אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ב-NBA מרוצים מקצב חידוש המנויים צילום: איי פי

ב-NBA מרוצים מקצב חידוש המנויים

הליגה תחל את עונתה המקוצרת בעקבות השביתה כאשר מספר המנויים העונתיים נותר ללא שינוי בהשוואה לשנה שעברה

20.12.2011, 20:45 | סוכנויות הידיעות

ליגת ה-NBA תחל את עונת 2011/12, אשר קוצרה בעקבות השביתה, עם מספר מנויים עונתיים שנותר ללא שינוי בהשוואה לשנה שעברה, נתון יציב בהתחשב בסכסוך העבודה שהותיר את הקבוצות בטלטלה שיווקית.

בכירים בליגה מסרו ל"ספורטס ביזנס ג'ורנל" כי נכון לשבוע שעבר, קצב חידוש המנויים העונתיים עמד על כ-80%, קצב זהה לזה שנרשם בתחילת העונה שעברה. הליגה עדיין אוספת את נתוני מכירות המנויים, אך ההערכות הן שהשביתה תשפיע על מכירות המנויים החדשים לעונה שלמה, והקבוצות יתקשו במהלך הליגה המקוצרת של 66 משחקים להשוות את נתוני המכירות לשנה שעברה.

בשנה שעברה קבעה הליגה שיא בזכות מכירה של 50 אלף תוכניות מנויים חדשות לעונה שלמה, עלייה של 40%. נראה שהשיא הזה יישבר העונה, על רקע סכסוך העבודה שהוביל לביטול של 16 המשחקים הראשונים של העונה הרגילה.

"קשה להשוות לשנה שעברה, מכיוון שמכרנו יותר מנויים חדשים מאשר אי פעם, אך להערכתי המכירות של מנויים חדשים לעונה שלמה יתאימו לנתונים של שנים רגילות", אומר כריס גריינג'ר, סגן נשיא שיווק קבוצות ותפעול עסקי ב-NBA.

גריינג'ר לא הסכים לחשוף את הקצב הנוכחי של מכירת מנויים חדשים לעונה שלמה. "השביתה צפויה להשפיע על מכירות מתקדמות ומכירות ביום המשחק, שיסבלו מהאטה", מוסיף ביל סאטון, מנהל בסאטון ושות', שמונה את קבוצות הליגה כלקוחות. "הקבוצות יציעו גם יותר הנחות. אך מבחינה היסטורית המשחקים הקשים ביותר מבחינת מכירת כרטיסים מתקיימים בין הפתיחה וחג המולד, והמשחקים הללו כבר בוטלו".

במהלך השביתה נאבקו הקבוצות בליגה על מנת להישאר בתודעה, בהתחשב בכך שחוקי הליגה אסרו על שימוש בדמויות השחקנים במסגרת מאמצי השיווק וקידום המכירות. עם זאת, נכון להיום עשר מתוך 30 הקבוצות ב-NBA מכרו 10,000 ויותר תוכניות מנויים לעונה שלמה, מספר זהה לשנה שעברה.

אף שבליגה לא מוכנים לחשוף את שמות הקבוצות, ידוע כי הרשימה כוללת את מיאמי, בוסטון, שיקגו, ניו יורק, ניו אורלינס ולוס אנג'לס - גם הלייקרס וגם הקליפרס.

על מנת לסייע לקדם את המכירות לאחר השביתה, הליגה שלחה לאחרונה לקבוצות הנחיות לשיווק, כולל קיום משחק פתיחה לא רשמי, בעוד הקבוצות מגבירות את המאמצים בעקבות החתימה על הסכם קיבוצי חדש. "הקבוצות היו אגרסיביות ביותר במאמציהן", אומר גריינג'ר. "אנחנו מרוצים מקצב המכירות בהתחשב במסגרת הזמן המצומצמת".

הוושינגטון וויזרדס, לדוגמה, שכבר בסיום העונה האחרונה הכריזה על תוכנית מיתוג מחדש, שבסופו של דבר שווקה במהלך השביתה, הציעה העונה למחזיקי המנויים הקפאה של שלוש שנים על מחיר המנוי שיירכש לפני תחילת העונה. בנוסף, הקבוצה תשלם את העמלות על תשלום בכרטיסי אשראי שגובה טיקטמאסטר (Ticketmaster) על כרטיסים בודדים הנקנים בשבוע הראשון של מכירות הכרטיסים. זו הפעם הראשונה שהקבוצה מוותרת על עמלות כרטיסי האשראי שנעות בין 35-5 דולר לכרטיס.

הפילדלפיה 76 אימצו הצעה דומה, והורידו את העמלות על רכישת כרטיסים דרך האינטרנט, בעוד שאטלנטה האוקס ביטלו את כל העמלות על הכרטיסים שימכרו השנה בפילפס ארנה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות