אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סטטוס ששווה זהב: פייסבוק תשלב פרסומות גם בזרם החדשות הראשי צילום: Shutterstoc

סטטוס ששווה זהב: פייסבוק תשלב פרסומות גם בזרם החדשות הראשי

לפי דיווחים, הרשת החברתית תציג "סיפורים ממומנים" בין העדכונים מחבריו של המשתמש - אך לא יותר מפעם ביום. האם הגולשים ימחו?

21.12.2011, 13:00 | הראל עילם

פייסבוק מתכוונת לשלב פרסומות בתוך זרם החדשות הראשי שלה החל מהחודש הבא - כך מדווחים האתרים טק-קראנץ' ו-DigitalTrends. אם הדבר אכן יתרחש, זו תהיה הפעם הראשונה שהרשת החברתית תשלב פרסומות בתוך ה"פיד" עבור כל המשתמשים. בעבר ערכה פייסבוק מספר ניסויים מוגבלים בנושא בין 2006 ל-2008, והדבר עורר זעם רב בקרב הציבור בגלל פגיעה בפרטיות ואיסוף מידע.

הפרסומות שישולבו יהיו מסוג "סיפורים ממומנים" (Sponsored stories), שיטה שפייסבוק השיקה בינואר האחרון וכוללת הפניות לאפליקציות ועמודים שונים בתוך הרשת החברתית עצמה. כיום פרסומות אלה מופיעות בסרגל הצד הימני, יחד עם הבאנרים הרגילים, ולפני כחודש פייסבוק החלה לשלב אותן גם בטיקר החדשות. הפרסומות נחשבות להצלחה, וזוכות לפי מחקרים לשיעורי הקלקה גבוהים יותר מבאנרים רגילים.

בניגוד לבאנרים הרגילים בפייסבוק, סיפורים ממומנים נחשבת לפלטפורמה מתוחכמת יותר - היא מאפשרת למפרסמים לקדם עדכון סטטוס של אחד מחברי המשתמש, או להציג עדכון מדף שהגולש כבר ביצע לו לייק בעבר. כך, למשל, יצרנית רכב יכולה לקדם עדכון סטטוס או תמונה של חבר שמתגאה ברכישה האחרונה שלו - ובפועל, להפוך סטטוס שהעליתם לפרסומת.

בטק-קראנץ' דווח כי פייסבוק תשלב בזרם החדשות לא יותר מפרסומת אחת ביום, והן יסומנו כ"סיפורים ממומנים" - אם כי הסימון יופיע בתחתית כל עדכון, ולא בצורה מובלטת, בניגוד לגוגל או טוויטר שמדגישות את התוכן הממומן במספר דרכים. לא ברור כעת האם מפרסמים ישלמו על כל הצגה של פרסומת בתוך זרם החדשות, או סכום קבוע על האפשרות להצגת הפרסומות גם שם. מכיוון שכמות הפרסומות היומית מוגבלת, ניתן לצפות ששטח הפרסום יהיה יוקרתי במיוחד - לפי הדיווחים, טוויטר גובה למעלה מ-100 אלף דולר ליום על שירות דומה בפלטפורמת הציוצים הממומנים שלה.

בטוויטר זה עבר בשלום
גלידה של בן אנד ג גלידה של בן אנד ג'ריס. צפויים להצטרף לשירות | צילום: אייל פישר גלידה של בן אנד ג

על פניו, משתמשים לא יוכלו למנוע את הצגת הפרסומות, אלא רק "להחביא" כל אחת מהן באופן פרטני. לפי הדיווחים, החברה אינה מתכוונת להוסיף את הפרסומות לתוך הגרסה הסלולרית של האתר או לאפליקציות. עוד נמסר כי חברת "בן אנד ג'ריס" תהיה בין המפרסמים הראשונים שישלבו פרסומות בתוך זרם החדשות.

משתמשים רבים עלולים לראות בפרסומות החדשות חדירה לפרטיותם, ומספר אנליסטים כבר מעריכים שהדבר יכול לפגוע בפייסבוק בצורה משמעותית. עם זאת, תחזיות דומות נשמעו גם בעקבות מהלך דומה של טוויטר בשנה שעברה: למרות זאת, הדבר התקבל בשקט יחסי על ידי ציבור הגולשים.

בהודעה נפרדת, מסרה פייסבוק שהיא מרחיבה את שיתופי הפעולה שלה עם 26 אתרי תוכן נוספים, שישתמשו בפיצ'ר העדכון האוטומטי שלה. הפיצ'ר מאפשר לאתרים "לדחוף" עדכונים אוטומטיים על הרגלי הגלישה של המשתמש לתוך הטיקר. ברשימה שהציג האתר נמצא גם יאהו, שמשתף פעולה עם פייסבוק זה שנים. לפי הרשת החברתית, נרשמים כיום למעלה ממיליון עדכונים אוטומטיים מדי יום.

תגיות