אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיתוג מזוקק

מיתוג מזוקק

נשיא מותג הוודקה 1 Ketel הגיע לישראל להשקת משקה בטעם תפוז. "כלכליסט" שמע ממנו למה למותג רק שני טעמים ולמה כולם בסוף רוצים לשתות וודקה

21.12.2011, 10:34 | עמית יריב

השוק העולמי וגם הישראלי מוצף בוודקות ברמות מחיר שמתחילות ב־25 שקל לבקבוק ומגיעות עד 1,200 שקל. הוודקות היקרות הן פיתוחי "פרימיום" ו"אולטרה פרימיום" למשקה הנייטרלי חסר הטעם והריח. ההבדלים בין המותגים הם בחומרי הגלם ובשיטות הייצור, אבל בעיקר במיתוג. מבול הוודקות הממותגות והיקרות הפך את הבקבוקים ליצירות אמנות במהדורה מוגבלת, ומזכיר שוב שמי שמסתכל בקנקן, משלם הרבה יותר.

בשבוע שעבר ביקר בישראל בוב נולט, נשיא המזקקה המייצרת את וודקת הסופר־פרימיום ההולנדית 1 Ketel.

נולט הטריח את עצמו עד ישראל כדי להשיק את גרסת התפוז של הוודקה – השקה ראשונה מחוץ לגבולות ארצות הברית ושנייה בעולם. "כלכליסט" פנה אליו בניסיון להבין למה קטל 1 מרחיבים רק עכשיו את קו הוודקה בטעמים, וגם לאן מועדות פניו של ענף הוודקה.

בוב נולט, נשיא Ketel1, בביקורו בארץ, צילום: איציק בירן בוב נולט, נשיא Ketel1, בביקורו בארץ | צילום: איציק בירן בוב נולט, נשיא Ketel1, בביקורו בארץ, צילום: איציק בירן

לא נרדמתם בשמירה? וודקה בטעמים היא עניין ותיק, ואתם מחזיקים רק שני טעמים: לימון וכעת גם תפוז.

"לא רצינו שהטעמים יסיטו אותנו או את הצרכנים שלנו מהוודקה ה'נקייה'".

אז למה לא לוותר בכלל?
וודקה Ketel1 לימון וודקה Ketel1 לימון וודקה Ketel1 לימון

"גרסת הציטרון (לימון) שלנו נולדה בעקבות דרישה מהשוק. אבא שלי (דור עשרי למזקקים – ע"י) ביקר בחנות משקאות, וראה לקוח שבעגלה שלו בקבוק של קטל 1 נקי ובקבוק וודקה לימון של אחד המתחרים. אילו היתה לנו וודקה לימון, אותו לקוח היה קונה קטל 1".

לאן הולך שוק הוודקה?

 

"השוק נמצא בצמיחה מתמדת בשנים האחרונות. הטרנד היום, למשל, הוא ג'ין, אבל כשבודקים מה לקוחות רוצים, התשובה היא עדיין וודקה".

אכן הצרכן הישראלי אוהב לשתות וודקה, ולכן אנחנו זוכים לביקורים כמו זה של נולט. מה שנולט פחות ישמח לשמוע הוא שאף שהצרכן הישראלי אוהב וודקה ממותגת הוא נוהג לקלקל אותה עם משקאות אנרגיה.

תגיות