן ההמתנה.

חברת Free ATMs NYC, שנוסדה על ידי קלינטון טאונסנד בן ה-25, החלה לבדוק בחודש שעבר את ההצלחה של הכספומטים ללא עמלות בברוקלין, ובכוונתה להשיק בשנה הבאה כמה אלפי מכשירים במימון פרסומות ברחבי המדינה. אם החברה הקטנה הזו תתגלה כמצליחה, מומחים בתעשייה מעריכים כי הרעיון עשוי לתפוס בקנה מידה גדול יותר, ואולי אף לשנות את נוף הכספומטים בעולם.

טאונסנד סיפר ל-CNN כי החברה החתימה כבר שני מפרסמים, והיא מנהלת מגעים עם כמה חברות פרסום נוספות וחברות בפריסה ארצית. המפרסמים אמורים למעשה לכסות את העמלות שכספומטים לרוב גובים, ובכך לחסוך לצרכנים לא מעט כסף.

השנה הוציאו האמריקאים קרוב ל-4 מיליארד דולר בעמלות בכספומטים שאינם שייכים לבנקים, כך על פי נתוני TowerGroup. הבעיה מרכזית היא שהחברה עצמה אינה יכולה למנוע מהבנקים לגבות עמלה על משיכת כספים חוץ בנקאית, שעומדת בארה"ב בממוצע על 1.25 דולר למשיכה. טאונסנד מתכנן למקם את הכספומטים בבתי קפה, סופרמרקטים, בתי מלון, פאבים וקניונים שאינם נמצאים בסמוך לבנקים. עד שש חברות יכולות לפרסם בכל כספומט בכל זמן נתון, והפרסומות יוצגו לפני, במהלך ולאחר הפעולות המתבצעות.

בחלק מהכספומטים שטאונסנד מתכנן להקים בשנה הקרובה יותקן מסך נוסף מעל המכשיר, שישדר רצף של פרסומות 24 שעות ביממה, וכן כל כספומט יקרין באופן קבוע מצגת של פרסומות במסך התצוגה הרגיל. בזמן ההמתנה לכסף, מצגת של פרסומות שתיארך בין 15-20 שניות תופיע על המסך. לטענתו של טאונסנד, הקרנת הפרסומות לא תאריך את זמן ביצוע העסקה. לאחר השלמת העסקה, יודפס קופון על הפתקית. הכספומטים יעניקו לצרכנים גם את האפשרות לוותר על הצפייה בפרסומת ולשלם עמלה רגילה.

הכספומט הראשון מסוג זה נבחן בניטינג פקטורי, מתחם הופעות ופאב בברוקלין. טאונסנד מסר כי הוא עדיין אוסף מידע על מספר העסקאות שבוצעו בכספומט, ובכוונתו לחשוף את הממצאים קרוב יותר למועד ההשקה הרשמי על מנת להציג למפרסמים תמונה בהירה יותר בנוגע לפוטנציאל השימוש במכונה.

"אפשר לפרסם על שלטי חוצות, תאי טלפון, מחזיקי כוסות, היכן שלא תרצו - אך אי אפשר לעקוב אחר מספר האנשים שלמעשה צופים בפרסומת", אומר טאוסנד. "בעזרת השירות שאנחנו מציעים, נוכל להעביר מידע על מספר האנשים שבוודאות צפו בפרסומות הללו, מכיוון שהן מוצגות במהלך כל עסקה".

טאוסנד הוסיף כי הוא יגבה מהמפרסמים סכום חודשי קבוע. הוא אמנם אינו מוכן לחשוף בשלב זה את התעריפים שיגבה, אך הוא מודה שיהיו תואמים לנהוג בפרסום מקומי, בדומה לעיתונים.

ניקול סטרוגהיל, מנהלת מחקר בחברת הייעוץ TowerGroup, היא אחת מאותם מומחים שמאמינים שאם המיזם יצלח, יבואו רבים בעקבותיו. לדבריה, כספומטים שבבעלות ארגוני מכירות עצמאיים (ISO) - שכוללים רבים מאותם מכשירים שעומדים בדד במרכולים וסופרמרקטים - מהווים כמחצית מהכספומטים בארה"ב. "אם הם יצליחו להוכיח למפרסמים שאפשר להרוויח מזה כסף, ארגוני המכירות העצמאיים ישנו את המודל שלהם", היא מסכמת.

תגיות